04 Şubat 2007

DENİZKIZI PASTA & VANİLYALI CENUAZ


Ne zamandır Hanimiş’i güncelleyemedim. Böyle ara verince denediğim tarifler birikiyor ve hep en son yaptığım tarifi paylaşmak istiyorum, öncekilerin heyecanı biraz durulmuş oluyor. Ama şimdi öyle yapmayacağım. Çikolatalı cenuaz, klasik sade pandispanya, kakaolu ıslak pandispanya tarifleri arka arkaya gelince bu sıralamayı bozmayayım, şimdi de vanilyalı cenuaz tarifi paylaşayım istedim. Hem pastanın resmi de çok hoşuma gitti, koymasam olmaz :) Kendiliğinden pasta kekleri arşivi gibi oldu. Bir sonraki tarif de büyük ihtimalle joconde (bademli sünger kek) olacak. Aşağıda yazılı olan vanilyalı cenuaz tarifi, ünlü Fransız şefi Pierre Herme’nin tarifinden uyarlanmıştır.

Bu pastayı kuzenimin kızı Çakıl’ın anaokulundaki doğumgünü partisi için hazırladım. Kendisi aylar öncesinden siparişini vermiş ve denizkızı pasta istemişti. Ben de bir süre önce bir oyuncakçıda yeşil saçlı bir barbie bebek gördüğümde yeşil saçlı bebeği kim ister ki diye düşünürken bundan çok şahane deniz kızı olur diyerek almıştım. Ama kutusunu pastayı yapana kadar açmamıştım. Meğer bebek zaten denizkızı barbie imiş. Yani kutusundan görünmeyen kıyafeti de deniz kızı gibi kuyrukluymuş. Buna çok sevindim. Zira bu tip oyuncaklı pastaların şöyle bir güzel tarafı oluyor. Pasta kesilip yendikten sonra bebek iyice temizlenip, elbisesi giydirilip doğumgünü çocuğuna oyuncak olarak hediye edilebiliyor. Yani sadece bir dekor olmanın ötesinde oyuncak olarak da varlığını sürdürebiliyor. Bebeği pastaya monte etme kısmı biraz zorladı beni. Normal barbie pastalarda dimdik yerleştirip pasta olan kısmı da elbise olarak süslemek pek çok kimsenin yaptığı kolay bir yöntem ama bu pastada oturan bir denizkızı gibi görünmesi için hafif eğimli durması gerekiyordu. Üstüne üstlük arkadan görünen kalça kısmını da şeker hamuru ile kaplamak gerekiyordu. Öyle koydum olmadı böyle yerleştirdim durmadı derken belden aşağı kısmını komple ayırdım bebeğin. Orada oluşan boşluğa göğsünü ve boynunu takip ederek bir çubuk yerleştirdim. Neyse ki boyun kısmı ince olduğu için çubuk bebeği sabitledi. Böylelikle bitmiş pastaya direk çubuğu monte etmesi ve arkada kalan boşluğu da yine şeker hamuru kullanarak kalça yapması mümkün oldu. Denemek isteyen olursa önceden bunu da yazmak istedim.

Detaylara gelince.. Bu pastada ilk defa soğuk jöle kullandım. Deniz efekti yaratması açısından mavi gıda boyası ile renklendirilmiş jöleden iyisi olamazdı herhalde. Deniz kabukları için deniz kabuğu desenli bir buz kalıbından faydalandım. Pastanın içinde ise vanilyalı pastacı kreması, muz ve frambuaz vardı. Çocuk pastaları yaparken yağ miktarı az olan daha muhallebimsi kremalar tercih ediyorum. Galiba çocuklar da öylesini daha severek yiyorlar.

Vanilyalı Cenuaz için Gerekli Malzemeler:
(22 cm çaplı yuvarlak kalıp için)
- 4 yemek kaşığı tereyağ
- 6 büyük boy yumurta
- 225 gr. tozşeker
- 150 gr. un (elenmiş)
- 1 yemek kaşığı sıvı vanilya

1.Tereyağını eritin ve soğumaya alın, ılık olarak daha sonra kullanılacak.
2.Bir benmari kurun ve içine koyduğunuz temiz (kesinlikle yağlı veya nemli olmasın) bir kabın içinde yumurta ve şekeri 60 derece sıcaklığa erişene kadar çırpın. Termemotre kullanmayanlar şeker tamamen eriyene kadar, 4 dakika boyunca mikserin orta kuvvetinde köpük köpük olana kadar çırpsa sanırım uygun olacaktır.
3.Bu karışımdan 2 kaşık alarak tereyağının olduğu kaba ekleyin. Bu aşamada vanilyayı da bu kaba katın.
4.Yumurtaların olduğu kabın içine un 3 aşamada eklenecek. Önce unun 1/3 ünü koyun ve plastik bir spatula yardımı ile yumurtayı söndürmeden katlar gibi yaparak aşağıdan yukarıya doğru hareketlerle karışıtırın. Sonra yine undan 1/3 kadarını koyun aynı şeyi tekrarlayın. Kalan unu da aynı şekilde hamura yedirin.
5.Son olarak yağlı karışımı bu kaba alın ve yine spatula yardımı ile homojen bir karışım olana kadar karışıtırın. Her türlü sünger kek yapımında bu karıştırma yöntemi önemlidir. Bu aşamada kesinlikle mikser kullanılmaz. Spatula köpüren yumurtayı söndürmeyecek şekilde yumuşak ve aşağıdan yukarı katlar gibi hareketlerle kullanılır.
6.Hamurunuzu dibine yağlı kapıt serilmiş 22 cm çaplı yuvarlak kek kalıbına alın ve önceden ısıtılmış (175 derece) fırında yarım saat kadar pişirin. Pişip pişmediğini kürdan metodu ile anlayabilirsiniz.
7.Fırından çıkarınca 5 dakika kadar bir tel ızgara üzerinde bekletin. Daha sonra ters çevirip kalıptan çıkararak yine tel ızgara üzerinde soğutun.

14 yorum var:

berker dedi ki...

ellerine sağlık dostum, nereden nereye demek istiyorum ben :). gittikçe daha ehil oluyorsun valla. tebrik eder başarılarının devamını dilerim.

bir TosT dedi ki...

ben bir tost olarak yukarıdaki yağcının ineceği duraktan önce yaptığı politik hataya dikkat çekmek istedim.. şöyle ki; acaba gözlerinizi kısa kısa "nereden nereye" diye manidarca seslenirken siz sayın berkerco, evet siz.. kastınız ilk dönem pastaların vasatlığı mıdır..
bir yağcının daha profilini şey duyarak sunarım.. hani ugur dindar falan duyar.. hah esef..

berker dedi ki...

evet aynen onu kastettim sayın tost :)

Adsız dedi ki...

ben nereden nereye kismina pek katilamayacagim,zira ben kuzencigimin icindeki cevherin ortaya cikmasinin sadece biraz uzun surdugunu dusunuyorum.yoksa ilk yaptiklari da son derece muhtesem ve lezizdiler.sadece cok klasik bi laf olan urun yelpazesini :) gelistirdi.klasik is hayatinin bogusmacasinda tadini kacirdigim ve hastamin kotu zamanlamasiyla arabada oldugu halde goremedigim ama en guzel yorumlari duydugum pasta diyebilirim.ellerine saglik...

hanimiş dedi ki...

Siz ne yaptınız dostum..

Biri "nerdeen nereye" der, öbürü (ki bu kişi kuzenim olur) beni savunmak uğruna durumu kurtarayım derken "içindeki cevherin ortaya çıkması biraz uzun sürdü" der.. Yaktınız beni, rezil ettiniz cümle aleme :)

isitmekaybi dedi ki...

:) yorumları bile güzel blogunun....

Daphne dedi ki...

Sevgili Isil,
Harika bir dogum gunu pastasi yapmissin.Cevher konusuna gelince dogru zamani bekleyip biraz daha deneyim ve bilgi elde edip güzel seyleri ortaya cikarttigina inaniyorum dilerim cok cok coooook basarili olursun.

Tulosh dedi ki...

Işılcığım tebrik ediyorum seni. İlklerde güzeldi sonlarda güzel. Heleki tam 1 yıl önceki barbie bebek pastanı hiçbir zaman unutmam

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik isil muhtesem olmus. Bende hazir seker hamuru ile bu tip bir pasta yapmak istiyorum yegenlerim icin. Zar zor seker hamuru siparis ettim, gelmesini bekliyorum. Ama bebegi nasil oturttugunu tam anlayamadim. Acaba yatar gibi yapsak boyle guzel gorunmez mi?

pecete dedi ki...

valla ben yorumları okurken çok eğlendim. bu arkadaşlar ne hoş ikili olmuşlar ışılcım. bu arada senin pastalarını çok özlemiştim. çok geçmiş olsun. umarım kendini toparlayabilmişsindir(bu kelimenin daha kısası yok mu?) sevgiler...

hanimiş dedi ki...

Delfina (blogdaki yazıların bazılarının altında bu isim var, doğru mu anlamışım?), bıraktığın yorum vesilesi ile ben de isitmekaybi blogu ile tanismis oldum. "Korku ve karanlık" yazını ayrı bir önemsedim. Yorumun için sağol.

Daphne, güzel sözlerin ve iyi dileklerin için teşekkür ederim.

Merhaba Tulosh, Barbie bebek pasta benim ilk gözağrılarımdan, hatırlamana memnun oldum, sağol.

Anonim, yatarak yapmak iyi fikirmiş. Hani sanki suların üzerinde yüzüyor/ uzanıyor gibi çalışmak oturtmaktan daha kolay olacaktır. Ben yazıda da belirttiğim gibi zorlanmıştım oturtmaya çalışırken.

Ayşem sağol, ne menem gripmiş bir türlü tam iyileştim diyemiyorum. -"toparlayabilmişsindir".. deneme yaptım, evet ben de yazabiliyorum hızlı hızlı bir seferde :)-

Adsız dedi ki...

Doğumgününü kutlayan çocuğun adı çakıl mı?

Adsız dedi ki...

afedersin patalar cok guzel ben almanyadan guzel tariflerin var fakat yaptigin pastalarin sahibi cocuk hep cakil diye bi cocuk genelde komik ama ondan baskasina yapmiyomusun saygilarla

hanimiş dedi ki...

Çakıl benim kuzenimin kızının adı. Aynı zamanda da Hanimiş Pasta'nın ilk gözağrılarından. Bu nedenledir blogda ismine sık rastlamanız.