31 Mart 2007

PEMBE KUP


Yine arayı çok uzattım, farkındayım. Ama bu aralar sadece pasta yapıyorum ve yaptıklarımın çoğunda daha önce Hanimiş’de yazdığım reçeteleri kullanıyorum. Sadece pasta fotoğrafı koymak da istemiyordum. Denemek istediğim, kağıtlara yazdığım, bilgisayarda dosyaladığım ne çok tarif birikti ama malesef hiçbirine vakit olmadı. Ben de aşağıdaki fil hanımı görmekten bıkmış olabileceğinizi düşünerek arşivden bir tarif paylaşayım istedim. Aylar önce bir yemek dergisinde özellikle sütlü tatlıları renklendirecek güzel bir dekorasyon tekniği görmüştüm. Hani artık hemen hemen her markette rahatlıkla rastlayabileceğiniz silikon buz kalıpları vardır ya, hani hayvan şeklinde, meyve şeklinde, çiçek şeklinde envai çeşidi vardır bunların. İşte bu kalıpların içine hazırladığınız jöleyi sıcakken döküyorsunuz ve soğuduğunda ters çevirip tatlılarınızın üzerine koyduğunuzda rengarenk cıvıl cıvıl bir görüntü oluyor.

Tabii bunun için jöle kullanmak gerekiyor. Pelte ile yaptığım da oldu (bknz buradaki balıklar) ama sanki hazır jölelerin kıvamı ve renkleri sofrada tam bir cümbüş yaratacak gibi geliyordu bana. Biliyorsunuz ki hazır paketlerde satılan meyve aromalı toz jöleler hayvansaldır. İçinde neler neler var merak eden varsa biraz araştırsın derim. Ben şahsen bu jölelerden yememeye özen gösteriyorum, kimselere de tavsiye etmiyorum. Neyse ki agartine denilen bitkisel bir ürün de var. Ama onu da her zaman her yerden temin edemeyebilirsiniz. Ne yapmalı ne etmeli diye kara kara düşünürken bir gün yine bir market rafında bu markanın jöle paketlerinde bir yazıya rastladım: “%100 Bitkisel Jöle. Türkiye’nin ilk bitkisel jölesidir. Sağlıklıdır. Hayvansal kaynaklı hammadde içermez. 30 dk. gibi kısa bir sürede donar. Kek üstü uygulamalarda buzdolabına girmeden kullanılabilme özelliği ile pratiktir.” Madem bu kadar iddialı, alıp denemeli.. Nitekim yukarıda fotoğrafını gördüğünüz tatlı bu ürün kullanılarak yapılmıştır. Jöleli tatlıları sevenler için öncelikle kendiniz pelte yapmayı deneyin derim. Ama ikincil olarak da bu ürünü önerebilirim. Fotoğrafta üzerindeki jelibonumsu çiçekler pek belli olmuyor, buradan daha net bir şekilde görebilirsiniz. Görüntüleri pek hoşuma gitti. Siz de pratik yoldan tatlılarınıza renkli bir görüntü sağlamak isterseniz deneyebilirsiniz. Gayet basit. Jöleyi paketinde yazdığı gibi hazırlayın. Hafifçe ıslattığınız silikon kalıplarınıza jölenizi dökün ve soğuduktan sonra dilerseniz benim yaptığım gibi bir sütlü tatlı üzerinde, dilerseniz pastalarda, keklerde, tartlarda kullanın.

Bu tatlı 3 kattan oluşuyor. Siz dilerseniz farklı versiyonlarını da yapabilirsiniz. Ben en alt kata çilekli muhallebi koydum, üzerine çilekli jöle, en üste de vanilyalı muhallebi.

26 yorum var:

Devletsah dedi ki...

Sevgili Işıl;

Ben de o kalıplarda bir sürü şey dondurmaya bayılıyorum. Mesela vişne suyunu balık şeklinde dondurup, sodanın içine atıyorum. Hem vişne - sodam olmuş oluoyr hem de kırmızı balık yüzen bir sodam :)

Sonra arada fazla sıkılmış limon suyunu donduruyorum. Onu da aynı işte kullanıyorum. Kola'ya da yakışıyor.

Sonra senin kullandığın gibi agar agar dondurdum 1-2 defa... Tek kötü tarafı birisi tatlıya birisi bana derken karnımı doyurmam.

Tatlı çok şık gözüküyor. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Bir usta harika bir fikir vermiş diğeri başka fikirleri altına yazmış. Harikasınız. İyi ki varsınız. Bir sorum var: Meyve suyunu dondurunca çözülürken bozulmuyor mu?
Ebru

zinnur dedi ki...

Isil, yine tevafuk oldu, ve renkle goruntude birlestik bu sefer de. Pembe kuplarini cok begendim, fakat yayinlamadigin pastalarini da merak etmekteyim bir yandan.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

merhaba isilcim uzun zaman aradan sonra rengarenk bir fotografla dondun ne kadar guzel sanirim isler yogun bu guzel ama :) demekki siparisler cok maasallah.kentonun jolelerinden bende bi ara kullanmistim ancak suan bruada yok yazin deneyecegim tarfini kardesim dogum yapinca :) ona sut olsun diye yaparim senin kuplarindan :D paylasimin icin tesekkurler umarim daha sik tarifler eklersin gozumuz yolda kalmasin ;) sevgiler tirandan nihan

Nukhet dedi ki...

Aynen ben de sadace resim bile olsa o pastalari gormeyi cok istiyorum. Ilham kaynagi olabiliyor. Bu jole yerine pelte isi cok iyi oldu. Cunku jole ile yapilacak bir projem vardi gecen gun denedim, jole mi bozuktu bilmem bir gece dolapta beklemesine ragmen donmadi. Zaten hemen hic yapmisligimda yoktur ya joleyi herhalde ben bir seyleri yalnis yaptim. Aynisini bir de pelte ile deneyeyim . Sevgiler

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Şu pastaları bir görsek olmaz mı? En azından kalkıp pasta yapmaya ilham almış olurdum :) Bu arada fikirler harika, evde çilek çekilli buz kalıplarım vardı bir ara yapayım da gözümüz gönlümüz şenlensin :)))
Sevgiler,
Esra

Özlem dedi ki...

Merhaba Işıl, sayfandaki herşey çok güzel ve özenle hazırlanmış. Sunumlar çok şık . Ellerine sağlık

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Yine çok güzel bir yazı olmuş. Ben merak ediyorum yanda yeni pastalar diye resimler vardı.Neden kaldırdınız? Herkesler gibi bende isterim pastaların resimlerini görmek. Muhallebilerin tarifini yazacak mısınız?
Buket

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Merhabalar,
tasindigim icin link adresim degisti eklerseniz sevinirim.
Sevgiler Sonia...

http://sonja-varol.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Verdiğiniz pelte tarifi çok işime yarayacak. Bende yıldızlı kalıplarla denemeyi düşünüyorum portakallar bitmeden. Sevgiyle kalın.
Zeynep

Adsız dedi ki...

Ben ikili sanat görüyorum sayfanızı bakınca harika hazırlanmış ve çok muhteşem görüntülenmiş pembe kup,
Ben fotoğraf tekniğine hayran kaldım. ışıklar, renkler ne kadar güzel kullanılmış..
sevgiler
nur

Adsız dedi ki...

Merhaba Işıl,
Bu harika bir fikir. Paylaştığın için çok teşekkürkler.

Sevgiler,

Adsız dedi ki...

:))))
Yeni bir kelime kazandırdım Türkçemize.

Teşekkürler olacaktı tabii
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

çaba:
üsküp
izbandut
aparküt

diğer:
antriküp
internut
plaküt

Devletsah dedi ki...

Sevgili Ebru;

Meyve suyu dondurulunca bozulmuyor. Tabi çok da uzun süre tutmamak lazım.

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili Işıl fikir çok iyi oldu sağol

Zeynep B. dedi ki...

herkes sobelenmeye başladı bu aralar yine. sıra sende !

NiNo dedi ki...

canim islerin yogun sanirim :) bu ara pek uzak kaldin bizlerden :( hergun sayfana bakiyorum :( seni ozledikkk

Adsız dedi ki...

ışıl yaptıklarına bayılıyorum. çok yakından takip ediyorum. çok yeni bir blogcuyum senden esinlenerek hazırladığım tarifleride kullanmak istiyorum.umarım sakıncası yoktur.
banada beklerim,
sevgiler

Adsız dedi ki...

Işıl Hanım merhaba, ben Kayseri'de yaşıyorum. Burada her malzemeyi bulamıyoruz Ama elimden geldikçe tariflerinizi deniyorum. Çamur kek, zebra kek ve mahlepli kurabiyelerini denedim. Pastalara daha cesaret edemem. Yinede resimlerini koyarsanız sevinirim. Kezban

Pasta Cafe dedi ki...

Merhaba Işıl,
Eğer kabul edersen sobeledim seni :)))
Sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.Verdiğin fikirler de çok ile yarar...Bende jöle yemeyen ve ailesine yedirmeyenlerdenim.Agartine aruyorum bir düredir.Eğer bulursan bana da bildirrimisin aldığın yeri lütfennn...


Selam ve sevgilerimle....

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık ama aklım hala o papatyalı pastada :))

hanimiş dedi ki...

Devletşah, ne iyi etmişsin de yazmışsın. Ben de sodamda yüzen limon balıklar yapacağım. Çok hoşuma gitti bu fikir. Sağol.

Ebru merhaba, soruna sağolsun Devletşah cevap vermiş zaten. Hemen bozulmaz soğuk meşrubatın içinde. Yavaş yavaş eriyerek içine karışır ne güzel :)

Zinnur böyle rastlantılar çok hoşuma gidiyor benim. Teşekkür ederim yorumun için. Yayınlamadığım pastaların çoğu klasik cenuaz, çikolatalı ganaş ve şeker hamuru kaplı pastalar. Yeni bir tarif eklemeyeceğim için koymuyordum bloğa ama bir sonraki yazımı onlara ayıracağım. Oysa ki gönlüm ve aklım hep "lezzetli görünen" farklı tariflerde..

Nihan merhaba, biliyorum ben biraz tembel bir blog yazarıyım. Yine de takip ettiğin için çok teşekkürler.

Nükhet önümüzdeki hafta dediğin gibi en azından fotoğrafları ekleyeceğim. Pelteyi deneme imkanın oldu mu? Hazır jöleler yerine çok sağlıklı bir alternatif.

Esra ne güzel kalıpların da çilek şeklindeymiş, pembe pembe çok şık olabilir. Ne kadar ilham verici olurlar bilemiyorum ama pasta resimelrinden birkaçını bir sonraki yazıya koyacağım muhakkak. Şimdilik kırmızı araba ile idare etsek olmaz mı?

Özlem ziyaretin ve yorumun için teşekkürler. Senin de sunumların çok özenli. Bloğun hayırlı olsun.

Buket çilekli muhallebinin tarifini Mine'den veya arşivden okuyabilirsin. Yandaki resimleri kaldırdım çünkü bir türlü istediğim gibi olmadı bloğun görüntüsü. Üzerine çalışıyorum. İçime sindiğinde ekleyeceğim yeniden. Teşekkürler ilgin için.

Sonia, yeni adresini not ettim.

Zeynep, sen "portakallar bitmeden yapayım" deyince aklıma birşey geldi. Bilir misiniz semt pazarlarında bir sebze veya meyvenin mevsimi biterken son haftasında üzerine "son elveda" vb yazılar yazarlar. İlk görüdğümde çok komik gelmişti. Şimdi de bazen hüzünleniyorum. Portakal için de "son elveda" zamanları galiba bu aralar.

Teşekkür ederim Nur güzel sözlerin için. Fotoğraflar için söyleyebileceğim tek şey ustam sağolsun :)

Merhaba Burçin, ben de dergide ilk gördüğümde çok hoşuma gitmişti. Yorumun için "teşekkürkler" (bknz: Burçin'in yukarıdaki yorumu)

Anonim çabalarını takdir ile karşıladım. Ben de geliştirmek istedim ama bulamadım şimdi. Kup ile idare etsem şimdilik..

Selam Tuğba, şık bir fikir değil mi..

Mutfak Robotu geçenlerde canım haşhaşlı limonlu kek istemişti. Etrafımda benden başka seven yok diye yapmamıştım. Seninkinin resmi ile idare edeceğim artık sağol.

Teşekkürler Tülin, bloğun da hayırlı olsun. Hanimiş'te gördüğün herhangi bir şeyi deneme ve kaynak belirterek yayınlaman için tabii ki hiçbir sakınca yok, aksine memnun olurum.

Kezban merhaba, pasta yapmanın aslında cesaret etmekle ilgisi yok. Eğer seviyorsan pastaları bence hiç bekleme hemen başla yapmaya. Yaptıkça göreceksin bir zorluğu olmadığını. Bu malzeme bulamama sorunu apayrı bir yazı konusu. Herkes aynı şeyden dertli. Umuyorum alternatif çözümler bulacağız birlikte.

Özlem sobeni ve pembe kalpli pastanı gördüm. Hatta sana bir de mail yolladım gördün mü?

Serinmavi ben agartine Carrefour'dan almıştım en son. Bu arada kulaklarımı çınlatmışsınız şimdi okudum bloğunda. Belki rastlarız birbirimize orada belli mi olur.

Kiraz teşekkürler. Ben o kadar çok papatya dekorasyonu yaptım ki son zamanlarda. Mümkünse bir süre sadece parklarda bhaçelerde açanlarını görmek istiyorum :) Beğenmene memnun oldum sağol.

Adsız dedi ki...

ben sizin gibi mutfağa hayran biriyim ben kurabıye ve pasta üzerine bir işletme açmayı okadar çok istiyorum ki sizin çalışmalarınızı hayran hayran izliyorum evet ben mutfakta iyiyim ama bunu nasıl hayata döndüreceğimi bilmiyorum şu anda Aydın nazilli ilçesinde oturmaktayım aslında izmirliyim . Nazilli ilcesi herzaman yeniliğe açık bir yer yinede sizin tarzınızda çalışan hiçbir kuruluş yok ben böyle bir yer açmak istiytor fakat imkanlarım sınırlı kalıdığı için teşebüs edemiyerum bana bu konuda fikir verir seniz çok iyi işler çıkaracağıma eminim BU ARADA SİZİN TARİFLERİNİZ SÜPER ben şeker hamurunu hazır paket halinde aldım iyiydi yinede kendim yapmayı tercih ederim bazı malzemeleri aydın iline yakın nereden temin ederim bir bilginiz varsa bana yardımcı olurmusunuz teşekürler ilginiz için

hanimiş dedi ki...

Merhaba,
Keşke isminizi de yazsaydınız. Hatta aslında bana e-mail ile ulassaniz daha rahat yardimci olabilirim. Sormak istedikleriniz hanimis@gmail.com adresine yazabilir misiniz?

Hanimis hakkindaki guzel sozleriniz icin tesekkur ederim. Mailinizi bekliyorum. Selamlar..