14 Eylül 2007

EV YAPIMI KURABİYE KALIBI

Eksiden bir reklam vardı hatırlar mısınız? Küçük bir kız, oyuncak ayısı Aliş ile birlikte gazoz içiyordu. Sonra da “onyüzbin baloncuk yuttum” diyordu. Çoğumuzun konuşma diline girmiştir herhalde bu sayı (!), özellikle de abartmak istediğimizde. Herhalde “onyüzbinmilyon” kurabiye kalıbım bile olsa yine de her yeni gördüğüme gönlüm kayar, almak denemek isterim. Bir süredir “kendi kurabiye kalıbını kendin yap” projesi üzerinde çalışıyorum. Yabancı bir internet istesinde rastlamıştım yapımına. Kafaya koydum ben de yapacağım. Ama bunun için öncelikle çelik şerit edinmem gerek. Rastladığım sitede dendiğine göre onların yapı marketlerinde kolaylıkla bulunabilen bir şey. Ama gelin görün ki ben hiçbir yerde bulamadım. Uzun süre araştırdım. Öncelikle paslanmaz olması gerek, hadi paslanmaz çelik buldum diyelim, çok kalınlar. Benim eğip bükebileceğim incelikte olması gerek, hadi incesini de buldum diyelim ama levha halindeler. Levhayı şerit halinde kesebilmem gerek, mümkün değil. Sonunda tesadüfler silsilesi sonucunda emeline ulaştım. Karaköy’de çelik kesimi yapan bir atölyede şans eseri başka bir işten ellerinde kalan 0,33 mm.lik paslanmaz çelik levhayı sağolsunlar 2 cm kalınlığında şeritler halinde kestiler bana. Artık kendi kurabiye kalıbımı kendim yapabiliyorum. Siz de çevrenizde metal kesim işleri yapan yerlere sorabilirsiniz. Ya da (0212)2555721 numaralı telefonu arayıp “Sümer Metal”e sorabilirsiniz ellerinde bu özelliklerde şeritler var mı diye.

Çelik şeriti hallettikten sonra gereken diğer malzemeleri bulmak son derece basit. Yapmak istediğiniz kalıba model olacak bir çizim, şeritleri eğip bükebilmek için minik bir pense, şeritleri kesebilmek için buna uygun bir makas ve metal yapıştırıcısı. Fotoğraflarla da süreci görselleştirmeye çalıştım. Umarım denemek isteyenler için yeterince açıklayıcı olmuştur.

Farzımuhal Musti’li (nam-ı diğer Hello Kitty) kalıp yapmak istiyorsunuz. Kurabiyelerin olmasını istediğiniz boyuttaki bir Musti resmini tezgaha koyun. Sonra pense yardımı ile kıvrımların çevresinden geçin. Şerit ince olduğu için kolaylıka şekil alacaktır. Aman ellerinizi kesmeyin, bana her kalıptan birkaç çizik hediye kaldı, siz dikkat edin. İlk etapta, eliniz alışıncaya kadar fazla detaylı modeller seçmeyin. Çerçeveyi oluşturduktan sonra fazla kısmı kesin. Kesişim yerini üstüste getirin ve metal yapıştırıcı ile birbirine yapıştırın, kuruyana kadar bir mandal tutturun. Tataaam kalıbınız hazır.

Birkaç yıl önce internette dolaşan bir karikatür vardı. İlk gördüğimde pek komik gelmişti. Her Ramazan başlangıcında hatırlıyorum. Çizeri kim bilemiyorum, ama görmeyenler olduysa sizinle de paylaşmak istedim. Herkese hayırlı Ramazanlar dilerim.

61 yorum var:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harikaa bayıldım. Dahiyane bir fikir bu. Çok tebrik ediyorum Işıl'cığım. Azmine de hayran oldum.
Acaba ben de yapabilirmiyim ki. Bak aklıma düşürdün şimdi. :))
Ayrıca bı karikatür beni de her gördüğümde güldürür :)))
Hayırlı Ramazanlar,

pelin dedi ki...

merhaba Işıl
gerçekten çok yaratıcı bir insansın.bu şeritlerden keşke ben de bulabilsemde ben de kalıplar yapsam.

etki alanı dedi ki...

Işıl'cığım
Muhteşem bir görüntü.Ve tamamiyle senin eserin.Bence çok daha değerli diğer yaptıklarının yanında.Seni yürekten kutluyor ve yeni kalıbını merakla bekliyorum.
Ellerin kıymetli, onları kesmeden kalıp yapmanı diliyorum.
Tütü

masalmutfagi dedi ki...

Işıııl harikasın..:))hep şirinler kurabiye kalıbı yaptırmayı düşünmüşümdür ama baksana kendimizde yapabilirmişiz..:))üstelik benim hazır aldığım kalıpları ben bulaşık makinesine atmak gibi bir hata yaptım ve tek kullanımdan sonra küflendi..:((..Paylaşım için teşekkürler bu işe hemen el atmak lazım her ne kadar zorlu gibi gözükse..:))ayrıca ellerine sağlık kurabiyeler muthiş olmuş..:))

Adsız dedi ki...

Işıl bu harika birşey. Siz İstanbul'da istediğiniz kalıbı kolayca buluyorsunuz ama küçük yerlerdeki bizler bulamıyorduk. Şimdi metalcilerden şerit bulsam kim tutar beni. Çok ama çok teşekkür ederim paylaştığın için, kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.
Yeşim

ufukmutfakta dedi ki...

Işıl, bu işler senin hamurunda varmış. Gün geçtikçe teker teker ortaya çıkıyor. Bunuda bize öğrettin ya helal olsun. başkada söyleyecek bir şey bulamıyorum. Hah birde kral pastaya bayıldım, bayıldım. Yok böyle bir güzellik. Süpersin valla süper.

Adsız dedi ki...

hocam; ben hep dıyorum senden öğreneceğm cok sey var dıye:))

sevgıler
fıdan

Adsız dedi ki...

Hellooo Işıllll !! Bayıldım Kitty ye..Süper tariflerden sonra süper kalıplarına da hayran oldum..Zekice ve kesinlikle sana yaraşır bir azmin sonucu..Tebrik ediyorum..Güle güle kullan

Adsız dedi ki...

Işıl bu çok güzel bir fikir. Gerçekten sadece tarif değil böyle şeyler de paylaştığın için tebrikler ve teşekkürler.

gülriz dedi ki...

Işılcığım, bu postunu okuduktan sonra, ağzımdan dökülüveren sözcüklere hakim olamadım, "delirmiş bu kadın" diye söylenirken buldum kendimi. Yakında kendi fırını kendin imal edeceksin gibime geliyor. Şaka bir yana, yaratıcılığın karşısında şapka çıkarıyorum, süpersin yahu ne diyeyim. Ellerine sağlık. Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Hocam merhaba,
Valla ben de görmüştüm bu hadiseyi ama ne yalan söyleyeyim pek bir meşakkatli görünmüştü gözüme :) Maşallah sen hemen bi çabuk halledip, bi çabuk ta paylaşıvermişsin, helal :D ne diyeyim ben sana.. Ama ben artık metal işine girmek istemiyorum :P Mümkünse sana sipariş edeceğim bu mamüllerden :)

Adsız dedi ki...

çok çok çok ama çok teşekkür ederim,ne zamandır benim de kafamı kurcalayan bir konuydu.hemen deneylere başlıyorum;)
tekrar teşekkürler paylaşım için
makarnacik.blogcu

NiNo dedi ki...

hay Allahim isilcim sen ne marifetli kizsin masallah ya Allah nazarlardan korusun valla :D super otesi bisi olmus bu kitty ler :D bayildim cocuklugum aklima geldi hem gazozla hemde kitty kokulu silgilerim vardi onlara gidicerdim :D canim ellerine emegine azmine yuregine herseyine saglik bu arada kardesimin kizi icin yani 6 ay kinasi icin nasil kurabiyeler yapabilirsin bana birkac model gonderirsen sevinirim canim birde ucretlendirmeyide ogrenebilirmiyim kardesime bilgi verecegim simdiden sagol canim opucukler

Unknown dedi ki...

Işılcığım bayıldım bu işe ben. Ben anlamam metal işinden ama eşimin işiyle az biraz alakalı ilk işim ona bu postu okutmak olucak. Dahiyane fikrin için çok teşekkürler.
Sevgiler..

lezzetlilerim dedi ki...

Canım inanır mısın bende küçük kalp kalıpları edinmek istiyorum. Ama bulamadım. Çok güzel fikir verdin çok teşekkürler. Hemen çalışmalara başlamalıyım. Çünkü kafamda benimde bir kaç model var.
hayırlı ramazanlar ve sevgiler

Yelda Özyurt dedi ki...

Sana helal olsun! Azmine hayran kaldim...

Alev dedi ki...

Isilcim
Valla senden korkulur. Bu kadar becerikli olunmazki ama.. Harikasin gercekten boylece inanilmaz degisik kurabiyeler yapilabilir.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

5 Kasım'da oğlumun doğumgünü var. Ona internette gördüğüm bir mickey mouse pastası yapacağım. Bu kurabiye kalıbını yapımını bizimle paylaştığınız için teşekkürler. Galiba mickey mouse yapabilirim deyil mi çok zor olmaz galiba

Seda dedi ki...

ışılcım harika bir fikir verdin saolasın.benim eşimde bu metal işleriyle pek ilgili ona sorayım akşam hemen nerelerden bulabiliriz diye.aklınla bin yaşa sevdiklerinle sağlıklı uzuuuunnnn yaşa...

http://morpatlican.blogspot.com

Seda dedi ki...

ışılcım merhaba 1 üstte yazdığım gibi eşime geldiğinde hemen gösterdim.o da bana sana bu şeritlerden istediğin kadar getireyim demez mi ayyyy süper ya.
yalnız senin yapıştırdığın bu metal yapıştırıcısı insan sağlığına zararlıymış.zehirlermiş.sadece makina sanayinde kullanılırmış(eşim makina müh.)o yüzden dikkatli olmanı öneririm.bu tip olylarda punta kaynak yapılıyormuş.bir araştır istersen.
fikir için çok teşekkürler....

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Işıl müthiş bir fikir nasıl düşünemedik şimdiye kadar ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Işıl valla helal olsun sana,süpersiiiiiiiiiiin.

Unknown dedi ki...

merhaba ışıl, ziyaretin beni çok mutlu etti. banuyla her konuşmamızda senden muhakkak bahsederiz. sevgiler...

sinem dedi ki...

Merhabalar :)
bu yazıyı okur okumaz hemen eşimi arayıp şeritleri sordum (kendisi şantiyede olduğu için bir ümit bulabilir diye) en yakın Çağlayan dan bulabileceğimi söyledi :( Ben şimdilik elimdekilerle devam edeceğim. :) Bu çok başarılı, yaratıcı, önümüzü açan bilgiler için tekrar teşekkürler

ufukmutfakta dedi ki...

Sen boşver arkadaşım hece tutsada tutmasada ben yine söylerim. İyi ki doğdun şarkısını. Mesajın için çok teşekkürler ve öpüldün.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Işıl'cığım bu dahiyane fikir için çok teşekkürler . İnsan demek düşününce ve sınırları genişletince neler üretebiliyor senin gibi . Benim ikizlerimin de 12 ekim yani bayramın 1. gün doğum günleri var ve bende bir pasta arayışına girdim .İlk şeker hamurlu pasta deneyimimi yapacağım inşallah.Bol bol senin blogu okuyup dersime çelışıyorum ve model arayışındayım .Biri kız biri erkek olduğu için ikiside farklı pastalar istiyor . Bu konuda bana tecrübelerinden vereceğin fikir olursa çok memnun olurum .
sevgiler canım...

Cocukla Cocuk dedi ki...

merhaba, bu fikri çok yaratıcı buldum, değişik kalıplar arar, bulurdum ama bu kadarı aklıma gelmemişti, kalıp da kurabiyeler de harika olmuş,

Adsız dedi ki...

ISILCIM merhaba canım
ellerıne sağlık neler neler yapıyorsun sen müthişsin valla hayran kaldım dogrusu .Kuzencim çok mağrifetlisin allah nazarlardan korusun.Ne kadar şanslıyım senin gibi becerikli harika işler başaran bi kuzenim var.Babana herkese selamlar.NİLAY

zehra dedi ki...

tum islam aleminin kadir gecesini kutluyorum Allah hepimiz için en hayırlısını versin inşallah açılan ellerden bizim içinde dualar cıkar ınsallah kandiliniz mubarek olsun

Cakil's Mom! dedi ki...

Işıl eline, sağlık hem kalıp hem kurabiyeler hem de sunuş harika görünüyor. ben de yeğenim diş buğdayı için diş şeklinde kurabiye yapmaya karar verdiğimde uzun süre arayıp kalıp bulamamıştım. sonra marketten aliminyum yemek tabaklarından aldım, onları kesip katlayıp kalıp yapıp kullandım hem çok kolay şekil alıyor hem de işe yarıyor, pratik çözüm. tabi kötü tarafı tek kullanımlık oluyor, ve bir de çelik olmadığı için yumuşak oluyor dikkatli kullanmak gerek. senin çözüm daha kalıcı olmuş, eline sağlık

NiNo dedi ki...

kandilini kutlarim

zehra dedi ki...

tsuper bır fıkırrr bende hemen yapacagımm hemde hemen:))

Adsız dedi ki...

hayırlı akşamlar canım...kandilin mübarek olsun.sevgiyle kal.
makarnacik.blogcu

hanimiş dedi ki...

Herkese yorumları ve güzel sözleri için çok teşekkür ederim.

Kendi kalıplarını yapıp da paylaşan herkese de..

Ülviye eğer şerit bulamazsan haber ver lütfen, senin için seve seve şirinler yaparım.

Gülriz aslında fırın konusunda da çeşitli fikirlerim var ama onu üretebileceğimi sanmıyorum. Ama bir üretici nacizane fikrimi sorarsa valla süper fikirlerim var :)

Ebrum kaçmazım sen söyle ne model istersin.. Artık metal işleri benden sorulur.

Azize o aradığın minik kalpleri metal ile çalışmak zor olabilir. Küçük olunca detayı vermek kıvrımı yapmak zor olabilir ama yine de tabii bir dene. Umarım dilediğin kalıplarına ulaşırsın.

Seda ben de sonraki denemelerimde yapıştırıcı kullanmadım onun yerine bir mandalla kesişim yerini tutturdum sadece. .Aslında zımba gibi birşey de varmış bu amaç için ama o kadarına da gerek yok bu şekilde de iş görüyor nasılsa. Uyardığın için sağol.

Seyhan merhaba, Ömer ve Şevval'in doğumgünlerini şimdiden kutlarım. Sana mail ile birkac fikir onerisi yolluyorum. Selamlar.

Nilay, yorumun beni hem şaşırttı hem mutlu etti. Sağol ziyaretin için.

Cakil'in annesi :) Baska bir Cakil daha duymus oldum sayende. Benim de Cakil isimli bir yigenim var. Kizinin reismlerini gordum, Allah bagislasin. Bu arada sen de isini gorecek bir yontem gelistirmissin. tek kullanimlik da olsa is gormus sonucta..

Herkesin gecmis kandilini ve gelecek bayramini kutlarim...

munevver dedi ki...

İyi bayramlar sevgili Işıl.

Nane Limon

NiNo dedi ki...

bayraminiz seker gibi gecsin nice bayramlari birlikte kutlayalim sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevrenizi tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sağlıklı, mutlu, huzurlu bayramlar dilerim.

banu kırmızıgül dedi ki...

kurabıye kalıplarına cok ımrendım. becerıklı arkadasım..


ramazan bayramını kutlarım. hayırlı sevdiklerinizle huzurlu bayram geçirmenizi dilerim.
sevgiler..

zehra dedi ki...

bayramınızı kutlar daha nice sevdiklerinizle mutlu huzurlu bayramlar geçirmemizi dilerim:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Geçenlerde elime tarif ettiğiniz şekilde bir parça geçti hemen sakladım ben bunu kurabiye kalıbı olarak kullanırım diye. Evdekiler bana güldüler ama olsun. Yaratıcı fikirlerinizi bizimle de paylaştığınız için teşekkürler. Sevgiyle. http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

HULYA dedi ki...

Şeker hamuru tarifi ararken bloğunuzu keşfettim ve daha önce neden bulmamışım diye üzüldüm.O kadar güzel ve yararlı şeyler paylaşıyorsunuz ki sizi takdir etmemek mümkün değil.Hele kurabiye kalıplarınıza bayıldım.Ellerinize sağlık.ben de beklerim.

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaşım Banu yolladı bana bu linki ben bir Hello kitty delisiyim evimdeki WC bile Hello Kittyden :) Bayıldım elelrine sağlık bende beklerim

nur dedi ki...

Lahana salatası tarifi için girince, göz atmadan edemedim. Azmin elinden kurtulan olmuyor görüldüğü gibi kutluyorum. Biraz geç kalmış bir öneri de ben yapayım. Bir arkadaşın yaptığı kalın folyo kalıpları ben de düşünüp yaptım. hani üzerine milföy hamuru sarılıp içi çeşitli malzemeyle doldurulan palyaço külahı ya da malzemesine göre...'lı külah olarak adlandırılan tarif için ama sonradan bulduğum içecek kutularından yaptıklarım daha uzun ömürlü oldu. Tabanı ve üstünden sonra silindir yan yüzeyi de boyuna kesilen kutudan da yapmak mümkün malzeme bulamayanlar için. Normal makasla kolayca kesilebiliyor. Hatta sırf onun için ucuz bir makas aldım iyisine birşey olmasın diye. Ben yazdığım gibi külah yaptım, açık koninin yan yüzü formunda keserek.İsteyen şerit kesip farklı kullanabilir. Ek yerlerinde birini içe, birini dışa kıvırarak birbirinin içine geçirip kapanmasını sağladım. Ama yalnız dışa katlayıp birleşim yerinden zımbalanabilmesinin de mümkün olduğunu sizin de söylediğiniz gibi düşündüm ama uygulamadım. Burada teneke kutuların renkli kusımlarının kalıbın dışına getirilmeli.Kenarların kıvrılması ve sıkıştırılmasında ise takı penselerinden faydalandım.

hanimiş dedi ki...

Aysel sen gülenlere aldırma. Eğer eline geçen parça paslanmaz çelikse ve eğilip bükülmeye müsaitse muhakkak dene bence.

Hülya güzel sözlerin için teşekkür ederim.

Eda merhaba,
Ne tesadüftür ki senin buraya yorum bırakmandan 5 hafta sonra seni seven oprtak bir arkadaşımız (Suzi) sana ziyarete gelirken yapmak için benden bu yaziya konu alan kalıbı istedi. Eğer şimdi yazdıklarımı okumuyorsan senin için güzel bir sürpriz olacak sanıyorum.

Nur, bahsettiğin içicek kutusu bu teneke olanlar değil mi? Aslında iyi bir fikir gibi görünüyor ama tenekenin bu amaçla kullanmaya uygun bir malzeme olduğunu pek sanmıyorum. Ayrıca boyalı kısımları da fırın ısısından dolayı zararalı olabilir. Ama mazleme kalınlığı açısından tam da buna benzer bir paslanmaz çelik bulmalı kalıp için ideal olarak. Fikirlerini paylaştığın için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

yabanci bir siteden gormussun bunun adresini verebilirmisin lutfen. ayrica cok iyi bir fikir ben yurt disinda kaliyorum belki verdigin site isime yarar..

hanimiş dedi ki...

Merhaba sizin yorumunuzdan sonra hatırlamaya çalıştım ama bilemiyorum nerede görmüştüm. Yine böyle pasta tarifleri vs olan bir siteydi sanırım. Aklıma gelirse ya da yeniden rastlarsam yazarım buraya adresini. Ya da okuyanlar arasında gören varsa yazar belki.

Adsız dedi ki...

fikir çok gzel fakat şekilleri verdikten sonra nasıl perçinledn yada perçinlettin mi ???

hanimiş dedi ki...

Bunun birkac yolu var. Birincisi metal yapistiricisi ile tutturmak ki o saglik acisindan zararli. ikincisi kaynak yaptirmak. boyle ufak kaynak islerini taki tamircileri yapiyor. bir diger yontem de bu amac icin satilan zimbalar var yapi marketlerde. onlarla da yapilabilir.ben her kalipta yaptiramayabiliyorum boyle. elimle birlesim yerini tutup oye kesiyorum. alistim zor gelmiyor bana. ama sik kulandigim kaliplarima kaynak yaptirdim.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel olmuş, yapım aşamalarında zahmet çekmişsiniz gerçi ama, değmiş doğrusu.
bu güzel öneriden yola çıkarak biz de bi çalışma yptıık eşimle, hani paslanmaz çelik saç bulmakta zorlanmışsınız ya, ben bu sorunu aşmak için, piyasada mevcut olan paslanmaz çelik kurabiye kalıplarından alıp, hafif ısıtıp önce şekillerini bozduk, sonra istediğimiz şekli verdik (daha doğrusu ben direktif verdim ,eşim şekil verdi:)
denenebilir işe yarıyo, paylaşmak istedim.
sema elvan

hanimiş dedi ki...

Sema Hanim ne iyi etmissiniz. Gercekten harika bir fikir.. Paslanmaz celik aranip durmak yerine mevcut olan kaliplari degistirerek yapmak çok daha basit. Elleirnize sağlık, paylaştığınız için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Harika!
çok güzel olmuş! ama malesef ben sizin kadar becerikli değilim :(
kurabiye kalıplarıda oldukça pahalı.. Ama ucuz kalıp buldum sonunda çok güzeller hemde 25 adet...kalıplar ithalmiş gerçekten..çok sevindim..2 gün içinde elimde oldu..sizde almak isterseniz, www.sahibinden.com adresine girdiğinizde "Kutusunda 25 adet Plastik İthal Kurabiye Kalıbı!" adı altında görebilirsiniz.

Nuran Özalp dedi ki...

FİKİR SÜPER, BLOGUNUZ SÜPER, YALNIZ BU İŞLERDEN UFAKTAN ANLAYAN BİRİSİ OLARAK BİR TAVSİYEM VAR. KULLANDIĞINIZ ÇELİK ŞERİDİN MUTFAK KULLANIMINA UYGUN OLUP OLMADIĞINI ARAŞTIRIN DERİM. ÇÜNKÜ GIDA VE YİYECEK SEKTÖRÜNDE KULLANILAN MALZEME SANAYİ ÇELİĞİNDEN FARKLI. SONRADAN BÜNYEDE METAL BİRİKİMİ VE DOLAYISIYLA KANSER OLASILIĞI OLMASIN... BENİMKİ SADECE BİR TAVSİYE AMAN YANLIŞ ANLAŞILMASIN.

casminella dedi ki...

çok güzel bir fikir, paylaştığınız için teşekkürler...

SİHİRLİ DOKUNUŞLAR dedi ki...

Süpersiniz. Yaratıcı insanlara hayran olmuşumdur. Ben sizin Barbie bebek pastanıza bakarken kurabiye kalıbınıza rastladım. Gerçekten çok başarılı bir çalışma. Tebrikler...

nuralp dedi ki...

MERHABA, FİKRE VE PAYLAŞIMA BAYILDIM. ELLERİNİZE SAĞLIK. BENDE BİR SİTEDE KALIPLARIN, PET ŞİŞE KULLANILARAK YAPILIŞINI GÖRMÜŞTÜM. DENEDİM AMA PET ŞİŞELERİN İSTEDİĞİM ŞEKİLLERDE DURMASINI SAĞLAYAMADIM. PEK MÜMKÜN DEĞİLDİ ZATEN:) AMA BU FİKİR ÇOK İYİMİŞ. DENEMEK İÇİN SABIRSIZLANDIM DOĞRUSU. DOĞRU METALCİLERE:)

Unknown dedi ki...

merhaba bende dişgünü için kızıma kurabiyeler yaptırmak istiyorum onu araştırırken senin sayfanı gördüm ve bayıldım herkes gibi fikrine benim onlarca kalıbım var ama yinede olsun isterim emeğinize sağlık harikasınız:))

Adsız dedi ki...

fikir harika, tüm yorumları okuyamadım ama neden kola kutusu kullanmayı denemediniz yapmak için?? ayrıca kola kutusunun ek yerlerini tutturmak içinde zımba kullanılabilir.

hanimiş dedi ki...

Herkese yorumları için çok teşekkür ederim..

Kola kutusu çok ince olacağı için kullanım sırasında verdiğimiz şekil kolayca bozulabilir ve kalıbı kullanırken inceliğinden ötürü el kesebilir diye düşündüm ama evet bunlara dikkat edilirse kullanılabilir tabii

Aynur Yusif dedi ki...

Beyendim b u fikri. Men de bu şeritlerden bulursam yapacam. Teşekkürler ellerine sağlıq

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.