29 Mayıs 2007

KOROVA KURABİYELERİ & KISA KISA

Hanimiş’e en son yazıyı yazalı bir aydan fazla olmuş. Oysa ki Hanimiş’e yazmak için pek çok tarif, fotoğraf ve fikir vardı aklımda. Değişik pasta dekorasyonu fikirleri, yeni denediğim bazı pasta ve kurabiye tarifleri vardı yazılmayı bekleyen. Daha önce tecrübe sahibi olmadığım ama bir sebepten son zamanlarda sık haşır neşir olduğum peykek maceralarım vardı. Katıldığım bir pasta yarışmasından bahsedecektim. Ayrıca yemek blogları arasında düzenlenen aktivitelere ne zamandır katılamıyordum. Bu ayın konusu “kurabiyeler”di, muhakkak kaçırmamalıydım. Bloğun görüntüsünü biraz değiştirmek istiyordum, vs vs.. Bloğunu sık güncelleyen bir blog yazarı değilim. Ama tüm bunları tek tek not etmiştim kafama.

Hiçbirini yapamadım. Mayıs ayı başında babam bizi çok korkutan ve üzen bir sağlık sorunu yaşadı. Hala da onun koşturmacaları ile geçiyor zaman. Umarım biran önce sağlığına kavuşacak. (Aslında bu kısım için başka başka şeyler yazmıştım yaşadıklarımıza ve Türk sağlık sistemine dair. Ama zor toparladığım kafamı daha da dağıtmamak için o kısmı silerek devam ediyorum) Tüm bu zaman boyunca sabırla yeni yazı var mı diye Hanimiş’i açıp bakan herkesten özür dilerim. Geçmiş anneler gününde Hanimiş’ten pasta almak isteyen ama bana ulaşmakta zorluk çeken herkesten özür dilerim. Bu süreç boyunca beni merak edip mailler yollayan Hanimiş okuyucularına, babamın rahatsızlığından haberdar olup da destek olmak isteyen herkese teşekkür ederim. Son olarak yazmadan geçemeyeceğim bu aralar cafesinin tüm imkanlarından faydalanmama izin veren Bahar, imdadıma yetiştin sağol, varol.

Yazının başında fotoğrafını gördüğünüz kurabiyeler kurabiye-ye etkinliği için hazırlanmıştı. Daha doğrusu ne zamandır denemek istediğim bir tarifti. Geçen ay deneme imkanım olmuştu ve etkinlik için güzel bir tarif olduğuna karar verip bekletiyordum. Ama yetişemedim etkinliğe. Yabancı blog yazarları arasında da oldukça popüler olan bu kurabiyeler, gerçekten methedildiği kadar var.. Tarif Pierre Herme’ye ait. Yapımı çok basit, tadı çok zengin. Korova kelimesini Kubrick’in “Otomatik Portakal” filminden anımsayanlar olacaktır. Ama kurabiye, adını Herme’nin onları yarattığı restorandan almaktadır. Dorie Greenspan’in “Paris Sweets” kitabında bu isimle yer alan tarif, yine aynı yazarın “ Baking From My Home to Yours” isimli kitabında “Dünya Barışı Kurabiyeleri” olarak geçmektedir. Dediğim gibi yapımı son derece basit. Tarife sadık kalmaya özen göstermiş olsam da Fleur de Sel (Fransa’nın Brittany bölgesinden elde edilen ve kristal parçacıkları şeklindeki taneleriyle özel olan tuz çeşidi) yerine normal tuz kullanmam veya diğer malzemelerin de dünyanın çeşili yerlerinde farklı olmasının getirdiği dezavantaj sebebiyle sonucun, orijinalinden biraz farklı olduğunu sanıyorum. Yine de bol çikolatalı oluşu ve yerken ağızda dağılan kumlu dokusu ile gönlümü fetheden bu kurabiyeleri size de gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Tarifini yazının sonunda okuyabilirsiniz.

Yazının içinde gördüğünüz diğer fotoğraf ise anneler günü vesilesi ile pastamalzemeleri.com sitesinin düzenlediği pasta tasarım yarışmasına katıldığım pastanın resmi. Üçüncü olmuşum. Oy verenlere teşekkür ederim. Dereceye giren diğer pastalar için buraya tıklayabilirsiniz.

Sayfanın başlık kısmının sağ tarafına (arada güncellenmek üzere) değişen pasta fotoğraflarını eklemiştim. Yaptığım pastaların pek çoğunda zaten sitede yer alan tarifleri kullandığım için, ve her seferinde sadece fotoğraf koyup tarifsiz yazılar yayınlamak yerine merak edenler bu şekilde haberdar olabilecekti yaptıklarımdan. Nitekim oradaki pastalar hakkında sorular da geldi. Kimilerine o telaş içinde hemen cevap veremedim, kusura bakmayın. En çok merak edilen, kelebekli pastadaki çizgiler ve turuncu pastanın kaplaması ile ilgiliydi. Burada da cevap vereyim: kelebekli pastanın üzerindeki çizgiler yabancı literatürde “royal icing” olarak adlandırılan yumurta akı ve pudra şekeri karıştırılarak yapılan bir krema ile sıkma yoluyla yapıldı. Turuncu pastanın kaplamasının aslında değişik bir tarafı yok. Normal şeker hamuru ile kaplandıktan sonra kürdan ucu ile gelişigüzel çizgiler çizdim.

KOROVA KURABİYELERİ:

(36 adet kurabiye için)
- 140 gr un
- 40 gr kakao
- ½ çay kaşığı karbonat
-125 gr tereyağ (oda ısısında)
- 135 gr esmer şeker
- 55 gr tozşeker
- 1 çay kaşığı tuz (tercihen deniz tuzu)
- 1 tatlı kaşığı vanilya ekstresi
- 140 gr çikolata (tercihen bitter/acı – küçük parçalara bölünmüş)

Bir kabın içine kakao, un ve karbonatı eleyin. Tereyağı krem kıvamını alana kadar çırpın, buna şekerleri, tuzu ve vanilyayı ekleyip birkaç dakika daha çırpın. Unlu karışımı ekleyin ve karışana kadar mikserin düşük ayarında biraz daha çırpın. Mümkün olduğunca az çırpın, sadece malzemeler birbirine karışacak kadar. Hamur, kırıntılı kırıntılı bir hamur olacak. Çikolataları da ekleyin. Daha sonra hamuru iki eşit parçaya bölün. Her parçayı elleriniz yardımıyla biraraya getirerek rulo haline sokun. Çapı 4 cm.ye yakın rulolar yapın. Rulo yaparken zorlanabilirsiniz ama dert etmeyin dağılan kısımlar olursa yine ellerinizle onları bastırıp yapıştırın. Strech film ile kaplayıp en az 1 saat buzdolbında bekletin. 3 güne kadar bu şekilde buzdolabında saklayabilirsiniz. Pişirmeye hazır olduğunuzda fırınınızı 165 dereceye ayarlayın ve ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt veya silpatı serin. Buzdolabından çıkardığınız rulolarınızı biraz bekletin ki yumuşasın. Daha sonra 1 cm kalınlığında dilimler kesin hamurdan. Bu aşamada da hamurunuz dağılabilir. Dert etmeyin elinizde dağılan parçaları bastırıp dilimlerinizi düzeltebilirsiniz. Dilimleri 2 cm aralıkla tepsiye yerleştirin. Ben mini fırın kullandım ve 12 dakika pişmeleri için yeterli oldu. Sanki tam pişmemişler gibi görünebilir gözünüze ama merak etmeyin soğurken kıvamını buluyor kurabiyeler. Fazla pişirmek gevrekleştirip kıvamını bozabilir. Tel üzerinde soğutun ve afiyetle yiyin, bayılacaksınız.

44 yorum var:

nes-kafe dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Allah şifa versin babana.

Yarışma için tebrik ederim.

Kurabiyeler nefis görünüyor. Bol çikolatalı kurabiyelere bayılıyorum ama eşim sevmiyor sürekli didişiyoruz:)

Adsız dedi ki...

Yazıları göremeyince "Yolunda gitmeyen bir şeyler mi var acaba?" diye düşünmüştüm. Babanıza çok geçmiş olsun! Allah en kısa sürede şifa versin.

Bu arada tebrik ederim. Ayrıca kurabiyenin görüntüsü kadar yanındaki kupa da çok şık. En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler ..

ufukmutfakta dedi ki...

Işıl'cığım, ben yoğun olduğunu düşünüyordum. Çok geçmiş olsun. Umarın baban şimdi iyidir. Sağlık sistemi konusunda da sanıyorum işimiz Allah'a kalmış. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Tekrar geçmiş olsun, ayrıca ilk fırsatta kurabiyeleri deneyecğim. Sevgilerimle.....

munevver dedi ki...

Işıl, tesadüfe bak ki, ayni kurabiyeyi ben de yaptım. Bol çikolatalı, klasik sable bisküvisinin çikolatalısı gibi oldu. Yalnız "fleur de sel"i ben deniz tuzu olarak yorumladım. Deniz tuzu kullandım yani. Bizim delikanlılar bayıla bayıla yediler.Çikolata parçacıkları ağıza geliyordu. Çok nefisti.
Seninkiler de çok güzel görünüyor. Eline sağlık.

Babacığına çok geçmiş olsun. İnşallah daha iyidir. Alahım, kimseyi hastalıkla sınamasın..
Sevgiyle, Nane Limon

Adsız dedi ki...

Ben, bu kız çok yoğun sipariş yetiştiriyor ya da var bunun bir derdi dedim. Bak yanılmamışım çok geçmiş olsun babana. Allah sağlık sıhhat versin. Kurabiyeleri yaparken beni düşündün sanırım hiç yumurta yok içinde, nasıl sevindim bilemezsin. Ben şımarıklık yapıyorum yumurta konusunda ama, bak yumurtasız bir kurabiye ne kadar lezzetli olabiliyor:) Ayrıca çok emin değilim ama bir yerlerde doğumgünün olduğunu okudum. "Happy birthday" demeden geçemeyeceğim. Kendine iyi bak canım, umarım herşey istediğin gibi gelişir.
Sevgiler.

Leziz Tarifler dedi ki...

Çok geçmiş olsun Işıl..
Ben oldukça yoğun olduğunu düşünüyordum.
Pasta Malzemeleri sitesinde düzenlenen yarışmada 3. olan pasta sahibi olarak Işıl ismini görünce bu Hanımiş Işıl dır diye düşünmüştüm. Tebrik ederim...
Sevgiler...

gezicini dedi ki...

çok geçmiş olsun...
sevgiler
gorki

pecete dedi ki...

Hoşgeldin ve geçmiş olsun... Yazılarını çok özlemişim çok... Ayrıca dereceni de tebrik ederim şekercim...

Adsız dedi ki...

Çok geçmiş olsun Işıl, umarım baban biran önce sağlığına kavuşur. Kurabiyeler harika görünüyor. Ansiklopedik bilgi vermişsin oda çok hoşuma gitti denemek isterim kolay görünüyor. Yarışma pastası bir harika. Hele ağaçtaki kuşa bayıldım. Geçmiş doğumgününü kutlarım. Yazı çok kapsamlı olunca yorumu da böyle uzun oldu işte.

sevgilerle Yeşim

Adsız dedi ki...

merhaba canım
gecmıs olsun bıtanem.
kurabıene bayıldım
bloguma beklerım sevgıler..
gorusmek uzere..
banu kırmızıgul

Nukhet dedi ki...

Isil

Cok cok gecmis olsun babana. Umarim eski sagligina kavusur bir an once.

Yarisma sonucuicinde ayrica tebrik ederim. Zaten bu tur yarismalara bile ihtiyac yok cunku cok guzel seyler yapiyorsun.

Kurabiyelerde denenecekler arasinda yerini aldi.
Daha once seninle donmus krema transferi ile ilgiliyazismis ve butter creamin agir geldiginden konusmustuk. Hatta mascarpone ile olur mu falan demistik. Benim aklima bir sey daha geldi. Royal icinglede bu is gayet guzel yapilir ne dersin. Son pastama bakarsan Batmanin kocaman bir amlemini royal icinle yaptim ve pastanin uzerine transfer ettim. Ayni islem niye kremali pastanin ustune de olmasin ki. Sevgiler

Papatya dedi ki...

Geçmiş olsun Işıl...

serinmavi dedi ki...

Geçmiş olsun canım,babacığına şifalar diliyorum RABBİMDEN...Selamlar....

serinmavi dedi ki...

Işılcım ne kadar tuz ekleneceğini belirtmemişsin sanırım,yoksa ben mi göremedim?

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Işıl cım cok gecmiş olsun, inşallah atlatıp eski saglıklı gunlerine donersiniz, acil sifalar diliyorum.

Her sey cok guzel olmus yine, ellerine saglık ayrıca.

sevgiler,
Figen

Adsız dedi ki...

Babana geçmiş olsun pastana hayırlı olsun. Seni özlemiştik.

Banu Ucak dedi ki...

Işılcım, canım benim çok büyük geçmiş olsun, allah acil şifalar versin babacığına. Sağlık sisteminden bahsetmişsin ya, ah benim de bu konuda söyleyecek çok sözüm var aslında ama neyse burası yeri değil :( Hukuk sistemi desen o da aynı al birini vur ötekine! İnşallah insana insan muamelesi yapılacağı günleri hepimiz görürüz ülkemizde.

Kurbiyeler çok iştah açıcı görünüyor! Pastan zaten favorilerim arasındaydı, tebrik ederim Işılcım.

sevgiler,

sevdamavisi dedi ki...

Baban umarım en kısa zamanda iyileşir. çok geçmiş olsun.

tugce:-) dedi ki...

ışıl,
çok çok geçmiş olsun, umarım tüm sorunlar yakında geçer ve ailece böyle şeyler olduğunu bile unutursunuz.
sen de yine güle oynaya yaratıcı pastalarından yapmaya devam edersin.
sevgiler,

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Umarım hastalığını çabucak atlatır baban...
Yaaptığın birbirinden güzel herşeyi paylaşmanı sabırsızlıkla bekliyorum. Arada keyfin oldukça bizden esirgeme olmaz mı?
Sevgiler,
Esra

Pasta Cafe dedi ki...

Işıl'cığım, öncelikle çok geçmiş olsun canım. Umarım baban şimdi daha iyidir. Tekrar yazılarını okumak çok güzel gerçekten. Harika şeyler yapıyorsun yine eminim. Ellerine sağlık canım. Ayrıca doğum günün de kutlu olsun.
Sevgiler

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Hanimiş,
babanıza acil şifalar dilerim. Allah yardımcınız olsun...
En korktuğum şey sevdiklerimin başına birşey gelmesi ama ne kadar korksam da bir gün başıma gelecek, ne yapacağım o zaman bilemiyorum, nede olsa yaşlanıyoruz yavaş yavaş...Olumlu olmak istesemde çoğu zaman bu düşünce beni çok üzüyor..
Size çok geçmiş olsun..İnşallah en kısa zamanda babanız sağlığına kavuşur.
Türk sağlık hizmetlerimiz ile ilgili diyeceklerinizi tahmin bile etmek istemiyorum..:(
Son olarak pastadan dolayı tebrik etmek isterim sizi..
Ellerinize sağlık
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Tarif tutuyor yapması çok kolay. ama çok dağıldı yaparken hep dediğin gibi elimle yapıştırdım o yüzden görüntüleri seninki kadar düzgün olmadı ama tadı çok güzeldi. emel

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba
çok çok geçmiş olsun,umarım herşey en kısa yoluna girer.
Sevgilerimle..

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Işıl,
Öncelikle yazını geç okudum geç haberim oldu kusuruma bakma lütfen. Babana Allah'tan acil şifalar diliyorum. Çok çok geçmiş olsun. Türkiyedeki sağlık sistemi ile ilgili yazmıştım ama sildim demişsin ya, aylardır ben babamla ilgili yaşadıklarımızı yazmaya çalışıyorum ama hiçbir şekilde tam da yaşadıklarımızı ifade edemeyip vazgeçiyorum. Kelimeler kifayetsiz kalıyor denir ya öyle. Babanın rahatsızlığı nedir bilmiyorum ama üniversite hastanelerinden birine gidiyor iseniz bazı müdahalelerde aletleri kendinizin alabileceğinizi unutma ve mutlaka sor. Ödeneksizlik nedeniyle bir kez kullanılması gereken aletleri defalarca kullanıyorlarmış. Biz bilemedik ne olur sizler dikkatli olun. Tekrar çok çok geçmiş olsun.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Babanıza geçmiş olsun. Ben size daha önce de yazmıştım papatyalı pasta resmi yollamıştım hatırlarsanız. Şimdi bu kurabiye de hoşuma gitti denemek istiyorum ama deniz tuzu yerine normal tuz kullansam olur mu? Çikolata yerine kakao koysam olur mu? Ne kadar kakao koymalıyım?

daimamutfak dedi ki...

Işıl çok geçmiş olsun.Acil şifalar dilerim.Kurabiye harika.Tebrik ederim.Umarım bundan sonra herşey iyi gider.Sevgiler.neriman

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl,
Yeni farkettim babanın hastalığını canım.Allah acil şifalar versin babacığına.Sağlık durumu ne yazıkki ülkemizin kanayan yarasından başka bir şey değil.Umarım yaşadıklarınızı bir daha yaşamazsınız ve babacığın eski sağlıgından çok daha iyi olur.
Allah yardımcınız olsun..

Yarışmada ki başarını tebrik ederim,pastan her zamanki gibi harikaydı.

Sevgiler

ebruakin dedi ki...

Babanız için çok geçmiş olsun. Dilerim şimdi çok daha iyidir.

Kurabiyeler çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Işılcığım, sessiz sessiz ne güzel işler yapıyorsun ama biz ancak diğer arkadaşlardan öğreniyoruz. tebrik ediyorum canım seni, en kısa zamanda görüşeceğiz inşallah. Ben sana söylemiştim senin peşini bırakmayacağımı:)Şimdilik beklemedeyim diye unuttum sandın ama ASLA:)
Sevgiler.

Rakunt ideas dedi ki...

Sevgili Işıl ben çok işin var sipariş yetiştirmekle uğraşıyorsundur diye düşünmüştüm..Çok geçmişler olsun babacığına acil şifalar diliyorum.Çok zor aynı sıkıntı bizde de var malesef ah bu babalar ah :)))işn şakası tabi Allah herkese sağlık sıhhat varsin...
Yarışma içind etebrik ederim canım....

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl,
Babacığına büyük geçmiş olsun. Kurabiye Etkinliği'nde gözlerim seni aradı.
Herşeyin yoluna girmesi dileğiyle, sevgiler...

Adsız dedi ki...

isilcim merhaba oncelikle cok cok gecmis olsun canim Allah en kisa zamanda babacigina sifalar versin tasinma internet baglandi baglanmadi derken 2 ay gecti yine harika seyler yapmis ellerine saglik cnaim sevgiler nihan
nihaninmutfagi

Adsız dedi ki...

merhaba babana ve size çok geçmiş olsun umarım şimdi daha iyidir.kurabiye çok güzel görünüyor(içinde çikolata olurda güzel olmaz mı?)ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Işıl çok geçmiş olsun..en kısa sürede sağlığına kavuşmasını diliyorum..

donmuş krema transferi yönteminle ilgili bir soru sormak istiyorum...

bu katman katman çalışmakla ilgili. önce detayı çalışmamız gerektiğini söylemişsin. mesela aslanda önce bıyık, burun, göz vs..daha sonra yüz..peki ama yüzü çalışırken bu bıyıkların veya burunun üzrine vs yüz için kullandığımız krema geçmiyormu? geçiyorsa bozulmuyor mu? yoksa önce bu detayları yapıp, donmasını bekleyip ondan sonra mı yüzü vs yapacağız?


bu yöntemi yiğenimin 2 hafta sonraki doğumgününde kullanmayı istiyorum ve belki ilgili olduğu konuda yazarsam fark etmeyebilirsin diye buraya yazdım.

safiye

hanimiş dedi ki...

Nes, Gaye, Ufukcuğum, Munevver, Lale, Feyhan, Gorki, Ayşem, Yeşim, Banu, Nükhet, Papatya, Serinmavi, Figen, Nurgül, Banu, Sevdamavisi, Tugce, Esra, Özlem, Ayşe, Emel, Cafe Gusto, Bocuruk, Papatya Ayşe, Neriman, Gül, Ebru, Tuğba, Hülya, Nihan, Ayşe ve Safiye hepinize ve mail atan herkese, geçmis olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.

Ayrica bunca zaman güncellemediğim halde hergün Hanimiş'i ziyaret eden herkes sağolun varolun.

Münevver, deniz tuzu olarak yorumlaman son derece doğru. Ben elimin altında olmadığı için normal sofra tuzu kullandım. Böylelikle Papatya Ayşe'nin de sorusunu yanıtlamış oldum. Ben deniz tuzu olmadığı için sofra tuzu ile yaptım pekala sen de o şekilde yapabilirsin. Ama çikolata yerine kakao kullanmanı pek önermiyorum. Bu kurabiyeyi lezzetli kılan unsurlardan biri çikolata çünkü.

Serinmavi sağol uyardığın için, yazmayı unuttuğum miktar bilgisini hemen yorumunu görür görmez düzelttim.

Lale ne olacak senin bu yumurta meselen bilmem.. Ama sayende yumurtasız da olabileceğini bol bol kanıtlamış olduk. Bir etkinlik de sen mi yapsan, konusu hazir: yumurtasiz hamur işleri.. Bu arada komşu sitelerden haberlerimi alıyorsun nasılsa ayrıca yazmaya gerek yok :) İlk fırsatta o konu hakkında bir yazı yazacağım, sağol ilgin için.

Nükhet selam, elbette royal icing yapısı itibari ile pek çok yerde bu tip kullanımlara açık. Ama gerek çiğ yumurta içeriyor olması gerekse transferde kullandığımız kremayı tüm pasta üzerinde de kullanarak özdeşlik sağlama prensibine pek uymuyor. Ama elbette yapılabilir hem de çalışması kolay, sonucu başarılı olur. Bu arada bloğunu takip ediyorum, pastaların çok güzeller, tebrik ederim.

Esra merhaba, malesef yaptıklarımı paylaşma konusunda bu aralar çok yetersiz kaldım. Umuyorum en kisa surede en azindan hanimis.com daki pasta fotograflarini guncelleyecegim.

Özlem ve Lale, geçmiş doğumgünümü nereden öğrendiniz şaşırdım ama tebrikleriniz için ayrıca teşekkürler.

Emel, tarif gerçekten garantili bir tarif. Yani pek çok blog yazarı denemiş ve hepsi başarılı olmuş. Dediğin gibi şekil konusunda zorluk olabilir ama dağılan parçaları elinle sonradan tuttursan da pişerken onlar böyle düzgünleşiyor merak etme.

Bocuruk onerilerin icin tesekkur ederim. Bizim boyle birseye ihtiyacimiz olmadi ama aklimin bir kosesine kotu gunler icin not ettim, sagol ilgin icin.

Hülya malesef son zamanlarda tam benlik konular olmasina rağmen etkinliklere katilamiyorum. Bir sonrakine umarım katılabilirim.

Safiye merhaba, senin yorumun gelmese bugün de Hanimiş'i açamayabilirdim. Seni cevaplamak için açtığımda diğer yorumlara da iki kelam edebilme imkanı buldum. Herhangi bir yazıya yorum geldiğinde posta kutusuna düşüyor. O yüzden eski tarihli yazılara bile yorum bırakılsa hemen haberdar olmak mümkün, merak etme. Bahsettiğin konu ben de transfer yöntemini denemeden önce kafamı karıştırmıştı. Evet aslında haklısın özellikle koyu renk detay üzerine açık renk kaplama yapınca dağılma, karışma gibi sorunlar olabiliyor. Ama fazla bastırmadan yumuşakça yapınca bu sorun ortadan kalkıyor. Ya da en garantilisi senin de dediğin gibi detayi yaptiktan sonra bir sure buzdolbinda bekleyip biraz sertleşmesini beklemek. Yiğeninin doğumgününü şimdiden kutlarım. Nasıl bir desen çalışacaksın? Şimdiden kolaylıklar dilerim.

Herkese tekrar teşekkür ederim ilginiz için, takip ettiğiniz ve yorum bıraktığınız için.

Selamlar
Işıl

Adsız dedi ki...

Işıl'cım donmuş krema transferi ile ilgili cevabın için teşekkür ederim. bir süredir tatildeydim, yeni geldim ve hemen cevap yazıp yazmadığına baktım...

yiğenimin doğum günü 28 temmuz...tatile gidecek arkadaşları var diye erken yapmayı düşünüyorlardı ama sanırım vaktinde yapacaklar..

nasıl bir desen çalışacağımı sormuşsun..hala bilmiyorum desem :)) yiğenim de bana çekmiş çünkü. son dakikaya kadar kararsız..pastasını benim yapacağımı öğrendiğinde önce kocaman sarı bir civciv olsun dedi. ben de bir sürü civciv resmi buldum. sonra arkadaşlarından birinin pastası perikızlı imiş. perikızı olsun dedi...bu sefer ona uygun resim bulduk..en sonunda ise hedi dedi...sanırım biz son iki gün istekleri kapatıp kafamıza göre çalışacağız yengemle birlikte :) ama en son görünen pamuk prenses, külkedisi vs tarzı bir şey olacak...aslında ilk kez bu yöntemi çalışacağım için ne kadar az detay o kadar iyi diye düşünüp civciv fikrini çok beğenmiştim.ama dedim ya fikir değişti..

senin bir pastan vardı öyle...külkedisiydi galiba..acaba bana onun şablonunu göndermen mümkün müdür? ya da internetten bir siteden aldınsa adresini versen..

herşey için teşekkür ediyorum. bu arada ders verdiğini duydum ve gizli bir hayranın olarak çok sevindim. bir gün belki işten kaytarır ve öğrencin olurum, hatta bana bu tekniği birebir çalıştırırsın öğretmenim.

sevgiler,

safiye

hanimiş dedi ki...

Safiye merhaba,
Kulkedisi 3 renk ile calistigim, nispeten az detayli bir çizimdi. Buradan sen de indirip basabilirsin istersen. Şimdiden kolaylıklar dilerim. Fotoğrafını çekebilirsen bize de yolla olmaz mı merak ettik

Tijen dedi ki...

Işıl'cığım,
Benden de geçmiş olsun. Umarım babacığın artık çok çok iyidir. Bu kurabiyelerden ben de mi yapsam ne?
Tijen

Adsız dedi ki...

merhaba ben ayşe tariflerinizin hepsi harika görünüyor. denemeye kalkıştım bir kaç kez malesef ben başarısız oluyorum.bendenmi fırındanmı anlayamadım.fırını önceden ısıtmak ne demek.kekin altına yağlı kağıt sersem yanmazmı.üstünün çatlamaması için ne yapmalı.ben içi pişsin diye beklerken dışı kömür gibi oluyor.kurabiyelerim hele un ve mantar kurabiye beyaz olacağı yerde kıpkırmozı veya altı yanmış olarak çıkıyor.fırını nekadar süre ısıtmam lazım.veya ısıtmadan mı koymalıyım.cevap verirseniz sevinirim.güzelce pişirdiğim bir kek ve kurabiyenin resmini size göndermek isterim teşekkürler.

hanimiş dedi ki...

Ayşe merhaba,
Öncelikle yağlı kağıt yanmaz merak etmeyin gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Bahsettiğiniz sorunların çoğu fırın ısısının fazla olmasından kaynaklanıyor gibi geldi bana. Keklerinizi 175-182 derecede pişirin. Ve önceden 10 dakika ısıtıp öyle koyun hamurunuzu. Eğer üstü kabuklaşıyor ama içi hala pişmiyorsa o zaman kekinizin üzerine folyo serebilirsiniz. Bir de böyle deneyin isterseniz. Bir de burada kek pişirirken başınıza gelebilecek aksilikler ve sebepleri ile ilgili bir yazı var. Onu da incelemenizi öneririm.

Sibel dedi ki...

Işılcığım, bunu yediğim en güzel çikolatalı kurabiye ilan ettim. Ben doyamadım, yiyenler doysun diyorum iç çekerek:) (sevgilim hepsini işyerine götürdü de:)) Gerçekten harika bir tarif, çok teşekkürler paylaştığın için.
Sevgilerimle..

hanimiş dedi ki...

Merhaba Sibel,
Benim de favori kurabiye tariflerim arasıda kendisi.. ellerine sağlık, yiyenlerin hepsine de afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Merhaba Işıl,

Sibel'in tavsiyesiyle bu kurabiyeyi denedim. Gerçekten muhteşem bir kurabiye.

Parça çikolata yerine % 70 kakao içeren bitter pul kuvertür çikolatayı minik minik parçalayarak kullandım. Çikolata parçacıkları kurabiyenin içinde file badem gibi durdu, ekstra kakaolu olması ayrı bir lezzet kattı diye düşünüyorum.

Tarifi birebir uyguladım; tek dikkatimi çeken şey tuz oranıydı, bana biraz fazla geldiği için yarım ölçü kullandım... iyi ki de öyle yapmışım diye düşündüm, yarım ölçü kullandığım halde bu haliyle bile bana fazla geldi. Bir dahaki sefere 1/4 çay kaşığı kullanacağım. Acaba tuz oranını yanlış mı yazdın diye düşünmeden edemedim. Sevgiler...Muzi