13 Nisan 2007

KIRMIZI ARABA


Yukarıda fotoğrafını görmüş olduğunuz pasta şeker hamuru ile kaplı çocuk pastaları arasındaki favorim. Şeker hamurunu elime aldığım ilk günden beri dileğim, kırmızı bir araba yapmaktı. Ne mutlu ki bu dileğimi tatlı yeğenim Arda’nın 2. doğumgünü şerefine gerçekleştirmiş oldum. İyi ki doğmuş Ardişko...

Dedim ya hep kırmızı bir araba yapmak istiyordum diye. Bunun için heves edip araba şeklinde bir kek kalıbı bile almıştım. Aylardır dolapta bugünü bekliyordu. Gerçi şimdi itiraf etmeliyim ki araba şeklinde pasta yapmak için kalıp almak biraz gereksizmiş. Bakınız buradaki açıklama ile de fırın tepsisinde pişirdiğiniz keki gayet güzel bir arabaya çevirebilirsiniz.

Pastanın kaplaması ve üzerindeki dekorların tümü şeker hamuru ile yapıldı. Dikkatli gözler belki arabanın sol çamurluğundaki katlanmış kısmı işçilik hatası sanabilir. (Hay Allah fotoğrafı yanlış taraftan çekmişim) Oysa ki acemi şöför park ederken orayı duvara çarpmış ondan öyle yandan çarklı. Pastanın içinde beyaz çikolatalı ganaş ve vanilyalı pastacı kreması kullandım.
Genelde pastalarımda tercih ettiğim kekler, yağ ve diğer sıvılar (süt, krema..) kullanılmadan yapılan sünger kek tabir edilen keklerdir. Ama pek çok kaynakta sıkça rastladığım yağlı kekleri (butter cake) de zaman zaman denerim. Bu pastada da böyle bir tarif denedim. Gayet memnun kaldım. Hatta tek başına bile yenilebilecek bir kek oldu. İlk fırsatta böyle alengirli olmayan bir kalıpta da denemek istiyorum.

Sarı Kek Tarifi:

Tereyağ ve yumurta sarısı kullanılarak yapıldığı için kek sapsarı oluyor. Dilerseniz tereyağ yerine margarin de kullanabilirsiniz. Aşağıdaki ölçüler 22cm.lik yuvarlak bir kalıp için idealdir.

- 7 adet yumurta (sadece sarıları kullanılacak)
- 240 gr süt
- 2 çay kaşığı sıvı vanilya
- 300 gr un ( elenmiş)
- 300 gr tozşeker
- 1 yemek kaşığı kabartma tozu
- 1 cimdik tuz
- 150 gr tereyağı (oda ısısında)

Br kap içinde yumurta sarılarını, sütün çeyreğini ve vanilyayı karıştırın. Daha geniş başka bir kapta un, şeker, kabartma tozu ve tuzu çırpma teli ile havalandırarak birbirine karıştırın. Bu kaba yağı ve sütün kalan kısmını ekleyin. Mikserle kuru malzeme nemlenene kadar düşük ayarda biraz karıştırın. Daha sonra mikserin ayarını arttırın ve 1-2 dakika daha çırpın. Yumurtalı karışımı da yavaş yavaş ekleyin. Homojen bir karışım elde edince çırpmayı bırakın. Hamuru kaıplara eşit bir şekilde dökün ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında yarım saat kadar pişirin. Temiz bir kürdanı batırdığınızda kürdan temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Ya da kek, kalıbın yanlarından ayrılmaya başlamışsa ya da elinizle üzerine hafifçe bastırıp elinizi çektiğinizde kek aynen geri geliyorsa yine pişmiş demektir. Tel ızgara üzerinde 10 dakika kadar bekletin ve kalıptan çıkarıp yine tel ızgara üzerinde soğumasını bekleyin. Afiyet şeker olsun.

İyi ki doğdun Arda. Bu şarkı senin için: A Quai (Amelie filminin müziklerinden / Yann Tiersen)

14 yorum var:

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Isil cok seker bir sey olmus. Benim herhalde iki kizim oldugu icin hic araba seklinde pastalar yapmak hevesim olmadi. Ama sen iyi ki heves etmissin de yandan defolu bu tatli arabayi gorduk. Ardanin da yeni yasi kutlu olsun. Bir de bir ara bana Mascarpone kremnin tarifini sormustun. Sadece benmaride erittigin cikolatala ile mascorpone peynirini karistiriyorsun o kadar. Koyu kivamli oluyor be butter krem gibi sertlesiyor. Ben gecen gun yaptgim pastalar icin mascarponeun yarisina beyaz cikolata yarisina dark cikolata karistirdim. Ama sanirim beyaz cikolatanin yapisi nedeniyle o daha zor sertlesir oldu. Ama lezetliydi. Bir de eger cikolata kullanmayacaksan ben sut kremasi ve pudra sekerli ile yaptigin karisima da ekledim o da cok hos oldu. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir pasta olmuş. Yiğeninin doğumgünü kutlu olsun. Her sene böyle pastaları olabileceği için çok şanslı bir çocukmuş. Gruptakiler görebilsin diye photos kısmına ekledim senin gibi, haberin olsun.

Hülya dedi ki...

Işıl'cığım yine hoş bir çalışma olmuş,yönlendirmelerin içinse çok sağol;)
Arda'ya nice nice uzun seneler dilierim...Sağlık ve sıhhatle inşallah...
Pembe kuplarının süslemeleri iyi fikir oldu bana.Gerçi benim de silikon kalıplara koyduğum portakal sularım var deepfreezede,ilk fırsatta seni yadederek bir yerlerde kullanmalı artık;)Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl, bu araba muhteşem olmuş. Yeğeninin doğum günü kulu olsun.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Işıl merhaba
Araba pasta herşeyiyle çok güzel olmuş. Araba tutkunu oğluşuma bir bahane olsa da ben de yapmayı denesem.Detaylı anlatımın için de ayrıca teşekkürler
ellerine sağlık :))))

ufukmutfakta dedi ki...

Bir fırsatım olsa da binsem şu kırmızı arabaya gitseeeem uzaklaraaaa uzaklaraaaaa.
Işıl'cığım sen yazmasan asla çamurluk meselesini görmeyecektik. Çünkü araba tümüyle öyle güzel ki, ufacık detaylar göze çarpmıyor. Ben çok beğendim Bora'ya ise göstermedim. Hemen aynısından isteyeceğini biliyorum. Bu arada henüz karşılaşamamış olmamız gerçekten ilginç. Ama buna rağmen ben seni kendime çok yakın hissediyorum. Umarım en kısa zamanda görüşebiliriz.Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

Ufuk Hanıma katılıyorum söylemeseniz ben hayatta anlamazdım. Öyle güzel bir pasta ki ben yaşıma bakmadan heves ettim. Ardanın doğumgününü bende kutlarım.

Adsız dedi ki...

Işıl, çok güzel bir araba olmuş. aynalar ve tamponu bile var!! ve çok gerçekçi duruyor
Arda'ya nice senelere...
sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Merhaba Işıl,
Araba çok sevimli olmuş. Ellerine sağlık. Arda'nın yeni yaşı kutlu olsun. Nice yaşlara...
Sevgilerimle,

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Çok şık bir araba bu, benim de oğlum olduğu için sanırım ilerde pek çok kez rehber pasta olacak kendileri :) Ayrıca demensen hiç o kaza yerini farketmeyecektim :)
Sevgiler,
Esra

Adsız dedi ki...

Bayildim bayildim harika bir pasta olmus. Her pastaniz cok guzel ama bu en guzeli olmus. Mayista oğlumun 5.dogumgununde yapmak istiyorum. Krema ile nasil yapilabilir yardimci olursaniz sevinirim. Seker hamuru bulma imkanim yok. Renkli krema ile kaplasam bile ayna, camurluk nasil yapilabilir? Yardiminizi bekliyorum.
Evsen

hanimiş dedi ki...

Merhaba Nukhet,
Yorumun için teşekkürler. Bu bahsettiğin kremayı ben de zaman zaman kullanıyorum ama donmuş krema transferi için ne kadar uygun olur emin değilim. Eğer dener ve iyi sonuç alırsan haberdar edersin değil mi?

Nurgül sağol iyi dileklerin için. Grupta gördüm fotoğrafı şaşırdım önce, sonra yorumunu görünce anladım.

Hülya teşekkürler. Hem Ardayı kutladığın, hem portakal sularında beni yad edeceğin, hem de kurabiyene yazdığım yoruma cevaben geri döndüğün için...

Pembeli çok teşekkürler. Sana hep pembeli olarak hitap ediyoruz ama bundan sonra Nazife dememin bir sakıncası var mı?

Merhaba Burcu, esas ben ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim. Oğlunun doğumgünü yakınsa güzel bir hediye olabilir.

Ufuk teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. Sen fırsatını bulunca bari arabanın gideceği bir de şöyle tropik ada yapalım sana pastadan :)

Anonim kişi kaç yaşındasınız bilemiyorum ama bence araba şeklinde bir pasta istemek için herhangi bir yaş sınırlaması olamaz. Beğenmenize sevindim, teşekkürler.

Sağol Nur, aynaları ve tamponu yanısıra fotoğrafta görünmeyen, üzerinde Arda yazan bir plakası bile var arkasında. Bir sonraki araba pastamda daha fazla ayrıntı koyacağım. Galiba bu tür pastaları güzel kılan şeyler bu ayrıntılarda gizli oluyor.

Merhaba Burçin, kutlaman için teşekkürler. Selamlar..

Esra teşekkürler. Özellikle erkek çocukları için güzel bir doğumgünü pastası değil mi.. Allah bağışlasın, oğlun kaç yaşında?

Evşen aynı şekilde hazırlanmış pastanın üzerini şeker hamuru yerine renklendirdiğiniz krema ile de kaplayabilirsiniz. Hatta ben de bir kere öyle denemeliyim. Direk kaplamada sorun yaşarsanız krema sıkma torbasına yıldız uç takarak da tek tek yıldız sıkabilirsiniz. Biraz uzun sürer ama o şekilde yapılmış örneklerine de rastladım. Hatta bakınız buradaki örnekler o şekilde yapılmış. Ayna, çamurluk vs gibi detaylar için de renkli jelibonlar, bonibonlar kullanabilirsiniz ya da o kısımlara farklı renkte krema sıkarak yapabilirsiniz. Şimdiden oğlunuzun yeni yaşını kutlarım.

Admin dedi ki...

Cok guzel olmus.. Leziz gozukuyor.. :)) Gercek araba fanlari da buraya bakabilir.

Adsız dedi ki...

Araba harika...Soyle guzel bir elmali pasta olsa da yesek yahu.. canim cekti..