25 Nisan 2006

KURU PASTA


Her ne kadar başlığa kuru pasta yazmış olsam da, malesef tatları ulaşmak istediğim pastane kuru pastalarına fazla benzemedi. Ben ağızda daha çok dağılan bir hamur olmasını ummuştum, olmadı. Ama 2 farklı çeşit hamur ile 7 farklı görünümde kurabiye yapınca ve şekil verirken ilhamı hazır kuru pastalardan aldığım için bu başlığı atmam çok sakıncalı olmaz sanırım. Hem bu vesile ile belki bilen birileri çıkar da kuru pasta tariflerini benimle paylaşır umudu taşıyorum bir yandan da. Çalışmalarım sürecek. Bu süreç boyunca başarılı olan tariflere Hanimiş’te yer vereceğim.

Mahlepli Simit:
Pişerken tüm evi mis gibi mahlep kokusunun sarması bile pişirmek için inanın yeterli bir sebep. Ben şeker miktarını tuza nazaran daha çok tuttum ama daha az tatlı isteyenler şeker miktarını azaltıp tuz miktarını arttırarak yapabilirler.

Gerekli Malzemeler:
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay bardağı yoğurt
-1 çay bardağı tozşeker
-1 tatlı kaşığı tuz
-2 tatlı kaşığı mahlep
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 yumurta
-susam
-aldığı kadar un (meşhur kulak memesi kıvamı / ele yapışmayacak şekilde olacak ama sert bir hamur olmamasına özen gösterin)

Mutfak robotunda veya mikser ile yumurtanın beyazını, yağı, yoğurdu, şekeri, tuzu, mahlepi ve kabartma tozunu karıştırın. Daha sonra azar azar unu ekleyin. Ele yapışmayacak yumuşak bir hamur olana kadar unu eklemeye devam edin. Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar kopararak simit şekli verin. Önce yumurta sarısına sonra susama bulayıp, yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizin. Ben bir kısmını elimde açma gibi yuvarladım ve susam koymadan pişirdim(bknz resim). Fırınınızı 175 dereceye ayarlayın ve ısınmasını bekleyin. O sırada simitler de tepside biraz dinlesin. Daha sonra yaklaşık yarım saat kadar pişirin. Benim gibi minik simitler yaparsanız, bu malzeme ile 30 adet simit çıkıyor. Afiyet şeker olsun.

Kurabiye:
Pek bir özelliği olmayan ama kolay şekil verilebilen sıradan bir kurabiye hamuru tarifi. Pek çok sitede benzer tariflere rastlayabilirsiniz. Ama madem fotoğrafını yayınlıyorum, tarifini yazmamazlık olmaz. Aynı hamurun yarısına kakao koyup iki ayrı hamur elde ettim.

Gerekli Malzemeler:
-125 gr (1/2 paket) margarin
-1 çay bardağı sıvıyağ
-1 çay bardağı yoğurt
-2 çay bardağı pudra şekeri
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu
-1 bardak nişasta
-1 yemek kaşığı kakao
-süslemek için çikolata, fındık,hindistan cevizi,kiraz şekerlemesi

Oda ısısında yumuşamış margarin, sıvıyağ, yoğurt, pudra şekeri, kabartma tozu ve nişasta mikser yardımı ile karıştırılır. Karışım ikiye bölünür ve bir tanesine kakao eklenir. Daha sonra ikisine de ayrı ayrı un eklenir. Ele yapışmayan yumuşak hamurlar elde edinceye kadar un eklenmeye devam edilir. Ben sade hamurun bir kısmını krema torbası yardımı ile değişik uçlar kullanarak (yağlı kağıt serilmiş) fırın tepsisine sıktım. Kakaolu hamuru da elimle yuvarlak şekiller vererek yerleştirdim. Fırın 175 dereceye ayarlanır ve fırın ısınırken kurabiyeler tepside bekletilir. Isınmış fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirilir. Fırından çıkardıktan sonra soğuması beklenir ve ister benmari usulü eritilmiş çikolataya batırarak, ister üzerine pudra şekeri veya fındık fıstık serperek süslenir. Afiyet şeker olsun.

16 yorum var:

Defne dedi ki...

Sevgili Isil pastalar harika gorunuyor, ellerine saglik. Tuzlular icin bir tarifim var ama tatlilar icin malesef yok. Elimdeki tarif aslinda bilinen birsey, aradigin tarif o mu bilmem ama e-mail adresine yazacagim. Yakinda yapip bloguma koymayi da dusunuyorum zaten.
Sevgiyle.

Safran dedi ki...

Sevgili Işıl, geçtiğimiz günlerde Safran Mutfakta'da Tatlılar başlığında bir kuru pasta tarifine yer vermiştim, bayağı başarılı sonuçlar almıştık, denemek istersen bir göz atmanı tavsiye ederim, resimdekiler ise çok iştah açıcı görünüyorlar, ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

merhaba.kuru pastalar çok güzel gözüküyor aslında ben bütün tariflerini çok beğeniyorum eline sağlık. www.armeda.blogspot.com buda benim sitem.sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Işıl
Pastalar çok güzel görünmekten öte çok lezzetliler. Nereden biliyorum ?. Yedim çünkü :). Yalnız bir çeşidinden denk gelmedi bana galiba :). Neyse sağlık olsun. Başarılarının devamını dilerim.

Adsız dedi ki...

Sitenizi ve tariflerinizi çok beğeniyorum. Ama hiç yorum yazmamıştım. Tuzlu pasta tarifi sorunca benim de sık sık yaptığım bir tuzlu kurabiye tarifim var onu yazmak istedim:
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
üzerine serpmek için çörek otu

Tüm malzeme karıştırılır. Un azar azar eklenir. Kulak memesi kıvamına gelince küçük parçalara istenilen şekil verilir, yumurta sarısı sürülür çörek otu serpilir ve orta ısılı fırında pişirilir.

Hatice dedi ki...

merhaba Isil, kuru pastalar nefis gorunuyor, ellerine saglik.tuzlu kuru pastalar icin bir onerim olacak, sirke veya limonsuyu eklersen bu tur tariflerde kiyir kiyir olmalarini sagliyor, bir de ben sadece siviyag yerine katiyag ve siviyagi birlikte kullaniyorum..
umarim aradigin tadi bulursun.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım;nasıl istedim şimdi ben o marmelatlı pastalardan anlatamam..buralarda nerde bulacağım ben?seni de pastalarını da çok özledim..n.y.

Safran dedi ki...

Işıl doğumgünü minik oğlumun evet, bu pazar kısmetse kutlayacağız :) Palyaço pasta aklımda, fırsat yaratıp mutlaka denemeye çalışacağım, sevgiler :)

hanimiş dedi ki...

Yorum yazan, mail atan herkese çok teşekkür ederim. 6 tane yeni kuru pasta tarifim oldu.

Defne ilgin, mailin ve tarifin için teşekkürler.

Safran senin tarifine de baktım, denersem sonucu muhakkak sana da bildiririm. Doğumgününüz vardı, kutladınız mı?

Arzu yorumun için teşekkür ederim. (Hoşgeldin Mustafa Arda)

Dostum Berker sen daha şikayet ededur bak kıskananların bile varmış.

Kuzen,sen en özenli pastalarımı tatmış bir insansın. Hem senin doğumgünün için hummalı bir ön çalışmaya giriştim bile.

Anonim tarif için sağol. Aynı tarif maille de geldi. Acaba aynı kişi misiniz?

Hatice önerilerin için teşekkürler. Sirkeyi ne kadar ekliyorsun diye soracaktım ki susamlı simit tarifini gördüm.Semaver'in doğumgünü kutlu olsun.

Gizemli N.Y. neyse ki artık yorum yazdığında sen olduğunu anlayacağım. İlk fırsatta biaraya gelmek dileğiyle..

Safran, oğlunun geçmiş doğumgününü tekrar kutlarım. Selamlar.

Adsız dedi ki...

Merhabalar.. Ben bu aksam tuzlu pasta yapmaya calistim, internetten buldugum bir tarifi uygulayarak. Ama ne yazik ki hamuru cok cok tuzlu oldu. Onun disinda hamurun tadi guzel. Ustune tuzu kaybetmesi icin bol bol un, tereyagi ve yogurt doktum ama ise yaramadi. Hamuru duzeltebilmek icin bir oneriniz var mi acaba? Inadimi taktim ben bu hamuru duzeltecegim. Kurabiye, tatli v.b islerinde cok acemiyim. Tesekkurler.

hanimiş dedi ki...

Merhaba,
Tuzlu kuru pasta tariflerinde malzemeler içinde genelde peynir bulunur. Kullanılan peynirin tuzluluk miktarına göre koyulan tuz miktarı ayarlanmalıdır. Aksi halde sizin de başınıza geldiği gibi tuzlu bir hamur olur. Eğer tüm malzemeyi koyduktan sonra çok tuzlu oldu diyorsanız o zaman geri kalan tüm malzeme oranlı bir şekilde arttırılır. Ya da aynı tarifi tekrar deneyin ve bu sefer tuz miktarını azaltın. Hamurişlerinde acemiliği atmanın en kesin yolu deneme yanılma yöntemi. Ben de bazen çok hevesle yaptığım bir hamurişinden memnun olmuyorum o zaman damak tadıma göre kimi malzemeleri azaltıp arttırarak deniyorum. Dilerseniz aşağıda size başka bir tuzlu kurabiye de yazıyorum. Hem çok kolay hem de kıvam olarak beni hiç yanıltmadı. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Peynirli Kuru Pasta:
1 adet yumurta (+ üzerine sürmek için bir yumurtanın sarısı daha)
300 gr un
150 gr oda ısısında margarin
150 gr beyaz peynir (kaşar da olabilir)
yarım çay kaşığı tuz (peyniriniz çok tuzlu ise bir cimdik de koyabilirsiniz)

Tüm malzemeyi ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar karıştırın. Kalıpla kesin üzerine yumurta sarısı ve isterseniz çörekotu koyarak 175 derece önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin. Afiyet şeker olsun.

Umarım istediğiniz gibi bir tuzlu pasta yapar, afiyetle yersiniz.

Adsız dedi ki...

nazan ile özlem diyorkii
yaa bugn bizin kızlarr bvize gelceklerdii bizde hemn neti açıp tarih alalım dedikk ama gelin görünkiii aldığımız hiç bi tariff daha önceden yaptığımz bilindik tafirlerle aynı lezzetti wermedii rezil olduk kızlaraaaa keşke bildiğimziden şaşmasaydık yaaaaa :((((((

hanimiş dedi ki...

Nazan ile Özlem merhaba,
Aslında çok iyi anlayamadım yazdıklarınızı. Hanimiş'ten yeni bir tarif denediniz ve daha evvel yaptıklarınız gibi hoşunuza gitmedi mi? Hangi tarifi denediniz ve nesi tutmadı acaba? Bunları yazarsanız belki herkes için daha faydalı olur.

Adsız dedi ki...

KURU PASTA
1 PAKET MARGARİN(ERİMİŞ)
1 KAHVE FİNCANI SİRKE
1ÇAY KAŞIĞI TUZ
1 YUMURTA AKI(SARISI ÜZERİNE)
ALABİLDİĞİ KADAR UN
HEPSİNİ KARIŞTI ŞEKİLERLER YAP.SONRA İSE ÜSTÜNE YUMURTA SARISINI SÜR.YAĞSIZ TEPZİDE PİŞİR.

Adsız dedi ki...

tuzlu çöreği bulamadık bu sitede aynı zamanda bu siteye tüm çörekleri eklerseniz sevinirim?

hanimiş dedi ki...

İsim belirtmediğiniz için size hitaben yazmak zor oluyor malesef.

Ama tarif yazan kişiye teşekkür ederim.

Son yorumu yazan çörek tarifi danışan kişi için de sitenin arivinden cevizli çöreği önerebilirim. Fazla tuzlu tarif yok Hanimiş'te. Ama internette pek çok güzel çörek tarifi bulabilmek mümkün.

Ziyaretiniz ve yorumlarınız için teşekkürler.