13 Ekim 2009

PARİS PASTANELERİ

Avrupa başkentleri gerili bir ipte gidip gelen paslaşmalar oyununda güç bela bir denge tutturmaya uğraşa dursun, dünya pastacılığının tartışmasız başkenti taze çörek, kruvasan, brioche kokuları içindeki çekici (ve bittabi fotojenik) şehir Paris’tir. Paris, pastacılar için Avrupa’nın hatta dünyanın hacılık diyarı gibidir.

Son yıllarda hakkında çok kitaplar karıştırdım, yazılar okudum, fotoğraflar gördüm, videolar izledim. Sırf bu tecrübe bile bana çok şey kattı, neşe kattı, bilgi kattı, heves kattı, merak kattı. Sonunda tüm bunları çantama koyup Temmuz ayında Paris yollarına düştüm, bu havayı yerinde soluma şansına eriştim. Umuyorum ki güncemi bunca ihmal etmeme rağmen hala takip edenlerin okumaktan keyif alacağı bir dizi olacak bu. Tek yazıya sığdırmama imkan yok. Birkaç başlığa bölüp yazacağım:

1. Pierre Herme
2. Makaronlar & Laduree
3. Dalloyau
4. Sadaharu Aoki
5. Petit Dejeuner (Kahvaltı)
6. Paris Ekmekleri & Ekmekçileri: Maison Kayser, Le Grenier a Pain, Paul, Poilane
7. Boulangerie Poujauran & Finansçı
8. Paris vitrinleri & diğer pastaneler
9. Paris pazarları

Fotoğraflar: Hürkan Tabanlı. Ellerin, gözlerin dert görmesin ya Hm...

İlk yazı yarın yayınlanacak ve pastacılık dünyasının Picasso'su olarak anılan Pierre Herme'yi konu alacak. Görüşmek dileği ile...

6 yorum var:

zinnur dedi ki...

Zeynep'ten bol bol dinledigim yerlerde bir de senin rehberliginde gezmek kimbilir ne kadar zevkli olacak! Dort gozle bekliyorum :P

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Eminim ki bu sayfada bizlere her zaman aktardığın çok değerli ve özel bilgilere bir sürü güzellik eklenecek. Ben de merakla bekliyorum...

Unknown dedi ki...

Harikasın dört gözle bekliyorum yazı dizilerini bizde sayende gitmiş kadar olacağız.
Öptüm

g dedi ki...

ben de bu yazı dizisini sabırsızlıkla bekliyorum.

hanimiş dedi ki...

Zinnur, Burçin, Selda... Hiç görmediğim ama pek sevdiğim bu 3 kişiden destek görmek ne güzel.. Sağolun yorumlarınız için..

www.yapyapistir.com dedi ki...

Ay ay ay şekerim geri dönmüş yazmaya başlamış. Süper süper Paris'e gidesim geldi. Çoookk öptüm.