10 Mart 2008

KURABİYENİN KİMYASI & ZENCEFİLLİ TARİFLER

Kurabiye kelimesinin kökeni nedir, Türkçe’ye nereden girmiştir bilemiyorum. Türk dil kurumunun sözlüğünde kelimenin kökünün Arapça bir kelime olan “ureybiyye
”den geldiği yazıyor. Türk mutfak tarihinde kurabiye var mıdır onu da bilemiyorum. Malumunuz bizde daha ziyade şerbetli tatlılar, ve sütlü tatlılar hakimdir. Belki çörek olarak hazırlanan kimi tarifler vardır ama bilgi birikimimin bu konuda oldukça eksik. Biraz araştırdım ama çok da tatmin edici bir bilgiye varamadığımı da itiraf etmeliyim. İngilizce “cookie” kelimesi Hollandalılar’ın “koekje” (küçük kek) kelimesinden geliyormuş. Benzer bir kelime olan (bizim de benimsediğimiz) bisküvi kelimesi de İngilizler’in kurabiye için kullandığı bir başka kelime. Tüm bu kelimeler içinde kaybolmuş bulunuyorum. Bu konuda bilgisi olan varsa beri gelsin lütfen.

Kelimenin kökünü ve kurabiyenin tarihini bir kenara bırakıp kısaca kurabiye çeşitlerine ve kimyasına değinmek istiyorum. Malzemelerin kimyası konusunda hala sınırlı bir bilgiye sahibim, elimden geldiğince her geçen gün yeni bir şeyler öğreniyor ve bunları sizinle paylaşmaya çalışıyorum. Yazının sonunda bu konuda uzun bir yazı bulacaksınız. Zira ben malzemelerin yapısı ve hamurun içindeki etkilerini öğrendikçe daha başarılı kurabiyeler yapmaya başladım. Eskiden sık sık başıma gelen pek çok sorunu bertaraf ettim. Umuyorum ki sizin için de faydalı olacaktır.

Hazır konu kurabiyeyken sizinle iki tane de kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum. Yakın zamanda üç farklı kişiden “senin şu yaptığın zencefilli kurabiyelerin tarifini versene “ diye bir talep alınca fark ettim ki gerçekten de en sevdiğim iki zencefilli kurabiye tarifinin ikisini de yazmamışım daha önce Hanimiş’e.

Zencefil ile ahbaplığımız 2 sene önceye dayanır. Bu şahane lezzet ile epey geç tanıştım maalesef, ama sağlam temellere oturtulmuş bir dostluğumuz var kendisi ile. Hem tatlılarla hem tuzlularla uyumludur. Muhteşem kek ve kurabiyeler, hatta tart tabanları, peykekler hazırlanabilir bu üçlü ile, fırından yayılan mis koku da cabası.. İşte sevgili zencefil ile denediğim pek çok kurabiye tarifinden derlediğim biri sakızımsı diğeri sert ve ince iki şahane tarif.


ZENCEFİLLİ KURABİYE:
Bizde böyle içi kek gibi, dışı sert büyükanne kurabiyeleri vardır ya hani, Avrupa’nın bazı bölgelerinde büyükanne kurabiyesi denilince akıllarına “gingersnap” dedikleri içi yumuşak ama sakızımsı, dışı şekerli kurabiyeler gelir. Yazacağım ilk tarif işte bu kurabiyeye ait. Birkaç farklı tariften bizdeki un ve yağlara göre ufak değişikliklerle derlenmiştir. Çok sevdiğim, sık yaptığım, yiyen hemen herkesin tarifini istediği bir kurabiyedir.

Gerekli Malzemeler (30 adet için)
- 170 gr tereyağı (margarin)
- 225 gr tozşeker (1 bardak)
- 1 adet yumurta
- 60 ml pekmez (1/4 bardak)
- 220 gr un (2 bardak)
- 1 yemek kaşığı toz zencefil
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
- ½ çay kaşığı tuz
- Süslemek için tozşeker

Fırını 175 dereceye ayarlayın ısınadursun. Bir kabın içinde yağ ve şekeri çırpın. Yumurta ve pekmezi ekleyin. Başka bir kapta un, zencefil, kabartma tozu ve tuzu karıştırın. Bu kuru karışımı pekmezli karışıma dökün ve hamuru yoğurun. Hamurdan 2,5 cm çapında toplar hazırlayın ve bu topları tozşekere bulayın. Kurabiyeleri 5 cm aralıklarla yağlı kağıt döşediğiniz tepsiye dizin. Isınmış fırında 8-10 dakika kadar pişirin. Tepsi içinde 5 dakika bekletin sonra tel ızgara üzerinde soğutun.

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİ:

Buna benzer bir tarifi daha önce de paylaşmıştım. Zaman içinde miktarlarda değişiklikler yapıp daha lezzetli bir hale getirince yeni halini de yazmak kaçınılmaz oldu. Bu bisküvilerin özelliği ince ve çıtır çıtır olmaları. Sert ve bol baharatlı kurabiye seviyorsanız bu tarifi de beğeneceksiniz. Avrupa ve Amerika’da özellikle yılbaşında sıkça yapılan, kurabiye evlerinde, çam ağacı süslemek için hazırlanılan kurabiyelerde kullanılan tariflerden. Ayrıca royal icing veya diğer süsleme teknikleri ile de süslenmeye son derece müsait dümdüz kağıt gibi kurabiyeler.

Gerekli Malzemeler:
- 225 gr tereyağı
- 340 gr (1,5 bardak) tozşeker
- 1 adet yumurta
- 1,5 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
- 2 yemek kaşığı pekmez
- 330 gr un (3 bardak)
- 2 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 3 tatlı kaşığı tarçın
- 2 tatlı kaşığı toz zencefil
- ½ tatlı kaşığı toz karanfil
- ½ tatlı kaşığı tuz

Yağ ve şekeri birlikte çırpın. Yumurtayı ekleyin, iyice karıştırın. Portakal kabuğu ve pekmezi de ekleyin. Daha sonra mikseri bir kenara bırakıp, unu, kabartma tozunu, zencefil, tarçın ve karanfil ve tuzu da katın ve homojen bir hamur olana kadar yoğurun. En az 2 saat buzdolabında dinlendirin. Fırınınızı 190 dereceye ayarlayın. Hafif unladığınız zeminde hamuru merdane yardımı ile ince (5 mm kadar) açın. İtediğiniz kurabiye kalıpları ile kesin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye 2,5 cm aralıklarla dizin. Önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika kadar pişirin. Kenar kısımları biraz daha fazla kızaracak. Tel ızgara üzerinde soğutun ve afiyetle yiyin.

KURABİYENİN KİMYASI

Pek çok değişik kurabiye çeşidinden bahsedebilmek mümkün: dökme kurabiyeler, buzdolabı kurabiyeleri, mereng (beze) kurabiyeler, sıkma kurabiyeler, çubuk kurabiyeler, kesme kurabiyeler, kekimsi kurabiyeler, pişmeyen kurabiyeler, iki kere pişen kurabiyeler (biscotti)… say say bitmez. Ben kendimce daha basit bir kategorizasyon yaparak yerken ağzımızda hissettiğimiz dokusuna göre incelemeyi deneyeceğim: sakızımsı dokulu, gevrek dokulu, yumuşak (kekimsi) dokulu.

SAKIZIMSI DOKULU: Yumurta ve diğer sıvılarla sağlanan yüksek nem içeriğine ihtiyaç duyar. Diğer malzemelere göre yumurta oranı yüksektir, buna rağmen yağ miktarı daha düşüktür. Gluten oranı yüksek unlarla (mesela bizim sıkça kullandığımız buğday unları ile) hazırlanması daha iyi sonuç verecektir. Zira glutenin hamuru bir arada tutma özelliği bu sakızımsı yapıyı da güçlendirecektir. Örnek: Tonton Kurabiye
GEVREK DOKULU: Kurabiyelerin gevrek olabilmesi için içindeki sıvı miktarının düşük olması gerekir. Pişerken çabuk kurumaları için kurabiyelerin ince ve küçük ebatta olması gerekir. En önemlisi bu tür kurabiyelerde şeker ve yağ oranı son derece yüksek olmalıdır. İyi bir şekilde muhafaza edilmediği takdirde yumuşayacaklardır. Özellikle havanın nemini emen fındık, ceviz gibi unsurları barındırıyorsa yumuşama işlemi de daha çabuk olacaktır. Bu nedenle hava almayan bir kap içinde saklanması gerekmektedir gevrekliğini koruyabilmesi için. Örnek: Tahinli Bisküvi
YUMUŞAK (KEKİMSİ) DOKULU: Tüm özellikleri gevrek kurabiyelerin tam tersi şeklindedir. Yüksek oranda sıvı, düşük miktarda şeker ve yağ oranına sahiptirler. Pişme sırasında fazladan nemi alıkoydukları için genelde kalın ve büyüktürler. Kapalı bir şekilde muhafaza edilmedikleri takdirde kuruyacaklardır. Gerek sakızımsı gerek yumuşak dokulu kurabiyeleri saklarken bulundukları kap içine birkaç dilim elma veya ayva koymak raf ömürlerini uzatacaktır. Örnek: Fındık Ezmeli Bar

... bir sorun: PİŞME SIRASINDA YAYILAN KURABİYELER:

Genelde kurabiyelerin şekillerinin pişme esnasında yayılmamasını, aynen tepsiye koyduğunuz gibi tepsiden çıkmasını tercih edersiniz. Bunun için şunlara dikkat etmekte fayda var:
• Şekilleri bozulmayan kurabiye hamurlarında kabartma tozu veya karbonat gibi kabartıcı unsurlar bulunmaz veya eser miktarda bulunur.
• Hamur, sadece malzemeler homojen şekilde bir araya gelinceye kadar karıştırılmalıdır. Çırpmak veya krem kıvamına gelene kadar karıştırmak, hamura hava girmesine ve pişme esnasında kabarıp daha sonra da sönmesine dolayısı ile formunun bozulmasına sebep olur.
• Tozşeker yağın içine hava karışmasına yardım eder, dolayısı ile yüksek miktarda tozşeker barındıran kurabiyelerin hamuru fazla karıştırıldığı takdirde pişme esnasında yayılacaktır. Eğer şeker ve yağ önceden macun haline getirilirse o zaman bu hava hapsetme tehlikesi de ortadan kalkacaktır. Ama yine de genel olarak ne kadar çok tozşeker barındırırsa hamurunuz o kadar yayılacaktır. Pudra şekeri kullanmak kimi zaman bu problemi azaltabilmektedir. Bu nedenle düz formdaki kurabiyelerde genel olarak pudra şekeri kullanmaktayız. Fazla şeker kullanımı aynı zamanda kurabiyelerinizin daha sert olmasına da sebep olacaktır.
• Fazla yağlanmış fırın tepsisi veya yumuşak kurabiye hamurları da dağılmaya sebep olacak diğer unsurlardır.

GÖRÜNÜM:


Kurabiyelerin lezzetleri kadar görüntüleri de önemlidir. İkram edeceğiniz kişi tok bile olsa kendisini bir tane almaktan alıkoyamıyorsa bunu becermişsiniz demektir.
Kurabiye hamurları birkaç farklı şekilde şekillendirilir.
• Bazı kurabiyeler sıkma torbasının ucuna takınla özel uçlar ile sıkılarak şekillendirilir (mesela kokos (Hindistan cevizli) veya spritz kurabiyeler bu şekilde yapılmaktadır). Örnek: Zencefilli Kurabiye
• Kimi kurabiyelerde ise hamur kalın bir sicim şekline getirilir ve bundan yuvarlak dilimler kesilir (mesela korova kurabiyeleri). Örnek: Korova Kurabiyeleri
• Bazı kurabiyelerde hamur daha yumuşak olur ve bir kaşık yardımı ile tepsiye dökülür. Örnek: çikolatalı cevizli kurabiyeler
• Ya da hamur merdane yardımı ile açılarak çeşitli kalıplar ile kurabiye hamuru kesilir. Örnek: Vitray Kurabiye


Kurabiyeleri süslemek de albenilerini arttırmak adına çok önemlidir. Tepelerine biraz marmelat dökerek veya kurabiyelerin bir kısmını çikolataya batırarak dekore edebileceğiniz gibi aralarına nutella veya başka kremalar sürüp sandviç şekli de verebilirsiniz. Pudra şekeri veya kakao serpebilir ya da daha özel kurabiye süsleme yöntemleri olan fondan, royal icing, şeker hamuru vs.. gibi süsleme yöntemlerini de kullanabilirsiniz.

KULLANILAN MALZEMELER:

UN: Temel yapı taşıdır ve çoğu tarifte malzemeleri bir arada tutan unsurdur. Ayrıca kurabiyeyi sertleştiren unsurdur. Formüldeki sıvılar ile bir araya geldiğinde undaki proteinler (gluten) kurabiyenin ana yapısını oluşturur.
ŞEKER: Tozşekerde şeker kristalleri daha büyük olduğu için pişme esnasında bu kristaller erir ve kurabiyenin daha çok yayılmasına sebep olur. Pudra şekeri bu açıdan bazı durumlarda tercih edilmektedir. Belli bir tat elde edilmek istendiğinde esmer şeker de kurabiyeler de kullanılır. Tozşeker yerine esmer şeker kullanıldığında az bir miktar kabartma tozu kullanılarak esmer şekerin içindeki asit miktarı nötr hale getirilir. Çünkü asit şekerin karamelleşmesini sağlar.
PEKMEZ: Kurabiye formülüne pekmez eklemek sıvı miktarını arttıracaktır. Ayrıca yine asit içerdiğinden tarifte bir takım düzenlemeler yapılır. Mesela kabartma tozu eklenmesi gibi)
BAL: Bal, kurabiyeye özel bir tat katmasının yanında sakızımsı bir doku da kazandırır.
KATI YAĞLAR: Katı yağ içermeyen bir kurabiye sert ve lastikimsi olacaktır. Bu nedenle su oranı düşük bir margarin veya tereyağı kullanmak kurabiyenin lezzetine önemli bir katkı sağlamaktadır.
YUMURTA: Yumurta kurabiyeye hem yumuşaklık kazandırır hem de birleştiricilik. Yumurta sarısında bulunan yüksek orandaki yağ kurabiyenin yumuşaklığına hizmet ederken, diğer yandan yumurta akındaki proteinler pişme esnasında koyulaşarak (pıhtılaşarak) kurabiyenin birleştirici yapısına katkıda bulunur. Yumurta aynı zamanda kurabiyeye nem de kazandırır.
SIVILAR: Herhangi bir formdaki sıvı, her kurabiye tarifinde mevcuttur. Undaki proteinleri nemlendirerek glutenin ortaya çıkmasını ve yapının oluşmasını sağlaması açısından su gereklidir. Ayrıca kabartma tozundaki kimyasalları çözerek karbondioksit oluşmasına ve kurabiyenin kabarmasına sebep olur. Özellikle süt, kurabiyenin besin değerini arttırması açısından tercih edilir.
KABARTICILAR:
Kabartma tozu, karbonat, nişasta, krem tartar gibi malzemelerin karışımından oluşmaktadır.Karbonat bir bazdır. Asit ile kimyasal tepkimeye girdiğinde birbirlerini nötralize eder ve karbondioksit gazı oluşur. Bu gaz, kabarcıklar halinde hamurun içinde kalır ve kabarmaya sebep olur. Yani hamurunuzda asit içeren birşey bulunması halinde tercih edilir. Mesela yoğurt, çikolata,pekmez, sirke gibi. Kabartma tozu karbonat içermesinin yanında krem tartar ve nişasta da içerdiğinden yeterince asitli olmayan bir hamurda da rahatlıkla kullanılabilir. Not: 2 ölçü krem tartar ve 1 ölçü karbonatı karıştırarak kendi kabartma tozunuzu yapabilirsiniz.
TUZ: Tuz hem kendi tadı için kullanılır hem de diğer malzemelerin doğal tadını ortaya çıkarıcı bir özelliği vardır.

-- the end --

54 yorum var:

nes-kafe dedi ki...

Teşekkürler bilgiler için çok faydalı :)

Adsız dedi ki...

Günaydın. Yazının çıktısını aldım. Aralarda çok güzel püf nokataları var. Teşekkürler. Hande

Ferah Gülşen dedi ki...

Harikasın, ne kadar değerli bilgiler vermişin biz pasta ve kurabiye severlere. Eline sağlık diyorum :).

elif dedi ki...

verdiğiniz bilgiler çok faydalı. okudukca insanın kurabiye yapası geliyo. teşekkürler

Adsız dedi ki...

Sayın The Ogretmen,
Yazdıklarınızın hepsini okuyarak sindirdim. Amma velakin sonlara doğru gözlerim ve gri beyim hücrelerimde hafif bir isyan sezinleyerek 2'şer kelime atlıyarak hızlıca yazıyı bitirdim. Ve sizi araştırmacı ve geliştirmeci şeklinde bağrıma basmak istiyorum.
İmza: Bir zürafa...

Hülya dedi ki...

Bu yararlı bilgileri paylaştığın için çok teşekkürler.
Merak ettiğim bir çok sorunun cevabını buldum.
Sevgi ile kal.

Pastanı Seç dedi ki...

canım ya ellerine sağlık pek cici görünüyorlar.Bir gün ziyaretinize gelmek isterim.

sevgiler

Adsız dedi ki...

Yazınızın hemen çıktısını aldım çok işime yarayacak. Ben Ankarada bir pastanede yediğim kurabiyenin tarifini bulmak için pek çok deneme yapıyorum. Ama elimde tarif olmadığından bulamadım hala. Bademli ve çikolatalı olduğunu söylediler. Formu bozulmuyor. Un kurabiyesi gibi ısırdığıunda ama onun içindeki gibi sertlik yok. Eline aldığında dağılmıyor ama ısırdığında dağılıveriyor ağızda. Muhteşem bir tat. Böyle bir tarif biliyor musunuz? Yakında pastanenin pastacısına yalvarmaya başlayacağım ;-((

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Valla süpersin,yakında zencefilli top kurabiyelerden denemek istiyorum.Sevgiler......

Yunkabu dedi ki...

Ertesi gun kurabiye konulu bir dersten sinavim varmiscasina okudum yazinizi. Sutlu tatlilari ve kek yapmayi da cok seviyorum ama sanirim yapmaktan en cok zevk aldiklarim kurabiyeler..
Iki tarifi de ilk firsatta denemeyi dusunuyorum. Daha once baska bir zencefilli kurabiye tarifinizi denemis ve cok memnun kalmistim. Cok tesekkurler

Adsız dedi ki...

Herkesin bildiği bilgiler am şimdiye kadar hiç böyle bir sınıflama yapmak aklıma gelmemişti doğrusu. Her aradığını bulmak açısından süper. Çok yararlı bir derleme olmuş, sizi tebrik etmek istedim. Başarılar, başarılar ve başarılar:)

fortuna dedi ki...

küçük oğluşum zencefilli kurabiyeye bayılır.ben de zencefilli limonataya.verdiğiniz bilgiler için teşekkür.atölye çalışmanız olursa katılmak isterim.

Pasta Cafe dedi ki...

Işıl'cığım,
Çok faydalı bilgiler vermişsin. Yazılarını okumayı özlemişim.Ellerine sağlık.
Sevgiler....

hanimiş dedi ki...

Herkese ziyareti ve yorumları için teşekkür ederim. Derlemem faideli olabildiyse ne mutlu bana.

Fatoş, bahsettiğin kurabiye badem unu ile yapılan bir nevi un kurabiyesi sanıyorum. Rus çay kurabiyesi ya da meksika düğün kurabiyesi diye googleda aratırsan karşına çıkan tarifleri kakaolu deneyerek belki o şekilde bir kurabiye elde edebilirsin. Ama yine en güzel yöntem pastanenin şefine ricada bulunmak olur tabi.

Suzi ve yunkabu, deneyiniz, inanıyorum ki zencefilli lezzetleri seviyorsanız bu kurabiyeleri de seveceksiniz.

Limonlu kek, ben aslında bu şekilde derlemeler yapmayı seviyorum. Hem kendime bir hatırlatma oluyor derli toplu, hem de bilmeyenler için faydalı olmasını umuyorum.

Fortuna, gerek haftaiçi gerek haftasonu Bakeshop Beşiktaş'ta çeşitli atölye çalışmalarımız oluyor. Gerekli bilgi ve detayları Bakeshop Beşiktaş'ı arayarak öğrenebilirsin.

Nukhet dedi ki...

Isilcim

Hem yazini bir solukta okudum hem de usenmedim aksam eve gidip sakizli cins dediklerini yaptim. Simdi burada marketlerde satilan tam da bu tarifini verdigin kurabiye cinslerinden gorurum alirim hep, onlarin cikolatalilari, bdemlileri falanda olur. Daha bir kac gun once sunlarin tarifini nerden bulsam diye aklimdan geciriyorum ki yazina rastladim. Tadlari gercekten de bekledigim gibi cok guzeldi. Genelde zencefilli kurabiyelerdeki molasess denilen pekmezi andiran bir sey yuzunden rahatsiz edici bir tad olusuyordu yabanci kitaplardan aldigim yariflerde. Yerine pekmez denemek aklima gelmemisti nedense. Sonuc olarak cok guzeldi. Ama ben bir sorunla karsilastim sanirim cevabi da biliyorum. Kurabiyeyi yapmaya basladigimda evde normal undan cok az kaldigini farkettim. Turkiyede kekun denilen burada self raising denilen undan kullanmak zorunda kaldim, bir de bile bile kabartma tozuda koydum. Bir kere un miktari benim hamuruma az geldi biraz daha arttirdim, ikincisi minicik yaptigim kurabiyeler yayilarak tum tepsiyi kapladilar cok aralikli dizmemem ragmen. Sonucta incecik biskui gibi ama ici gene de yumusacik kurabiyeler oldular. Ne dersin diger undan kullanmis olmam midir sebep yayilmalarina. Yeniden tesekkurler tarif icin. Sevgiler

emineninemekleri dedi ki...

yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

pelince dedi ki...

Yazı çok ince tüyolarla dolu,çok teşekkürler..

Sevgiler

NiNo dedi ki...

Allahim ya baska sey istesem olcakmis gecen ay zencefili arnavutlukta buldugumdan beri zencefilli tarif ariyorum burcununkini buldum cok guzeldi simdi burasi bana cennet gibi geldi
:) sagol canim cok sevindim bu tarifede yazilan bilgilerede opuyorum cok

hanimiş dedi ki...

Merhaba Nukhet,
Oncelikle yaziyi okudugun icin sevindim. Pek cok kimse sonunu getiremedik diyor :) Sanirim biraz uzun bir yazi oldu :)


Aslında molasses dediğin de bir nevi pekmez, şeker pekmezi ama biz bu konuda çok değişik pekmeze sahip olduğumuz için şanslıyız. Özellikle keçiboynuzu pekmezi ile çok başarılı oluyor bu tür tarifler.

Un miktarının az gelmesi aslında normal. Unlar çok farklı farklı olabiliyor. Bu açıdan "aldığı kadar un" lafı hiç sevilmese de kullanmakta fayda var. Sen zaten kendi yazında cevabı vermişsin. Senin de dediğin gibi hem self-raising un kullanip hem de kabartma tozu koymak kurabiyenin kimyasını tamamen bozmuş. Aşırı kabarma fonksiyonu yüklenmesi de zavallıcıkların yayılmasına sebep olmuş haliyle. Ama tadını beğendiysen lütfen normal un ile de dene. Umarım istediğin gibi kurabiyelere ulaşırsın bu tarifle.

hanimiş dedi ki...

Emine size de hayırlı kandiller.

Teşekkürler Pelin yorumun ve ziyaretin için.

Nihan ben çok seviyorum zencefili. Madem sen de buldun artık senden de şöyle yaratıcı kek, kurabiye, tart, yemek tarifleri bekliyoruz zencefil içeren..

Doruk dedi ki...

Kuzum yine çalışmışsın bizim için, bir tanesin bu alemde. Saygıyla önünde eğiliyorum!

HT dedi ki...

şu karşı yaylada göç katar katar.. .. .

pastacik sezer dedi ki...

Hocam ,
Önünde hürmetle eğilip bu alemde tek olduğunu bilmeni isterim.Işılım hepsini sonuna kadar okudum sonra sorarsın filan neme lazım.Valla kurabiye derslerinde bu ayrıntıların hepsini anlatayım deme sakın yazık olur öğrencilere.Zaten dersi zor bitiriyoruz 3 gün sürer valla

daimamutfak dedi ki...

Kurabiyedeki tarçın ve zencefile bayılıyorum..herika kokusu oluyor böyle kurabiyelerin..şimdi olsada yesek diyorum..

Cafe Gusto dedi ki...

Işılcığım harika bilgiler vermişsin teşekkür ederiz.Ayrıca zencefilli kurabiye bizim evin favori kurabiyesidir.Ellerine sağlık...sevgiler..

Neş'e dedi ki...

Işıl tebrikler ve teşekkürler. çok faydalı bilgiler buldum sitende :)
Neşe

Adsız dedi ki...

DEĞERLİ LEZZET USTASI DOSTUM

ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
*TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
*BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
*TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

DİYE KURAL GEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

mnatakan dedi ki...

merhaba;

bisküvi sözcüğününkökeni ağaıdaki linkte.

kolay gelsin.

m. niyazi atakan

http://www.nisanyansozluk.com/search.asp?w=bisk%FCvit&x=25&y=6

Bir Dilim Düş dedi ki...

Merhabalar,

Biz, yani Selcen ve Evren bir etkinlik hazırlamaya karar verdik. Karar verdik vermesine ama bir yandan da bizi bir telaş aldı ne yapalım diye. İstedik ki etkinliğimiz hem herkesin yüzünde bir tebessüm oluştursun hem de gönüllerimizi küçük hediylerle biribirine bağlasın. Sonunda karar verdik, yaklaşan anneler gününü de düşünerek ANNELER GÜNÜ & KALPTEN GELEN GÜZELLİKLER etkinliğini başlattık.

Katılmak isteyen blogcu arkadaşlar annelergunu.kalptengelen@gmail.com’ a ad, soyad, blog adresleri ve hediyelerin gelmesini istedikleri adresin yazılı olduğu bir mail atacaksınız ve 10 Mayıs’ta yapılacak kura sonucunda birbiri ile eşleşenleri biz 11 Mayıs’ta mail ile bilgilendireceğiz böylece herkes sadece kime hediye alacağını öğrenmiş olacak. Ancak hediyeniz geldiğinde kimden geldiğini öğrenebileceksiniz. Hediyeleriniz elinize ulaştığında da bloğunuzdan yayınlayacaksınız. Eee bu arada annelere, anne adaylarına ve geleceğin annelerinin de anneler gününü kutlamış olacağız. İsterseniz yurt dışından isterseniz yurt içinden nereden olursa olsun etkinliğimiz herkese açık. İstediğiniz her şeyi hediye edebilirsiniz kendi ördüğünüz bir şal, yaptığınız bir reçel, bulunduğunuz yere ait yöresel bir şey, pastacılık malzemeleri, kitap vs vs vs…


Son Katılma Tarihi: 10 Mayıs 2008
Hediyeyi Ulaştırma Tarihi: 10 Haziran 2008
Hediyelerinizi Bloglarınızda Bizlerle Paylaşma Tarihi: 12 Haziran 2008

Adsız dedi ki...

merhaba ben sizin bebek biskuvilerinizden yapmak istiyorum birsey sorucam su margarin dediginiz sey yumusak kasikla aliniyor siz demissiniz ki kup kup dograyin (kalpli portakalli kurabiye) tarifinizde yoksa bu tereyagimi?? ingilizcesi butter? cevap verirseniz sevinirim ingilizcesini biliyorsunuzdur gerci ama kafaniz karismasin diye yaziyorum..

Adsız dedi ki...

kurabiyeleri taktiginiz straforu nerden buluyorsunuz ingilizcesidemi strafor? cevaplarsan sevinirim

Adsız dedi ki...

cevap icin kacgun beklemem gerek acaba

hanimiş dedi ki...

Teşekkür ederim tüm teşvik edici yorumlar için...

Yorum yazdığınızda sonuna isminizi de eklerseniz size hitap etmek daha kolay oluyor aksi halde "sevgili isimsiz" gibi bir durum oluşuyor.

Margarini sormuşsunuz. Yoo margarin illa kaşıkla alınacak kadar cıvık olmayabilir. Buzdolabından çıktığında bıçakla küp halinde kesilebilecek kadar sert olabiliyor. Zaten küp küp kesilmesi gerektiği söyleniyorsa tarifte o zaman soğuk kullanılması gerekiyor. Şeklin illa küp olması gerekmez. Orada ima edilen yağın soğuk ve kesilebilir olması. Evet yerine elbette tereyağı kullanılabilir. Hatta daha zengin bir kurabiye olacaktır o şekilde. Tercih size kalmış..

Geç yanıtladığım için bana kızan isimsiz kimse, kusura bakmayın her zaman yorumlara anında cevap veremeyebiliyorum. Straforu sormuşsunuz. İngilizcesi "styrofoam". İstanbulda çeşitli ebatlarda kestirip alabileceğimiz straforcular var. Ya da yapı möarketlerde de levha halinde satılıyor. Ama kurabiye saplamak için kullandıklarımız için bu yerlere gerek yok. Mesela televizyon aldığınızda ya da başka bir elektronik eşya veya beyaz eşya aldığınızda kutusunun içinden çıkan beyaz köpükler var ya onları da kullanabilirsiniz.Ya da buna alternatif olarak çiçekçilerden onların çiçekleri saplamak için kullandıkları süngerlerden de alabilirsiniz. Burada amaç kurabiyelere batırmış olduğumuz çöpşişlerin batırılacağı bir zemin yaratmak. zaten bu zemin bardak sepet veya kova gibi birşeyin içinde olacağı için görünmeyecek. Estetik olmasına gerek yok, fonksiyonel olsa kafi. Böyle bir amaç için her ne kullnasanız olur. ama illa strafor malzemesi arıyorsanız yukarıda ingilizcesini ve izim nerelerden temin ettiğimizi yazdım zaten. Selamlar

Adsız dedi ki...

tesekkur ederim bilgiler icin cok sagol ben kizmamistim kusura bakma cok ozur dilerim yani saniyorum ki sitenize hergun girersiniz kusura bakmayin

Adsız dedi ki...

Merhabalar
zencefilli kurabiyeyi hep merak ederdim sizin tarifinizden denedim gerçekten güzel oldu teşekkür ederim. Blogunuzu çok beğendim ve sürekli bakıyorum tarifleriniz hepsi harika. Ellerinize sağlık. Derya

zarpandit dedi ki...

pastaci burcu ablayla tanıdım bnde zencefilli kurabieleri..annemde zencefili seviyo bizim evde vazgeçilmez:) çok güseel tarifler..tebrikler..ellerinize sağlık..blogunuzun artık yeni bi takipçisi var:) muhteşem bilgiler içinde saolun:)

Adsız dedi ki...

merhaba ben almanyada yasiyorum glikooz gylserin ve agar agar aldim sekert hamuru yapmak istiyorum bir kilo hamur yapmnak icin ne kadar malzeme kullanacagimi bilmiyorum lütfen yardim eduin bu hafta kizimin dogum günü var bilen varsa yazarmisiniz lütfenn

hanimiş dedi ki...

Estafurullah Fatma ne kusuru. Hergun bakamiyorum yorumlara. Bazen gecikebiliyorum malesef cevaplamakta.

Tesekkur ederim Derya, ben de zencefilli kurabiyeleri cok seviyorum. Ellerine saglik.

Hosgeldin Gokce.

Nursel merhaba, kizinin dogumgununu tebrik ederim. Seker hamurunda 1 olcu diye tabir ettigimiz bir miktar var. Genelde tarifler de ona gore yazilir. Bir olcu hamurdan bazen 1 kilo bazen biraz daha fazla seker hamuru elde edebilirsin.Burayatiklayarak gerekli tariflere ulasabilirsin. Benim takip ettigim recete 2. sırada yazdigim Toba'nin tarifi. Simdiden kolay gelsin sana.

Pelin dedi ki...

Merhaba,
Burucunun sitesini okuyunca öğrendim.Doğum gününüz kutlu olsun.Nice yıllara:)

pastaciyiz.biz dedi ki...

Işılcım, doğum günün kutlu olsun, nice nice mutlu yıllara, yakında tekrar görüşmek üzere, umarım bu sefer elektrikler kesilmez:) Emel..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Işıl'cığım,

Doğum günün kutlu ve mutlu olsun.
Sevdiklerinle beraber sağlıklı, mutlu, ve bol lezzetli güzel günler dilerim.

Sevgilerimle,

egeli dedi ki...

SEVGİLİ IŞIL DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN,ALLAH UZUN ÖMÜRLER NASİP ETSİN...SEVGİLER

NiNo dedi ki...

canim gec oldu cok yogundu sinavlar nice mutlu yaslar dilerim sana opuyorum cok

masalmutfagi dedi ki...

Işılcığııımm nerdesin sennn..:))insan bu kadarda özlettirmeski...hadiii..:))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili ışıl hnm.
yıllaardır çok keyifle takip ediyorum bloğunuzu. aydınlatıcı ve ayrıntılı bilgilerinize hayranım. her şey için tşkk ederim..
çok uzun ara verdiniz :=((((
umarım her şey yolundadır. ÖZLEDİKK. SVGLR. nUnU

Adsız dedi ki...

oktay usta

pastacik sezer dedi ki...

Hocam saygılar,
Ama değiştirsen kurabiye yazısını hergün açıp bakıyorum aynı.Yeni birşeyler görelim lütfen.bu arada kendinizi yeterince özlettiniz tekrar söyliyeyim

Adsız dedi ki...

You have one of the best blogs I’ve seen in a long time. Keep up the good job:)

Sevil Altunel dedi ki...

bende denedim yeni bir zencefilli tarif tadına doyamadım..çayımın dostu oldu:)
sitenizi;tariflerinizi ve verdiğiniz detaylı bilgileri çok beğendim..tebrikler..sevgiler..

Betül Özer dedi ki...

Merhaba,
zencefilli bisküvi trafinizi denedim gercekten tadı cok guzel oldu. tesekkurler ancak kurabiyeler özellikle daha büyük kurabiye kalıbı kullanarak yaptıklarım daha fazla yayıldılar ve şekillerini kaybettiler. acaba tarifteki 2 tatlı kaşığı olan kabartma tozu miktarı 2 çay kaşığı mı olacaktı?. çünkü kurabiyelerde fazla kabartma tozu kullanılmıyor. cevaplarsanız sevinirim. kolay gelsin
betül

hanimiş dedi ki...

Merhaba Betül Hn,

Kabartma tozu miktarında bir yanlışlık yok. Ama kurabiyelerin yayılmasının en sık karşılaşılan sebebi fırın ısınmadan fırına konmalarıdır. Böyle bir durumdan ötürü olmuş olabilir mi?

yasemincelezzetler dedi ki...

zencefilli kurabiyenizi ben de denedim ve çok beğendim, dışı hafif kıtır, içi yumuşacık, gerçekten harika oldular, tarif için teşekkürler..

Ceyda dedi ki...

Merhaba,
Benim sormak istediğim birşey var, ilk defa royal icing süslemeli kurabiye denemesi yaptım dün gece,güya oğluma supriz yapmaktı amacım, royal icing yada süsleme ile ilgili pek sorun yaşamadım ama süslemeden sonra royal icingin kuruması için bekletilmesi gerekiyordu bende süslediğim kurabiyeleri sabaha kadar mutfak tezgahında bıraktım ve maalesef sabah kalktığımda guzel görünen ama yumuşamış kurabiyelerle karşılaştım :(.. Acıkcası nasıl bir şekilde bu kaplamın kuruması gerektiğini çözemedim ben, hata kurabiye tarifindemi yoksa royal icing ler başka şekildemi kurutulmalıydı yardımcı olabilirseniz çok sevinirim..
Saygılarımla
Ceyda

hanimiş dedi ki...

Merhaba Ceyda,

Royal icing'in sertlesmesi icin bir sure bekletilmesi gerek. Bu surenin uzunlugu altindaki kurabiyenin nemlenip yumusamasina sebep olabilir. Kimi kurabiyeler daha dayanikli olabiliyor. Belki sizin kurabiye hamurunuz cabukl yumusayan bir hamurdu.Belki butun gece degil de birkac saat kurutmak yeterli olabilirdi.