02 Aralık 2005

HAVUÇLU KEK


Yoğun istek (!) üzerine bugün havuçlu kek yaptım. 2 muffin ve 2 kek tarifini karıştırdım, kendim de birkaç ufak ekleme yaptım ve ortaya resimde görmüş olduğunuz kek çıktı. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan testi yaptım, ama bu tarif için kürdan testine aldanmamak gerek. Sanırım biraz daha fazla pişirsem daha iyi olacaktı. Üzerine de süslemek için havuç şekerlemeleri yaptım. Hatta daha sonra hızımı alamayıp zavallı keki bir dilim pasta haline de soktum. Ama o gerçek kimliğinin bilincinde! Sadece bir kek olduğunu biliyor.

Malzemeler:
200 gr un
50 gr nişasta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya
2 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı bal
1 yumurta
100 ml süt
1 bardak sıvıyağ
3 orta boy rendelenmiş havuç
150 gr toz şeker
ceviz, fındık, kuru üzüm

Un, nişasta, kabartma tozu, vanilya, tarçın bir kaba elenir. Özellikle unun hava alması için elenmesi iyidir. Başka bir kapta yumurta ve şeker çırpılır, daha sonra içine süt, yağ, bal ve havuçları eklerken karıştırmaya devam edilir. Kuru malzemeler de karışıma eklenir. En son olarak dileğiniz kadar ceviz, fındık ve kuru üzüm unlanıp karışıma eklenir (çökmemelerini bu şekilde sağlamış oluyoruz). Bence ne kadar çok ceviz ve üzüm o kadar leziz bir kek. 180 dereceye ayarlanmış ve önceden ısıtılmış fırında pişirilir, afiyetle yenilir. Afiyet şeker olsun.


ÇEŞİTLEME - HAVUÇ PASTASI

11 yorum var:

Adsız dedi ki...

İşte bu, süper kek. Çok güzel gözüküyor. Pastası da çok güzel gözüküyor. Krema kar gibi durmuş sanki :). Havuç falan da olunca kardanadam gibi olmuş. Ellerine sağlık diyelim. İstekleri kırmadığın için ayrıca teşekkürü bir borç bilirim, hatta borcumu öderim, teşekkür ederim, piiirim.

hanimiş dedi ki...

Rica ederim, keşke tadabilseydin mirim..

NOT:
Tdk sözlüğüne göre..

PİR:
1.Yaşlı, koca, ihtiyar kimse.
2.Bir tarikat veya sanatın kurucusu.
3.(zarf)Adamakıllı, iyice.
4.(mecaz)Herhangi bir konuda, bir meslekte deneyim kazanmış, eskimiş kimse.

Siz hangi manada kullandınız acaba?

Adsız dedi ki...

efem biz bir tarikat ya da sanatın kurucusu manasında yazdık. hanimiş tarikatının lideri olarak sizi kutluyoruz. Emeğe geçen herkese buradan teşekkürlerimizi yolluyoruz. İnşallah bir gün bizimde emeğimiz geçer.

Adsız dedi ki...

tarikat falan.. cumhuriyete kastınız mı var sayın berker gülen..

Adsız dedi ki...

valla ben sahsen, ici bos bicumhuriyet kalsin ama din isleriyle devlet isleri bir arada olsun isterim..simdi amerikadayim yazimda hic turkce karakter olmamasindan anlayacaginiz gibi ama okullarim kurslarim var tr'de..iyi yani..cok sukur..

Adsız dedi ki...

bikere "turkçe karakter" dememek lazım..bizi din birleştiriyor..toplumda uzlaşı sağlayıp sayın berker gülen gibi muhteremleri i.h.l.nde uzman olarak görevlendirmek lazım..kesin..

Adsız dedi ki...

ben bir kere demokratiğim. ayrıca çok değiştim ben örümcek kafasızım artık. laikim bir kere libyalıyım. kaddafiyi çok severim. ışıl bir kadayıf yapsana yiyelim cevizli

Adsız dedi ki...

havuç şekerlemeyi nasıl yapıyoruz?

hanimiş dedi ki...

Merhaba. Aslında havuç şekerlemesi değil, havuç şeklinde şekerleme.. Yani havuç tadı katan herhangi birşey yok. Ben şeker hamurunu renklendirerek yaptım.Arşivimde tarifi var ama hazır da satın alabilirsiniz. Marzipan da kullanılabilir. Şeker hamurunu renlendirdikten sonra elimle havucun şeklini vermeye çalıştım. Gerçeğine benzesin diye bıçakla üzerine çizikler attım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

cay saati dedi ki...

tek kelime ile harika tarifler,bayildim,süslemelerin cok basarili,ellerine saglik,lütfen hep devami gelsin
sevgilerimle hülya

hanimiş dedi ki...

teşekkür ederim hülya... ziyaretine ve yorumlarına çok memnun oldum