13 Nisan 2006

BAKLA HELVASI

Sizi yanıltmak istemem, bu tarif bir helva tarifi değil. Ama yerken irmik helvasına çok benzettiğimiz için bu ismi vermeyi uygun gördüm.Aslında yapalı çok uzun zaman oldu. Belki sonra tekrar yapar, daha güzel bir resmini çekerim diye bekletiyordum. Ama üzerinden vakit geçtikçe unutulma ihtimali artıyor.En iyisi ben unutmadan yazayım. Ana malzemenin bakla olduğu bir tatlı tarifi size garip gelebilir. Ama kimileriniz duymuştur belki, kuru fasulyeden de pasta yapılıyor. Bakladan neden olmasın? Küçükken annem kakaolu bir tatlı yapardı içinde kuru bakla taneleri olurdu. Kestane niyetine yerdik, pek çok kimse anlamazdı bile içindekinin kestane olmadığını. Gerçi şimdi yazacağım tarif o tatlınınkinden oldukça farklı. Fava olacakken son anda tatlıya dönüşen bir bardak kuru baklanın hikayesi..

Gerekli Malzemeler:
-1 su bardağı kuru bakla püresi
(önceden ıslatılmış, haşlanmış ve ezilerek püre haline getirilmiş)
-1 su bardağı tozşeker
-2 yumurta
-1 çay kaşığı kabartma tozu
-fındık, ceviz, tarçın

Şeker, yumurta ve kabartma tozu bir müddet çırpıldıktan sonra bakla püresine eklenir. Karışım iyice birbirine yedirildikten sonra önceden ısıtılmış (200 derece) fırında 45 dakika kadar pişirilir. Ben mini fırın tepsisini kullandım tam geldi. Piştikten sonra biraz soğuması beklenir ve dikdörtgen şeklinde kesilerek tabağa alınır. Üzeri fındık, ceviz ve tarçınla süslenerek servis edilir. Özellikle tarçın çok yakıştı bu tatlıya. Dedim ya yerken aynı irmik helvası keyfi aldık. Afiyet şeker olsun.

8 yorum var:

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Işıl, kuru fasulyeden tatlı yapmıştım bir kez güzel olmuştu o nedenle böyle tatlara alışığım, eminim bu da çok lezzetli olmuştur...Yakında oğlumun doğumgünü var ve ben senin palyaço pastasını deneyeceğim inşallah, sevgiler...

Safran

Adsız dedi ki...

Her sabah olduğu gibi ışılcım yine neler yapmış diye sayfana göz atarken bakla helvası başlığını gördüğümde benim de ilk aklıma gelen kestaneli sandığımız tatlı oldu...Eminim bu çok daha güzeldir,en yakın zamanda bu lezzeti tatmak uzere bize yine yap olur mu kuzencim?Gülşah

Adsız dedi ki...

Fasulyeden veya bakladan tatlı yapmak mı? Geç kalmış bir 1 Nisan şakası olmasın? İnsan blog gezerken ilginç şeyler öğreniyor.

un4tunately dedi ki...

kestane niyetine bakladan tatlı yapıldığını geçen yaz duymuş, çok şaşırmıştım.. burda tarifi görünce ağzım açık kaldı.. fotoğrafta çok güzel görünüyor, tadı da çok güzeldir heralde.. ellerinize sağlık:)

bu arada söylemeden edemeyeceğim, blogunuz bütünüyle çok güzel & iştah açıcı görünüyor:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Işıl çabuk cevabın için teşekkür ederim. Bakla helvası da diğer tariflerin gibi çok değişik ve lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık.
Nesrin

hanimiş dedi ki...

Safran ziyaretin için teşekkür ederim. Oğlunun doğumgününü şimdiden kutlarım.

Yolların fatihi, rampaların üstadı, ailemizin sağlık sorumlusu, gönüllerin sultanı sevgili kuzenim Gülşah, çok mutlu oldum yorumunu görünce. Keşke daha sık biraraya gelebilsek, ne dilersen yaparım ben sana..

Blog_okur şaka değil, gerçekten bazen akla gelmeyecek malzemelerle çok lezzetli tatlılar yapılabiliyor.

Unfortunately, nazik yorumunuz için teşekkür ederim. Bu tarifte bakla kestane etkisi yaratmıyor ama baklanın kestane niyetine kullanıldığı tarifler de biliyorum. Gerçekten şaşırtıcı bir benzerlik olabiliyor.

Nesrin rica ederim, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım.

Adsız dedi ki...

Tarif hem cok kolay, hem saglikli, hem de cok leziz.
Burda (ABD'de) Kuru Baklaya daha rastlamadigim icin; helvayi 'Kuru Bakla' yerine, marketlerde konserve kutularinda satilan BUTTER BEAN ile denedim.
Butter bean; Lima bean'in kurutulmusu. Sekli semali de baklaya cok benziyor.
Benim tatlimsa, ayni sekerpareye benzedi, bu kadar olur; sastim kaldim.
Sevgili Isil, boyle guzel bir tarifi bizlerle paylastigin icin cok tesekkur ederim.

hanimiş dedi ki...

Merhaba Özlem,
Denemene ve beğenmene çok memnun oldum. Benzer bir malzeme kullanarak farklılaştırman ve bizimle paylaşman çok güzel, teşekkürler.