09 Nisan 2015

AKIŞKAN DOLGULU DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Yıllardır yazmaz olduğum Hanimiş günceye minik bir hareketlilik...

Vesile olan tatlı Esra'ya teşekkürler. İnternette bir kurabiye fotoğrafı görmüş, bana nasıl yapıldığını sordu. Benim de ilgimi çekti, araştırdım, denemeler yaptım. Tarifi ve tekniği oluşturunca da sadece ona yollayacağıma bari Hanimiş'e de koyayım diye düşündüm. Fotoğraflarını çok iyi çekemedim ama olsun... Bunca zaman sonra bir heves geldi ya belki bu vesile ile hareketlenir, yaptığım diğer reçeteleri de paylaşırım aralarda.

Tarif aslında standart bir damla çikolatalı kurabiyenin dolgulanmış hali. Dışı kıtır, içi sakızımsı ama esas numarası ortasının akışkan olması.
Buyurun reçetesi:

 AKIŞKAN DOLGULU DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE 
(40 adet 7 cm çapında kurabiye için)

GEREKLİ MALZEMELER:

 - 2 1/4 cups (295 gr) un
- 1 tatlı kaşığı karbonat - bir cimdik tuz
- 225 gr tereyağı (oda ısısında)
- 3/4 cup (150 gr) toz şeker
- 3/4 cup (160 gr) esmer şeker
- 2 adet büyük boy yumurta
- 1 yemek kaşığı yoğurt
- 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
- 1+1/2 cups (270 gr) damla çikolata
- 40 tatlı kaşığı fındık ezmesi (nutella, sarelle, biscoff, fıstık ezmesi vs.. hangisini kullanmak isterseniz)

 HAZIRLANIŞI:

1. Un, karbonat ve tuzu birlikte eleyin
2. Ayrı bir kapta yağ, şekerler, yumurtalar ve yoğurdu birlikte çırpın.
3. Bu iki karışımı birleştirip homojen bir hamur olana kadar karıştırın, damla çikolataları ekleyip karıştırın.
4. Hazırladığınız kurabiye hamurunu hava almayacak şekilde sarıp buzdolabında bir saat dinlendirin. not: Bu aşama önemli, çünkü hamur dolapta iyice sertleşmezse daha sonraki yuvarlama aşamalarında zorlanırsınız.
 5. Bu arada fındık ezmesinden (ben bazılarında nutella bazılarında biscoff kullandım) birer tatlı kaşığı alarak yağlı kağıt serilmiş düz bir tabak veya tepsinin içine dizin (bakınız yukarıdaki foto). Bu tepsiyi derin dondurucuya koyun. not: Bu aşama da önemli, çünkü içine koyacağınız dolgu donmazsa daha sonraki yuvarlama aşamalarında hamura bulaşır.
6. Bir saat sonunda hamuru buzdolabından, fındık ezmelerini de derin dondurucudan çıkarın.
7. Fırını 175 dereceye ayarlayın, ısınadursun.
8. Hamurdan bir yemek kaşığı alın elinizde bastırarak inceltin, ortasına hazırladığınız dolgudan koyarak hamuru yuvarlayıp top haline getirin. Fırın tepsisine 5 cm aralıklı olacak şekilde topları dizin. Üzerini hafifçe bastırın.
 9. Önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin.

 NOT: Pişme sırasında kurabiyeler yayılacaktır, o nedenle aralarında boşluk bırakmayı ihmal etmeyin. İlk pişirdiğimde fırında 12-13 dakika tutmuştum, fazla gevrek ve kuru oldu. İçinin sakızımsı dokusunu korumak için benim fırınımda turbo ayarda 175 derecede 9-10 dakika yeterli oldu. Kenarları altın rengi olacak ama ortası daha açık bir renk kalacak.

Afiyet şeker olsun.

11 yorum var:

Adsız dedi ki...

Sabahın 04.28 inde hiç iyi olmadı bu tarif �� Kaydedecegim hemen. Ellerine sağlık canım. Öpüyorum çok ��

Figen Karavaş

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Malzemelerde 2 1/4 kup un derken 2/4 kup mi demek istediniz?

ufukmutfakta dedi ki...

Ayyy sabah sabah, bloglar şenlendi, içimiz açıldı, ileriye dönük umut dolduk, uzun zamandır görmediğimiz farklı bir tarif gördük, kısacası... bloğun şen olsun Işıl... Bu arada arka fona bayıldım. Pembiş pembiş içim açıldı...

hanimiş dedi ki...

Figen mesajını görünce duygulandım.. eski zamanlardaki gibi :)

hanimiş dedi ki...

2 1/4 cup ile kastedilen 2 tam cup + 1/4 cup (yani bir çeyrek cup daha)

hanimiş dedi ki...

Ufuk.. sırf seni düşünerek yeni bir reçete daha yazacağım yakında..

Cafe Gusto dedi ki...

Çok beğendiğim ve takip etmekten keyif duyduğum bir blog .Umarım bu kurabiyeler başlangıç olur...

Cafe Gusto dedi ki...

Çok beğendiğim ve takip etmekten keyif duyduğum bir blog .Umarım bu kurabiyeler başlangıç olur...

şenay dedi ki...

Tarifinizi denedim. Lezzet muhteşemdi. Ancak ölçüleri birebir koymama rağmen ve denilenden uzun buzdolabında bekletmeme rağmen hamurum oldukça yumuşaktı. toplamakta çok zorlandım:( Birdahakine unu fazla koyucam. Paylaşımınız için çok çok teşekkürler.
şenay

egitimweb dedi ki...

Eğitim Haber ve Topraksız Tarım
Topraksız Tarım Gül
Hoagland gübre yapılışı
Besin solüsyonu
Aeroponik Tarım

Gurme dedi ki...

Tahinli damla çikolatalı kurabiye de çok güzel oluyor.