08 Şubat 2007

KALPLİ (portakallı) KURABİYE BUKETİ

SEVGİLİLER GÜNÜ İÇİN FİKİR
Siz de sevdiğinize dilediğiniz renk ve aromada (badem, vanilya, çikolata, limon, fındık, zencefil, tarçın, portakal...) kalpli kurabiye buketi hazırlayabilirsiniz.



Portakallı Kurabiye:
- 250 gr margarin (oda sıcaklığında, küp küp doğranmış)
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 1 paket patates nişastası
- 1 adet orta boy yumurta
- 1 portakal kabuğu rendesi
- 1 paket portakal aromasi (ya da vanilya)
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- aldığı kadar un (ele yapışmayan,meşhur kulak memesi kıvamını tutturana kadar)

Bir kapta margarin, yumurta, portakal kabuğu rendesi, aroma ve kabartma tozu karıştırılır. Daha sonra pudra şekeri, nişasta ve un elenerek eklenir (yapışmayan pürüzsüz yumuşak bir hamur olmalı). Bir süre buzdolabında dinlendirdikten sonra merdane ile açılarak kalpli kalıplar (veya dilediğiniz başka kalıplar) ile kesilir. Ortalarına çöpşişler yerleştirilir. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında 10-15 dakika kadar pişirilir.

Süslemek için: şeker hamuru, renkli şekerlemeler, kupa veya altlık niyetine herhangi başka bir kap, bardağın içine yerleştirmek için strafor.

81 yorum var:

ufukmutfakta dedi ki...

Işıl'cığım, çok zarifler, çok şıklar, çok güzel renkleri var, çok özenle yapılmışlar ve ben çok ama çok beğendim. Tablo gibiler.Ellerine ve zevkine sağlık. Sevgilerimle.... Ufuk

Adsız dedi ki...

Işıl abla ben de bayıldım bu kurabiyelere. Abla dememin sakıncası yoktur inşallah. Sayende pasta yapmaya heveslendim. Dakikalarca yazılarını okuyorum. Bu kurabiyeler de hepsi gibi çok güzeller. Nergis

Adsız dedi ki...

selam
ben bayildim bu kurabiyelere kafamda baska seylerde olusuyor ama bunlarda cok cok guzel olmus ellerine saglik...her ne kadar esim " biz artık sevgili degiliz ki evlendik " desede :)))

Hülya YILMAZ dedi ki...

güzelden öte, yaratıcı, zevkli, zarif.
eline sağlık.

Adsız dedi ki...

misir nisastasi olmaz mi?

Adsız dedi ki...

Bu seker hamurlarini yumurta aki ile mi kurabiyeye yapistiriyorsunuz? Bilgi verirseniz sevinirim.ISIL ABAY

pecete dedi ki...

"berker" ve "bir tost" yorum yapacaklar mı???ben onları bekliyorum... :P

Tuba dedi ki...

Cok cok cok guzeller, ellerine saglik. Sevgiler,

Yelda Özyurt dedi ki...

Yaa Isilcim bunlar nefis olmus yaa... Ellerine saglik:)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

arkadaşlar, said değil, sait diye yazılır.. görüş bildiren herkesin soyadı aynı, ne ilginç..
hepimiz kardeşiz, global emperyal dilin arayüz dayatmasının komik bir tezahürü sonucu..

Hülya dedi ki...

Çok şirin olmuşlar hakikaten;)

Adsız dedi ki...

İnsan bunları yemeye kıyamaz.Gerçekten sevgililer için ideal bir hediye olur bunlar.Hanimiş harikasın, keşke bu kadar becerikli olsam.Ben de ziyarete beklerim.

hanimiş dedi ki...

Teşekkürler Ufuk, o senin kendi zarifliğin :)

Nergis bana dilediğin gibi hitap edebilirsin. Memnun oldum yazdıklarına, sağol.

Yumurtasepeti, kafanda neler oluşuyor merak ettim doğrusu. Yorumun için teşekkürler.

Hülya merhaba, beğenmene sevindim.

Anonim, mısır nişastası ile de yapılabilir. Ama ben patetes nişastasının verdiği yapıyı beğendim, tavsiye ederim.

Merhaba adaşım, yumurta akı ile de yapıştırılabilir. Ama ben ya glikoz ya da bal kullanıyorum yapıştırırken. Bu resimdekileri bal ile yapıştırdım. Çok ince bir tabaka sürmek yetiyor. Hem de ekstra bir tat veriyor.

Peçete bu kez "kebapci"nin yorumunu versek olur mu? Selamlar

Sağol Tuba, ziyaretin ve yorumun için..

Yelda merhaba, bir kuş bana yakında oğlunun birinci doğumgünü olduğunu söyledi. Doğru mu?

bir tost & kebapçı sait,(((ф)))

Hülya sen de Cedrıc ve Alaın Delon için çocuk kurabiyeleri yapabilirsin bu yöntemle. Hem pratik hem de dediğin gibi şirin.

Şule teşekkür ederim yorumun için. Ziyarete beklerim yazmışsın ama sitenin adresini yazmamışsın. Yazarsan gelirim tabii.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Kurabiyelerinize bayıldım.Patates nişastası marketlerde satılıyor mu?Daha önce hiç dikkatimi çekmedi.Ellerinize sağlık. En kısa zamanda görüşmek üzere.

Hoşçakalın..
Elif A.

Zeynep B. dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar ! İnşallah ben de denemelere başlayacağım şeker hamuru ile...Cesaret edemedim henüz..:)

Adsız dedi ki...

Ben patates nişastasını aldım migrostan. Denedim kurabiyeyi, içine biraz tarçın koydum ağızda dağılan tırtıl kurabiyeler gibi oldu. Severek yedik haftasonu. Teşekkür ederim tarif için.

Yemekbahane dedi ki...

Işıl merhaba,

Çok şık olmuş bu kurabiyeler gerçekten...Ellerine sağlık...

Sevgiler,
www.yemekbahane.blogspot.com
Müge

Adsız dedi ki...

Işıl ellerine sağlık harika olmuş kurabiyeler , ekrana baka kaldım..:))mutfakta iyi olduğun kadar fotoğraflarında müthiş..:))

Yelda Özyurt dedi ki...

Işılcım, hangi kus soylediyse yalan soylemis, nerden cikardin, hangi kus o kus?:))
Oglum 5,5, kizim 3,5 yasindalar...
Cok merak ettim sahiden nerden cikti?

Hülya dedi ki...

Işılcığım,patates nişastasının farkı ne?Başka nişastayla kıvamı tutturamaz mıyız?Tez elden cevaplarsan Cedrıc'le Alaın Delon'a yapayım diyorum...
Bir soru daha.Kurabiyeler pişince kestiğimiz kalıptan büyük bir hal almıyor mu?

hanimiş dedi ki...

Merhaba Elif, Evet sanırım bütün büyük marketlerde satılıyor patates nişastası. Ama dilerseniz mısır nişastası ile de yapabilirsiniz.

Mutfak robotu, şeker hamuru hiç de zor bir malzeme değil aslında kullanmak için. Hatta bence krema ile yapılan süslemelerden daha bile kolay. Bence hiç gözün korkmasın.

Nurgül, ne zamandır sesin çıkmıyordu. Denemene ve haber vermene sevindim. Afiyet olsun.

Selam Müge, yorumun için teşekkür ederim.

Sağol Ülviye, sen şeker hamuruna zaten aşina birisisin, rahatlıkla daha süslülerini yapacağını sanıyorum. Fotoğrafları çekerken çok özeniyorum. Ama bu sefer ben çekmedim. Evde çektiğim resimler ışık yetersizliğinden kötü olunca kurabiyeleri götürürken yolda ben tuttum HT çekti. :)

Yelda, haber kaynağı kuş "Yelda"ları karıştırmış. Kusura bakma, bana gelen istihbarat yanlışmış.

Hülya, az evvel aynı tarifi mısır nişastası ile denedim. Kıvam tuttu tutmasına ama sanki patates nişastası ile yaptığım daha bir değişikti. Böyle daha nemli ama aynı zamanda da daha sıkı oluyor gibi geldi ama tam ifade edemiyorum. Tam bilemiyorum nasıl bir farklılık sağlıyor ama mısır nişastası ile de gayet başarılı oldu, gönül rahatlığı ile yapabilirsin. Kurabiyeler piştikten sonra çok az büyüyor ilk kestiğimiz haline nazaran. O yüzden aynı kalıpla kesilen şeker hamuru üzerine neredeyse tam geliyor, bknz resim..

pecete dedi ki...

ışılcım, aldım kabul ettim şeklinde.. buket şık duruyor. ellerine sağlık. bu arada senin jelatinle yapılan şeker hamuru tarifin var mı? sevgiler...

hanimiş dedi ki...

Selam pecete, tabii var hatta benim yaptığım tüm şeker hamuru tarifleri jelatinli.. Buraya tıklarsan ikinci tarif en sık kullandığım.

Hülya dedi ki...

Ben kurabiyeleri yaptım.Çok da keyifli çalıştım.Hatta bloga koydum bile.Teşekkür ederim Işıl'cığım...Tarif ve yanıtlar için...

Tulosh dedi ki...

Işılcığım rengi o kadar hoş olmuşki insanın baktıkca bakası geliyor gerçekten. Harikasın ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Fotoğraf tablo gibi vallahi. Hatta 1000 parça puzzle yapılası. Olsa asardım duvarıma. Tarifini denemek istiyorum ama bir türlü markete gidip patates nişastası alamadım. Biliyorum başka nişastayla oluyor ama illa aynısını yapacağım ben takıntım var. Hande

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl,
Kurabiyelerinden bende yaptım..Aman tanrım o ne tad o ne muhteşemlik ellerine sağlık..
Benimkiler anında bittiler seninkiler kadar güzel gözükmeselerde..Hatam ince açmamdan kaynaklandı yine yapacağım bu sefer royal icingle süslemeyi düşünüyorum..
Çok teşekkür ederim hemde çoooook fazla..Sevgin bol olsun,yüreğin hep pembe pembe olsun canım..

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum..SEVGİLERİMLE..Gül/d.tadı

hanimis dedi ki...

Merhaba Hülya, senin nezdinde tarifi deneyen, hatta memnun kalıp bloglarına koyan, bana mail atan herkesin ellerine sağlık, sağolun.

Teşekkürler Tulosh, pembenin bu tonunu ben de sevdim hatta bu ara pastalarda da bol bol kullandım.

Hande, senin de dediğin gibi diğer nişastalarla da oluyor ama sen bilirsin patates nişastası ile yapmak istersen bildiğim kadarıyla bütün büyük marketlerde kolayca bulunabilen bir ürün.

Gül merhaba,
Blogunda gördüm denemeni yorumun gelmeden önce. Yazıda kurabiyelerin kalın tutulması gerektiğini yazmamışım kusura bakma. Ama tatlarını beğenmene sevindim. Ellerine sağlık, afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

sevgili ışıl kurabiyeler harika bayıldım çok ciciler
bende kızım için bunlardan denemek istiyorum ve birde pasta tabii doğum günü için ama şeker hamuru konusunda çok kötüyüm dün bir deneme yaptım çok kötüydü lütfen yardımcı olurmusun
siteni gezdim ve bir çok şeker hamuru tarifi var hangisini yapıyorsun hangi tarifden yapmam lazım ve püf noktaları konusunda yardımcı olurmusun canım
bide margarin falan kullanılıyor bazı şeker hamuru tariflerinde bunuda ilk burda gördüm nasıl yapmam lazım çok acil lütfennnn...!!!
sevgiler...

hanimiş dedi ki...

Teşekkürler Nurten,
Ben o tariflerin hepsini denedim. Son zamanlarda Toba Garret'in tarifini daha çok uyguluyorum. Kullanılan yağ, zaten sadece yoğururken avuç içine almanız kadarcık. Katı yağ hamurun nemini korumasına yardımcı oluyor. Kullanmasanız da olur. Bahsettiğim tarifi buradan okuyabilirsiniz. Aklınızda başka soru işaretleri olursa yine sorun lütfen. hanimis@gmail.com adresine de yazabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

ışılcım
ben dün bir deneme yapmışdım çok sert şekil alması çok zor bir hamur oldu yani fiyaskoooo
birde senin vermiş oludğun tarifi deneyeyim bakalım ben becerebilecekmiyim
ilginden dolayı teşekkürler canım
sevgilerr

hanimiş dedi ki...

Nurten, birebir uyarsan iyi sonuç alırsın bence. Ama pudra şekerini yavaş yavaş koy. Her şeker farklı oluyor çünkü. Sen kıvamı kendin ayarlamalısın. Hangi tarifi deneyerek yaptın bilmiyorum ama muhtemelen başarısız olmasının sebebi budur.

Adsız dedi ki...

merhaba
ben henüz yeniyim ama bu tarz şeyleri severim üstelik iştah açıcı gözüküyorlar.Denemeyi gerçekten çok istiyorum.Ellerine sağlık...Beklerim...

www.birfincankeyif.com

NiNo dedi ki...

canim cok harika olmuslar bunlar bende deneyecegim bugun :) evde yapabilecegim gida boyasiz bir seker hamuru tarifin varmi ama burada glikozda yok :( yani kolay bulabilecegim malzemelerle bir tarifin varsa cok sevinirim sevgiler

NiNo dedi ki...

Isilcim bugun bu tarifini denemeye karar verdim yarin siparis pastamin yaninda hediye goturecegim :) cok guzel olmus seninkiler seker hamurum olmadigindan benimki sade bisi olucak ama temel kurabiye tarifini senden aliyorum umarim basaririm canim sevgiler

hanimiş dedi ki...

Teşekkürler birfincankeyif. Geldim tabii ziyaretine, selamlar.

Nihan merhaba, glikoz olmadan yapılan şeker hamurundan pek hayır gelmez. İstanbul dışındakiler genelde en büyük sorunu glikoz bulmada yaşıyorlar ama araştırıyorum. Tatmin edici bir tarif bulursam muhakkak paylaşırım.

Bu tarifi gönül rahatlığı ile deneyebilirsin. Şimdiye kadar deneyip de kötü sonuç alana rastalamdım ki pek çok deneyen oldu. Hem kolay hem de lezzetli bir temel kurabiye tarifi bu. Ayrıca süsleme için illa şeker hamuru gerekmez. Renkli şekerlemeler, fındık, çikolata, kakao, pudra şekeri vs.. pek çok şekilde dekore edebilir ya da sade de bırakabilirsin.

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık ,acaba tereyağ ile denediniz mi?aynı kıvam lezzet tutuyor mu?

hanimiş dedi ki...

Merhaba,
Aslında ben genelde tereyağ ile yapıyorum bu tarifi, ve pek tabii tereyağı ile çok daha lezzetli oluyor.

Adsız dedi ki...

ker hamurunun ilk denemesini senin pandispanya tarifin ile yaptım.Şeker hamurunun kurabiye yada diğer yapılanlara yapışması için yaptığın birşey varmı yoksa sadece üzerine koymakla düşmeden duruyormu teşekkürler

Adsız dedi ki...

merhaba hanimis, bende bu kurabiyelerden denemek istiyorum,bir paket nisasta kac gram? simdiden tessekkürler,kolay gelsin

hanimis dedi ki...

Şeker hamurunu nerede kullanacak olursak olalım yapışması, koyduğumuz yerin üzerinde durabilmesi için muhakkak altında bir astar olması gerekiyor. Kurabiye için ince sürülmüş bal uygun olacaktır. Pasta için ise ganaş gibi donup sertleşen şeker hamurunu eritmeyecek bir krema kullanmak en doğrusu olacaktır.


200 gram nişasta yeterli olacaktır. Umarım dener ve beğenirsiniz. Selamlar..

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben denedim,kurabiye yapmak istiyorsanız hiç durmayın bu tarifi yapın.mükemmel oldular her yiyen çok beğendi.ellerine sağlık ışılcım.margarin yerine tereyağı kullanmayı düşündüm ama cesaret edemedim.kullanabilir miyiz?ben 1 yaşındaki kızım için yaptım.o yüzden soruyorum tereyağı daha çok içime sinecek

ebruakin dedi ki...

Selamlar Işıl Hanım,
Tarifinizi denedim ve kıvamına bayıldım. Ellerinize sağlık.
Bloğumda da ufak değişiklikler yaptığım halini ve tarif linkinizi paylaştım.
Çok teşekkürler ediyorum.
Sevgiler...

gülşah dedi ki...

merhabalar ışıl hanım birşey öğrenmek istiyorum kurabiyeler piştikten sonra şeker hamuru nasıl üzerine uygulanıyor ben ilk defa şeker hamuru ile kurabiye yapacağım

hanimis dedi ki...

Aybüke, Tereyağı da kullanabilirsiniz. Ben genelde yarı yarıya kullanmayı tercih ediyorum ikisini...

Ellerine sağlık Ebru,

Gyaman, kurabiyeleri oda ısısına geldikten sonra üzerlerin bir fırça yardımı ile çok az bal sürüp, merdane ile açtığın şeker hamurunu aynı kopat ile kesip üzerine yapıştırabilirsini.

gülşah dedi ki...

Merhabalar Işıl Hanım verdiğiniz tariften kaç tane kurabiye çıkıyor? Kaç derece fırında pişirmek gerekiyor...

hanimiş dedi ki...

170 derece uygun olacaktir. Ama her fırının farklı bir ideal ısısı olabilir. 165-175 arasındaki ısıları siz deneye yanıla fırınınızı tanıyarak ayarlarsınız. Hangi boyutta kurabiyeler pisireceginizi bilemeyecegimiz icin adet vermem zor ama 2-2,5 tepsi kadar kurabiye cikacaktir bu olculerle.

gülşah dedi ki...

Merhaba Işıl Hanım; bir kaç kez size soru sordum bu kurbaiyeler hakında ve nihayet yaptığım araştırmalar ve materyaller toplama telaşından sonra nihayet cumartesi günü denedim kurabiyelerimin tadı çok güzeldi var çöp şişler kurabiyede durmadı kurabiyeler ikiye bölündü.Çöp şişleri yerleştirmenin bir püf noktası var mı?

hanimis dedi ki...

Merhabalar,
Oncelikle hamuru cok kalin tutmamak gerek ve tabii bu hamur cok buyuk kurabiyeler icin biraz kirilgan kalmis olabilir. Yeniden denerseniz isterseniz daha ince acilmis ve daha ufak ebatta kurabiyeler yapin ve belki hamurdaki nisasta oranini yarisi kadar azaltip yerine un eklemek de faydali olabilir. Selamlar..

ela dedi ki...

Merhaba,
Ben de bu tariften kurabiye yaptim cok guzel oldu. Paylasiminiz icin cok tesekkurler :)

Butikpartim dedi ki...

Merhaba;tarifinizi denedim.Diğerö bütün tarifleriniz gibi nefis oldular,hatta bloguma da koydum.Teşekkür ederim paylaşımınız için.Yalnız 1-2 sorum olacak;ilki kurabiyeler çabuk yumuşadılar.Daha fazla dayanması için ne yapmam gerekiyor?İkincisi,benim fırınım turbo fırın.Pişerken şeker hamuru ile süslemek için boyutunun değişmemesi gerekiyor ya,benimkiler küçüldü.Ben turbo fırım hızlı pişirir diye 10 derece kadar az ayarladım ısıyı.Nerede yanlış yapmış olabilirim?Bir de kurabiye üzerine süsleme yapacağım şeker hamurlarını birkaç gün önceden hazırlayıp,kurabiye yaparken,henüz taze olan şeker hanuru zeminine suyla yapıştırmak gibi birşey olabilir mi?Yoksa hem zeminin,hem figürlerin taze mi olması gerekli? Çok soru sordum bağışlayın.Teşekkür ederim,sevgiler..

hanimiş dedi ki...

Teşekkürler Ela,

Merhaba mosquito,
Kurabiyler hava ile temas ettiği müssetçe yumuşar, onları hava almayan bir kapta muhafaza etmelisiniz.

Kurabiyelerin çekmesinin çeşitli sebepleri vardır: Şeker, kabartıcı veya yağı az gelmiş olabilir veya fırın ısısı çok yüksek gelmiş olabilir. Bizlerde fanli firinda pisiriyoruz ama eger malzemeler konusunda bir problem olmadığını düşünüyorsanız, fırın ısısı ile de oynayıp iyi sonuç alamadıysanız o zaman fırının alt-üst ayarında pişirmeyi deneyebilirsiniz. Ama benim tahminin yağ miktarının az gelmesi yönünde.. Yani unu fazla katmış olabilirsiniz belki..

Şeker hamuru ile ilgili sorunuzu doğru mu anladım emin değilim. Kurabiyeyi pişirip şeker hamuru ile kapladıktan sonra üzerine koyacağınız süslemeleri önceden hazırlamanız mümkün mü diye mi soruyorsunuz? Evet mümkün.. Kurabiye ve üzerindeki şeker hamuru kaplaması taze olmalı ama süslemeleri önceden hazırlayıp daha sonra kaplamanın üzerine su ile yapıştırabilirsiniz.

Sevgiler..

Mukaddes Sezer dedi ki...

Ellerine sağlık bende yapmak istiyordum ne zamandır alttaki kurabiye tarifini alıyorum teşekkürler sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Tarifinizde 1 PAKET patates ya da yerine kullanılabilecek mısır nişastası miktar olarak ne kadara denk geliyor acaba? Ben yurtdışında yaşadığım için burda Türkiyedeki marka ve standart paketler bulunmuyor. Bana kaşık, cup, gr. gibi bir ölçü verebilir misiniz?
Birde aldığı kadar un sizin tarifte verdiğiniz ölçülere göre aşağı yukarı ne kadar? Bu 'aldığı kadar un' korkulu rüyam tariflerde bir türlü bilemiyorum ne kadar un lazım.
Teşekkürer,ellerinize sağlık.
Pınar

hanimiş dedi ki...

Merhaba Pınar Hn,

1 paket nişasta = 200 Gr'dır. (patates, bugday, misir farketmez..)

Aldigi kadar un tabirinin cok sinir edici oldugunu biliyorum. Ama malesef tarifi deneyenlerin hangi ebatta yumurta kullandigini ya da yagin su oranini bilemeyecegimiz icin un miktari konusunda kesin birsey soylmek mumkun olmuyor bu tarif icin. Ama soyle bir yontem izleyebilirsiniz. Once 3 cup un koyup yogurmaya baslayin. Hamur toplandiktan sonra yavas yavas eklemeyi surdurun. Ta ki artik elinize yapismayan yumusak bir hamur elde edene kadar.

Umarim yardimci olabilmisimdir.
Selamlar

Binnur dedi ki...

ışıl hanım merhaba kurabiyeleriniz çok güzel :) size bir sorum olucak ben tarifi uyguladım fakat kurabiyelerim piştikten sora biraz küçüldü bunun nedeni ne olabilir yardım ederseniz sevinirim.

hanimiş dedi ki...

Merhaba Binnur Hn,
Kurabiyelerde cekme olmasinin temel sebebi hamurdaki gluten gelisminin seviyesi ile ilgilidir. Bunun malzeme(un) ve yontem (yogurma)ile ilgisi olabilir. Onerilerim sunlar:

- Protein miktari daha dusuk bir bugday unu kullanin
- Gereginden fazla hamurunuzu yogurmayin.
- Merdane ile acmaya gecmeden once hamurunuzu budolabinda yarim saat dinlendirin.

Binnur dedi ki...

Tşkr ederim Işıl hanım cevap verdiğiniz için..Hamuru hazırlarken çok fazla yoğurmuyorum aslında ama yinede azda olsa küçülme yaşıyor kurabiyelerim. Şeker hamurum biraz kurabiyeden büyük oluyor.Tam aynı boyda olmuyorlar.Önerdiğinz un markası varmı acaba?

hanimiş dedi ki...

Kek ve kurabiye yapımı için porotein miktarı düşük un kullanmanızı öneririm. Böyle unlar kucuk paketlerde degil genelde toptan olarak satilir malesef. Ama market unlari icinden de DiaSa marketin kendi adiyla sattigi bir un var. Ogrencilerime de onu oneriyorum. Deneyin isterseniz..

Binnur dedi ki...

Işıl hanım çok teşekkür ederim denedim tekrar ve kurabiyelerim küçülmedi çok mutluyum :)
Size bir sorum daha olucak şeker hamuru renklendirmede özellikle tercih ettiğiniz jel boya varmı?
Mesela ben fuşya tonu elde etmek istiyorum fakat tutturamıyorum..Bu konudada yardımcı olabilirmisiniz?

hanimiş dedi ki...

Problemin cozuldugune sevindim Billur Hn,

Ben Americolor, Wilton, Fo, Sugarflair ve Squires marka jel boyalari kullaniyorum. Hepsinin de kimi renklerini begeniyorum, kimilerini tercih etmiyorum. Fusya elde etmek icin kırmızı ve mor boyayı karıştırabilirsiniz.

Binnur dedi ki...

Tşkr ederim Işıl hanım yardımlarınızdan dolayı..Ben bir konuda daha yardım istiyorum sizden..
Kargoya vericeğim kurabiyelerin kırılmasından korkuyorum dahayıklı kurabiye yapmak istiyorum internette yaptığım araştırmada toz şeker kullanılması gerektiği yazıyor fakat tarife tozşeker koyulduğu zaman hamur yayılır diye korkuyorum bu konudada yardımcı olursanız sevinirim..Nişastalı kurabiyeler uzun yola dayanabilirmi acaba?Şimdiden tşkr ederim..

hanimis dedi ki...

Daha sağlam yapılı kurabiyeleriniz olsun istiyorsanız Butik Pastacılık kitabımızda yer alan vanilyalı bisküvi tarifini deneyebilirsiniz.

Binnur dedi ki...

Tşkr ederim ışıl hanım :) kabartma tozunun tam olarak gram cinsinden değeri nedir acaba? sizi çok rahatsız ettim kusura bakmayın..Tam tarifi uygulamaya çalışıcam umarım küçülme yada büyüme sorunu yaşamam :)

hanimiş dedi ki...

1 çay kaşığı kabartma tozu 1-2 gr olacaktır. Umarım tam istediğiniz gibi olur kurabiyeleriniz. Şimdiden kolaylıklar dilerim.

Binnur dedi ki...

Çay kaşığı demişsiniz ışıl hanım yukarıda tarifte tatlı kaşığı yazıyor hangisini kullanmam gerekiyor acaba?
BEnde sorunsuz bir hamur olmasını diliyorum walla :)

hanimiş dedi ki...

Binnur Hn, bu sayfada yer alan kalpli kurabiye buketi tarifinde 1 tatlı kaşığı kabartma tozu kullanılıyor. 1 tatlı kaşığı kabarta tozu yaklaşık 4-5 gr.dır.

Ama siz daha sağlam dokulu kurabiyeler yapmak istiyorum dediğinizde ben de size kitabımızda yer alan bir tarifi önerdim ve başka bir blog yazarı arkadaşımın sitesine yönlendirdim o tarifin detayları için.

O tarifte 1 çay kaşığı kullanılıyor ve 1 çay kaşığı kabarta tozu da yaklaşık 1-2 gr.dır.

filiz dedi ki...

merhabalar ışıl hanım. bende hangi tarifi denersem deneyeyim kurabiyelerim fırında küçülüyor. bunun püf noktası nedir. tarifleri hiç değiştirmeden gr mı na kadar dikkat ediyorum ama küçülüyorlar. küçüldüğü içinde üzerlerini şeker hamuru ile kaplayamıyorum. çünkü büyük geliyorlar. hamurları yarım santim açıyorum çok kalın oluyor ince açıyorum kuru oluyor. yardımcı olursanız çok memnun kalacağım.

hanimiş dedi ki...

Merhaba Filiz Hn,

Kuraqbiyelerin kuculmesinin ana sebebi yagdir.

- hangi yagi kullaniyorsunuz?
- yagi dolaptan cikarinca isitiyor musunuz? (sakin isitmayin, kendi halinde oda isisina gelmesini saglayin)
- hamuru acaba haddinden fazla mi yoguruyorsunuz? (hamur toplaninca birakin hemen.

bir sonraki denemenizde yukarida yazdiklarima dikkat edip yapin, hatta hamuru 1-2 saat buzdolabinda dinlendirin. eger sorun yine olursa bu sefer de kullandiginiz yagi degistirin. umarim yardimci olabilmisimdir. sevgiler..

filiz dedi ki...

çok teşekkür ederim ışıl hanım. dediklerinizi butlaka dikkate alacağım. açıkçası mikrodalgada yumuşatıyorum yağımı. bunun etkisi olabilirmi bilmiyorum. dediğiniz gibi çok yuğuruyor olabilirim. akşama tekrar deneyeceğim. sizi haberdar ederim.

Adsız dedi ki...

evet ışıl hanım söylediğiklerinizi dikkate alarak yağımım değiştirdim. sonuç mükemmel oldu. şimdi tereyağ kullanıyorum asla yaşadığım sorunları yaşamıyorum. margarine tekrar cesaret edip başka bir marka kullanamadım. sonuç hüsran olursa diye. sizin tavsite ettiğiniz margarin nedir. en azında direk o margarinle denersem hüsrana uğramam düşüncesindeyim.

hanimiş dedi ki...

sevindim Filiz Hn,
Yag olarak hüner veya sana hamurişi deneyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Merhabalar, çok hoş ve lezzetli görünüyorlar.Bunlardan yapıp birine yollamak istesek acaba kaç gün dayanır bilginiz var mı ?

hanimiş dedi ki...

Kapalı bir kap içinde ve hava almayacak şekilde saklarsanız en az bir hafta tazeliklerini koruyacaklardır.

deniz dedi ki...

Işıl hanım merhaba ben kek ve kurabiye yapmaya yeni başlamış bir anneyim. Eşimin yumurtaya alerjisi olmasından dolayı bu tariflere hep uzak durdum belki siz bana yardımcı olabilirsiniz, yumurta yerine ne kullanabilirim.

hanimiş dedi ki...

Deniz Hn biliyorum çok gecikmiş bir cevap ama yeni gördüm yorumunuzu.. 1 adet yumurta yerine 60 ml saf elma suyu veya 60 ml muz püresi ile deneyebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

merhaba bende kurabiye yapıyorum ama profesyonel değilim yorumlara bakarak sizin tarifinizide denemek istiyorum ama sormak istediğim 2 sorum var nişasta kurabiyenin daha kırılgan olmasını sağlamazmı dayanıklılık açısından uzun mesafelerden siparişler oluyor çabuk kırılmaması lazım en ufak sarsıntıda birde kullandığınız üzeri için kal kalıplar hakkında bilgi almak istiyorum.

hanimiş dedi ki...

evet haklisiniz.. internette rastlayacağınız, şeker hamuru ile kaplı pek çok kurabiye tarifine göre bu tarif biraz daha nazik ve kirilgan.. belki gonderme gibi durumlarda tercih etmemek gerek..

Adsız dedi ki...

peki o durumlar için bunun gibi lezzeti ama daha dayanıklı yani kırılgan olmayan bir tarif önerebilirmisiniz? birde kurabiyelerin üzerinde kullandığınız küçük kalp baskı şekillerini nereden temin ettiğiniz hakkında bilgi alabilirim sanırım patchwork tarzı bir kalıp ben arıyorum bulamadımda...

hanimiş dedi ki...

bizim derslerde gosterdigimiz ve kitabimizda yazan bir tarifimiz var. ama bu tarifler birbirine epey benzer, isterseniz internette seker kurabiye diye aratın pek cok degisik tarife rastlayacaksınız.

kurabiye uzerinde baskı gibi olan kalpleri normal minik kalp kesen bir kalıbı gelişigüzel basarak yapmıştım.