20 Ekim 2008

LİMON KREMALI PEMBE KALP KAPKEK

Geçen yıllarda bilgisayar başında daha çok vakit geçirirdim. Pasta, kek kurabiye ne bulsam saatlerce okurdum o siteden diğerine, bir blogdan başka bloğa… Ilginç birşeye rastladığımda not ederdim ben de denemeliyim diye. Bilgisayar doldu taştı. Kimini denedim, kimini fikir olarak sakladım. Ama son bir senedir bu alışkanlığım iyiden iyiye azaldı. Artık hercai gibi gezmiyorum sitelerde, ne geçiyorsa aklımdan, ne merak ediyorsam ona bakıyorum. Lakin arada oluyor tabii “aa ne güzelmiş ben de denemeliyim” ya da “bu böyle yapmış acaba ben de şöyle bir şey denesem nasıl olur” diye. Flickr diye bİr site var, fotoğraf paylaşım sitesi. Tesadüfen orada gördüm bu kapkekleri. Çok basit, alet edevat gerektirmeyen ama son derece hoş bir fikir gibi göründü gözüme. Ben de denedim hemen ilk fırsatta. Yapması da yemesi de pek hoşuma gitti. Sizlerle de paylaşmak istedim.

Kek tarifini, fotoğrafı paylaşan kimsenin bloğundan aldım. Her zaman yaptığım vanilyalı kapkek kadar güzel olmadı ama yine de sevdik yerken. Kremasını ise değiştirdim. Zira orijinalinde kullanılan krema oldukça fazla yağ içeren bir kremaydı, daha malzemeleri okurken sevmeyeceğimi biliyordum. Onun yerine Pierre Hermé's Desserts’den adapte ettiğim başka bir krema tarifi kullandım. Bu kombinasyon iyi oldu kanımca, gönül rahatlığı ile önerebilirim. Kullandığım krema buradakine çok benziyor, o yüzden yeniden yazmayacağım. Denemek isterseniz aynı burada yazıldığı gibi hazırlayabilirsiniz. Ama ben pembe bir krema olmasını istediğim için çok az gıda boyası da ekledim kremanın içine, tek fark o.


Keki için:
-230 gr tereyağı (oda ısısında)
-450 gr tozşeker
-4 adet büyük boy yumurta
-305 gr un
-yarım tatlı kaşığı karbonat
-1 çay kaşığı tuz
-240 ml süt
-yarım limonun kabuklarının rendesi ve suyu
-sonra üzerine serpmek için pudra şekeri

Fırınınızı 160 dereceye ayarlayın, ısınadursun. Muffin kalıbına kağıtlarınızı yerleştirin (ben direk hazır kağıtlarda pişirdim). Yağ ve şekeri birlikte yumuşak ve kabarık bir kıvama gelene kadar çırpın. Çırpmaya devam ederken birer birer yumurtaları ekleyin. Ayrı bir kapta un, karbonat ve tuzu birlikte eleyin. Yumurtalı karışım içine biraz unlu karışımdan ekleyip çırpın. Şimdi biraz sütten ekleyin ve çırpın. Birkaç seferde böyle değişimli olarak unlu karışımı ve sütü yağlı karışıma ekleyin. Son olarak limon suyunu ve kabuğunu da katıp muffin kağıtlarına bölüştürün. Genelde 3/4 kadarını doldururuz kalıbın ama bu sefer tamamını doldurun. O kabaran kısıma daha sonra ihtiyacımız olacak. (Yaklaşık 20 adet çıkıyor) 20 dakika kadar pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan testinden faydalanabilirsiniz. Piştikten sonra bir tel ızgara üzerinde soğumaya alın.

Keklerinizi soğurken kremayı hazırlayın. Ben pembe renkte olmasını istediğim için çok az bir miktar gıda boyası ekledim kremanın içine. Siz direk sarı olarak da kullanabilirsiniz.

Kekimiz ve kremamız soğuduktan sonra süslemeye geçebiliriz. Fotoğrafta da göreceğiniz üzere öncelikle kekin tepesindeki kısmı keskin bir bıçakla kesiyoruz. Kestiğimiz parçadan kalp kopat yardımı ile bir delik açıyoruz. Üzerine pudra şekeri serpip bir kenara alıyoruz. Kremayı kekimizin üzerine yayıyoruz ve ayırdığımız kalp deliklie tepeyi kremanın üzerine yerleştiriyoruz. Hem son derec basit hem de gayet süslü ve lzeetli minik kalpli kapkeklerimiz hazır. Afiyet şeker olsun.

11 yorum var:

Delfina ; dedi ki...

Işılcım ne güzel olmuş,serpiştirilen pudra şekeri de ayrı bir hava katmış,ellerine sağlık..

eee hoca oldun sen artık,o zamanlar okudun öğrendin şimdi sıra bizlerde.bizler seni okuyarak,gözlemleyerek öğrenmeye çalışıyoruz.

kucak dolusu sevgiler,

SİNEM AKIN dedi ki...

Sevgili öğretmenim ışıl,
Ellerinize sağlık.Arkadaşlık ödülü listemde sizide ekledim.İnşallah ödülümü kabul edersiniz.

sevgilerimle

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Çok hoş bir sunum olmuş gerçekten. O minik pembe kalpler bambaşka bir hava katmış keklere :)
Ellerine sağlık.
İyi haftalar

Bir Dilim Düş dedi ki...

Işılcığım süper bir fikir ve gerçekten de çok uğraştırmayan ama görüntüsü süper bir süsleme olmuş.
Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok şık olmuşlar...sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel olmuş, siteye girer girmez eyvahh denemeliyim listeme yeni bir kek eklendi dedim.Kızım görse hele kesin akşamın bu saatinde bile olsa yaptırı.ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Işıl'cım yaa lütfen sayfanı daha sık güncelle:)Çok yoğun olduğun için ihmal ediyorsun belki ama bizi engin bilgilerinden mahrum bırakma..Kek görüntüsü çok değişik gerçekten de..Eline sağlık..Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş lokum gibi

hanimiş dedi ki...

Delfina, Yasemin, Evren,Zehra, Serpil ziyaretleriniz ve yorumlarınız için teşekkürler.

Sinem ödül için teşekkürler. Güzel bir gündü değil mi iyi ki geldin iyi ki tanıştık.

Oya yoğunluktan değil aslında.. Ben de daha sık yazmak, denemek, paylaşmak istiyorum ama işte.. oluyor hep böyle geniiş aralıklar.

Ova (Excuse My Reading) dedi ki...

süper görünüyor

canikom dedi ki...

harikaaaaaaaa