21 Nisan 2006

PESTO SOSLU KREMALI MAKARNA

Makarnayı hemen hemen herkes çok sever. Yapması kolaydır, sıcak yenir, soğuk yenir, pek çok değişik tat ile iyi uyum sağlar, pek çok farklı şekilde sunumu mümkündür vs vs.. Ama benim makarna sevme sebeplerim arasına son zamanlarda yeni bir madde eklendi ki o da hamurunu yoğurmak. Makarna yapmayı neredeyse yemesinden daha çok sever oldum.

Aslında bu yazının başlığı pesto soslu kremalı “taze makarna” olacaktı. Makarna hamurunu hazırladım, sevgili makarna makinam ile açtım ve kestim, bir güzel pişirdim. Ama resmini çekmeye fırsat olmadan yendi ve bitti. Sostan biraz kaldığını görünce evdeki hazır spagettiden azıcık pişirip resim için hazırladım. Resim taze makarnaya ait olmadığı için de başlığa taze makarna diyemedim. Evde taze makarna yapımına dair internette pek çok kaynak bulmak mümkün. Daha sonra ben de ayrıntılı olarak yazarım. (Çok basit olan makarna yapımına dair bu adresteki yazı ve resimlerden faydalanabilirsiniz.) Bu yazıda sadece sosunun tarifine yer vereceğim. Klasik pesto sosu, taze fesleğen yaprakları, sarımsak, çam fıstığı, parmesan peyniri ve zeytinyağı ile hazırlanır. Ben evdeki malzemeler doğrultusunda biraz değiştirdim. Bahara yakışır şahane bir sos oldu.

Gerekli Malzemeler:
-500 gr makarna
-100ml krema
-60 gr taze fesleğen
-5 diş sarımsak
-45 gr fıstık (çam fıstığı yerine normal tuzlu fıstık kullandım)
-1 su bardağı rendelenmiş parmesan peyniri (ben kaşar peyniri kullandım)
-3 kahve fincanı zeytinyağı
-tuz, karabiber

Pestonun hazırlanması:
(kaynak: Anne Willan-Makarnalar)
Fesleğen yapraklarını yıkayıp kağıt havlu ile kurulayın. Mutfak robotuna fesleğeni, sarımsağı, fıstıklarıve zeytinyağının yarısını koyun. Karışım iyice püre haline gelene kadar robotu çalıştırın. Daha sonra kalan yağı, tuzu ve karabiberi de ekleyin ve robotu tekrar çalıştırın. Koyu, bulamaç kıvamında bir sos elde edeceksiniz.

Makarnanın hazırlanması:
Büyük bir tencereye su doldurup kaynatın ve 1 çorba kaşığı tuz atın. Taze makarna kullanıyorsanız birkaç dakika, hazır makarna kullanıyorsanız 8-10 dakika (ya da ambalajında yazıldığı şekilde), yapışmaması için arada büyük bir çatalla karıştırarak pişirin. Suyunu süzdükten sonra geniş bir kase içinde makarnayı, pesto sosunu ve kremayı birbirine iyice bulanana kadar karıştırın. Fesleğen yaprakları ve domates ile süsleyin ve servis edin. Afiyet şeker olsun.

Öneri: Tarifi aldığım kitapta yazdığına göre pesto sosu sebze çorbalarına da çok yakışan bir sosmuş. Ayrıca salatalarda da kullanabilirsiniz. Ölçüleri iki üç kat arttırarak hazırlayıp sosun fazlasını buz kalıplarında dondurabilirsiniz. Böylelikle her zaman elinizin altında pesto sosunuz hazır bulunur.

10 yorum var:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik, Isil. Pestoya bayilirim. Saydigin kullanimlarina ek olarak lazanyaya, tavuk parmesan gibi domates sosuyla servis edilecek turlu cesit yemege de garnitur olarak koyuyorum, sandvic yaparken mayoneze karistiriyorum. Yogurtla karisinca makarna salatasina guzel bir sos oluyor. Tabii kurutulmus domatesle yapilmis pestoyu da unutmamak lazim. Acikcasi senin fistikli varyasyonunu da cok merak ettim simdi. Ne guzel icat degil mi bu pesto?

Adsız dedi ki...

merhaba, elinize saglik guzel gorunuyor
ben de makarna makinesi almak istiyorum
sizin kullandiginiz ne marka, nereden almistiniz?
ben istanbul'da yasiyorum
tesekkurler
gul

hanimiş dedi ki...

Zinnur evet pesto pek çok yemekle uyumlu ve lezzetli bir sos. Hatta fesleğen yerine roka, maydonoz veya kişniş ile de benzer soslar yapıldığına rastladım.

Gül, ben Fackelmann marka kullanıyorum. Metro'dan almıştım geçen kış. Ama Eminönü'nde Hasırcılar çarşısının oralarda da uygun fiyatlara satıldığını görmüştüm.

Yesim dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, eline sağlık. Pesto sosu ben de deneyeceğim...

Adsız dedi ki...

acaba adı pesto olmasa bu kadar pestocu olur muydu ilimli irfanlı insanlar.. salsa için olmuştu benzeri durum.. neyse.
varsın sağlık olsun yersizlik olmasın.

Adsız dedi ki...

PESTO SOSUNA PARMESAN PEYNİRİ KOYUYORMUYUZ KOYUYORSAK KAÇ GRAM

hanimiş dedi ki...

Merhaba Anonim,
Benim yazdığım ölçülere göre yapıldığında tarifte de yazdığı gibi 1 pardak rendelenmiş parmesan yeterli oluyor.

gulsev dedi ki...

Ellerinize saglık, pertolu makarnayı en kısa zamanda deneyecegım, cok guzel gozukuyor.Bızde bolonez sosu ve kremayı birlestırerek degisik bir tad elde ettık http://lacivertgibi.blogspot.com
adresinden gorebilirsiniz.Kremalı makarna adını koyduk.Oda cok lezız oldu :)

Dilara dedi ki...

bence 3 kahve yerine 1,5 kahve fincanı zeytinyağı daha uygun. böyle tadı çok güzel oldu, ama yağ içinde oldu.

Adsız dedi ki...

ben yaptım harika oldu teşekkürler tarif defterimede yazdım:)))yağı azcık azaltmak gerekio ama!!