26 Nisan 2007

KURABİYE BUKETİ


Bahar doğumgünleri, yaklaşan anneler günü derken son zamanlarda pastalar dışında bol bol dekoratif kurabiye yapma imkanı buldum. Yapım aşaması en az pastalar kadar vakit alıyor ama hediye edilecek kişiye özel birşeyler yapmaya çalışma süreci pek keyifli ... Yaptıklarımdan bazılarını sizlerle de paylaşmak istedim.

Anneniz için bir papatya buketi, süslü bir arkadaşınız için elbiselerden oluşan bir buket, sevdiğinize bir buket kalpli kurabiye , çocuğunuza sevimli hayvanlar, ya da kardeşiniz için spor malzemeleri ... Pek çok değişik şekil ve renkte buket hazırlamak mümkün. Mesela fotoğraftaki morlu buketi çok severek yaptım. Çekik gözlü, lakabı japon olan bir bayanın doğumgünün için hazırladım. İlk başta gözüm korkmuştu japon temalı kurabiye nasıl yapacağım diye. Ama sonra çok güle oynaya keyifle çalıştım çekik gözlü zencefil adamları yaparken. Bulmaca çözmek gibi..

Hatta sanırım yavaş yavaş böyle kurabiyeler moda haline gelmeye başlıyor, birkaç pastanede çubuklu, renkli kurabiyeler görmeye başladım bile. Siz de böyle kurabiye buketleri hazırlayabilirsiniz. Öncelikle gerekli olan kolay şekil alan, kalıpla kesmeye müsait bir kurabiye tarifi. Buradaki tarifi deneyebilirsiniz mesela. Yarım cm açtığınız kurabiye hamurunuzu evinizdeki kurabiye kalıpları ile kestikten sonra ortalarına çöpşişler geçirip pişirin. Soğuttuktan sonra varsa şeker hamuru veya başka bir kaplama ile kaplayabilirsiniz. Ya da gıda boyası ile kurabiyelerinizi renklendirebilirsiniz. Hiçbiri yoksa jelibonlarla, bonibonlarla, şekerlemelerle süsleyip bir bardağın ya da renkli bir kutunun içine saplayıp sevdiklerinize kendi ellerinizle değişik bir hediye hazırlayabilirsiniz. Hiçbirini yapamam derseniz o zaman buradan benimle irtibata geçebilirsiniz.

37 yorum var:

Doruk dedi ki...

Işıl'ım, pişti! Özlemişim valla:)

Tulosh dedi ki...

Işılcıgım harika olmuş Japon temaya bende bayıldım, süper.

Adsız dedi ki...

Kardeşimin düğünü için tıpkı o pembe elbise gibi bir elbise istiyorum. Çok güzeller cıvı cıvıl harikasınız.
Ayşe

meltem dedi ki...

bunlar gerçekmiiiiii

keyiflibirmola dedi ki...

Hepsi çok güzel olmuş, ellerine sağlık...
Beyza

Adsız dedi ki...

lşıl hepsi birbirinden şeker olmuş ama pembeli Seda yazan daha bir hoşuma gitti ismimi taşıdığından :) ellerine sağlık

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Emek, özen, uyum, estetik, detayın mükemmelliği...
Ellerinize sağlık :))

Pasta Cafe dedi ki...

Hepsi de harika olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler.....

Unknown dedi ki...

Merhaba sitenizi sürekli takip ediyorum kurabiyeler nefis olmuş ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

Ben de elbiseli bukete bayıldım. Annem terzi oldugu icin ona anneler gününde böyle bir hediye hazırlamak istiyorum ama terzi malzemeleri şeklinde nasıl yapacağım kıyafetleri?

ufukmutfakta dedi ki...

Tek kelime ile "BAYILDIM". Başka da ne söyleyeyim bilemiyorum. Ellerine sağlık.....

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl, kurabiye buketleri öyle güzel olmuşlar ki... Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Ne şanslı Sedalar var. Neden bana kimse böyle hediyeler almıyor. Severek yaptığın belli hepsi harika olmuş.

Adsız dedi ki...

Işıl çok güzel olmuş , jaonlara bayıldım. Renk uyumu muhteşem her zamanki gibi ..

sevgiler

HULYA dedi ki...

Kurabiyeler çok nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok çok çok güzel olmuşlar. Benim sormak istediğim birşey var. Şekilleri bozulmasın diye kurabiyenin hamuruna kabartma tozu koymamak mı lazım? Benim kurabiyelerim hep ortasından kabarıyor.

Hülya dedi ki...

Gerçekten iyi bir iş çıkmış ortaya.Hele mor saksı içindekiler süper...

serinmavi dedi ki...

Işıl bunlar süper olmuş...ellerine emeğine sağlık canım...Selamlar...

Banu Ucak dedi ki...

Işılcım süper görünüyorlar ve en çok da japonlara bayiıldım! Ellerine sağlık :)

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Renk uyumuna bayıldım. Harika görünüyorlar Işıl. Ellerine sağlık. Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

Ben anneler günü için bu buketlerden yaptırmak istiyorum size nasıl ulaşabilirim. mail adresim: sirinkurtebru@hotmail.com

hanimiş dedi ki...

Burcu durduk durduk aynı anda aynı şeyleri mi yayınladık :) Sen bunca telaşın içinde hangi arada bir derede bunları yapıyorsun ben anlamadım.

Tülay sağol, çok eğlendim yaparken.

Ayşe elinde kurabiye resmi ile terziye gittiğini düşündüm de bir an.. komik olur gerçekten.

Meltem evet hepsi gerçek. Ama yaptığım bazı kurabiyeleri kıyıp da yiyemedikleri duyumunu aldım. O yüzden bazı durumlarda kurabiye olmaları gerçeği gözardı edilebiliyor galiba.

Teşekkürler Beyza, ziyaretin ve yorumun için.

Seda merhaba, 3 ve 4 harfli isimli kişilere yapmak pek güzel oluyor. En büyük korkum mesela Semiramis isimli birisi için yapmam gerekirse nasıl sığdıracağım :)

Burcu teşekkürler. Reklam sloganı gibi olmuş yorumun. "Hanimiş, emek, özen, uyum, estetik ve detayın mükemmelliği.. Siz de alın" :)

Özlem beğenmene memnun oldum teşekkürler.

Zerrin teşekkür ederim ziyaretlerin için.

Yeşim belki insan şeklinde kalıpların kafasını kesip pişirebilirsin. Üzerine de yarım kalmış elbiseler yaparsın. Hani sanki model mankeni gibi olur.. İlk etapta aklıma bu geldi şimdi.

Ufuk merhaba, teşekkür ederim. Karşılıklı bayılışıyoruz (!)

Pembeli sağol. Genelde pembeli pembeli yaptım ya belki ondan da etkilenmiş olabilir misin? :)

Seda gerçekten keyifle yaptım hepsini. Madem bundan dertleniyorsun dilersen ben yapayım senin için.

Nur merhaba, teşekkür ederim zarif yorumun için.

Hülya hemen iade-i ziyaret yapacağım.

Anonim, benim kullandığım tariflerde az miktarda da olsa kabartma tozu var. Dilerseniz bir de o tarifle deneyin. Ama kabartma tozu olmayan bir tarif ile de yapabilirsiniz. Bir de hamuru kesmeden önce açarken her yanını eşit kalınlıkta açmaya özen gösterin. Sorun bundan kaynaklanıyor olabilir.

Hülya teşekkürler.Mor rengi çok severim zaten. Benim de en çok o hoşuma gitmişti.

Teşekkür ederim Oya. Yeni blog adresin hayırlı olsun. Selamlar..

Banu sağol. Banu olarak yazınca eksik geliyor, maillerden alışmışım ya "banu uçak" şeklinde görmeye, eksik kalıyor sadece banu diye hitap edince :)

Burçin teşekkür ederim, beğenmene sevindim.

Ebru www.hanimis.com adresinden bana ulaşabilirsin. Ayrıca biraz sonra mail de yazacağım adresine.

ayseyaman dedi ki...

Kurabiye kurabiyelikten çıkmış sanat eseri olmuş sanki, harika görünüyorlar. Ben de yemeğe kıyamazdım! :)
Desenlerin hepsi birbirinden güzel değişik olmuş.
elinize sağlık..
sevgılerle

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Cıvıl cıvıl kurabiyeler olmuşlar, ne kadar zevkle çalışmışsındır sen şimdi... Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhaba ışıl, bugün pastamalzemelerindeki yarışma pastanı gördüm ve bayıldım. Gerçekten çok güzel çalışmışsın, duruşlar, yüz ifadeleri falan mükemmel. Ellerine sağlık.

Naile (http://aintabsofrasi.blogcu.com)

Adsız dedi ki...

Yarışmadaki pastayı bende çok beğendim. Bu sayede sitenizide keşvettim. Gerçekten çok yeteneklisiniz.

Adsız dedi ki...

çok güzeller harikalar

Adsız dedi ki...

merhaba, acaba yarışma pastanızın olduğu linki de yayınlayabilir misiniz..
arda

Adsız dedi ki...

Yarışma pastamalzemeleri.com sitesinde düzenleniyor ama sadece üye olanlar oy verebiliyor. Işıl pastanı çok beğendim. Buradaki kurabiyelerde her zamanki gibi çok zevkli olmuş.

Adsız dedi ki...

Işılcım merhaba,
Kurabiyelerin çok şeker olmuş özellikle japon temalı olana bayıldım :) Koptum gece gece :)
Bekliyorum en kısa zamanda :)

Adsız dedi ki...

Işıl, bir yorum daha.. yarışma pastana da bayıldım.. Yaptıkların, bizim öğrenmek için aldğımız Debbie Brown veya Linda Pawsey kitaplarındaki kadar estetik ve şık.. Çok etkilendim...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Işıl nerelerdesin? Haydi diğer şaheserlerini dört gözle bekliyoruz!(yarışma pastan süper)

Adsız dedi ki...

Merhaba Işıl, bayıldım. Tek kelimeyle. hele japon adamlar nefis :))

Öyle heyecanlandırdın ki ben de hemen yapmak istiyorum... Eşimin kızkardeşi bebek bekliyor belkide ona değişik kurabiyeler hazırlayabilirim bu mantıkla...

Ellerine sağlık.Çook teşekkürler bu güzellikleri bizimle paylaştığın için...

AsYa dedi ki...

mrb,
bunları bende bebişim için düşünüyorum..hastanede gelenlere ikram etmek için..çok güzel görünüyolar..elinize sağlık

hanimiş dedi ki...

Teşekkür ederim Ayşe, ziyaretin ve yorumun için. ama ben yenilsinler istiyorum. Kurabiye sahipleri lütfen kurabiyelerinizi yiyiniz. :)

Merhaba Esra, evet gerçekten de çok keyifli oluyor böyle herkese özel değişik birşeyler yapmaya çalışma süreci.

Beğendiğine memnun oldum Naile, sana ve anonim kişiye teşekkürler. Keyifli bir aktivite oldu bu yarışma.

Yorumun için sağol Aynur.

Arda link için artık çok geç. Yarışma bitti bile. Nurgül zaten yazmış.

Ebru bir türlü gelemedik biraraya.. Japon benim de favorim, sağol yorumun için.

Nur çok sağol iltifatın için, onore oldum. Keşke bahsettiğin kimseler kadar ehli olsam bu işin.

Zerrin esas ben teşekkür ederim güzel sözlerin için. Ailenize gelen bebek için de şimdiden tebrik ederim.

Asya sen de üzerinde Efe yazan kurabiyeler yapabilirsin mesela bebek ayağı şeklinde ya da zıbın, biberon vs.. ne güzel olur.

gülşah dedi ki...

İyi Günler ...
Kurabiyelerinizi yerleştirdiğiniz minik pembe kovaları nereden aldınız ? Eminönü ve tahtakaleyi alt üst ettim ama bulamadım

hanimiş dedi ki...

Bu galvaniz kovaları:
-Akatlar'daki Pasta Malzemeleri dükkanında
-Koçtaş Yapı marketlerin çiçek bölümünde, saksıların yanında
-Migros gibi kimi marketlerin yine saksı vs.. satan reyonlarında
-Tahtakale, Hasırcılar çarşısının civarında bulabilirsiniz.